Rödgrön förmåga

Tänkte säga några ord om de senaste två dagarnas två partiledardebatter.

Första dagen skickade Mp Peter Eriksson, han klarade sig ovanligt bra för att vara han men jag tänkte att de ju såklart sparade Maria Wetterstrand till den andra debatten, den som hölls igår. Men vilken besvikelse!

Jag har alltid gillat Wetterstrand och tyckt att hon varit bra i debatter. Visserligen oftast lite för synligt nervös så att nervositeten hörs i rösten på mils avstånd men hon brukar ändå klara sig väldigt bra. Men inte igår. Igår kändes det som att hennes tankar var någon annanstans. Ungefär som att hon fått ett allvarligt besked precis innan hon gick in i studion. Flum, snurrighet och så det nervöst gapskrattande utspelet mot Maud om något totalt irrelevant. Vad pysslade hon med? Inte ens sista chansen, minuten att locka till det egna partiet klarade hon av på ett bra sätt. Som sagt, en otrolig besvikelse. Hon var någon helt annanstans.

Mona klarade sig bättre än väntat på båda debatterna däremot. Hon höll ganska låg profil och såg till att inte göra bort sig utan körde lite fulknep och använde säkra kort. Några gånger blev hon pinsam när hon, istället för att vänta på sin tur och svara vettigt, pratade i bakgrunden med suckar och löjligheter som "äh" och "äsch" och sådant som inte är värdigt en person i hennes ställning. Så gör man på dagis.

Lars Ohly är väl inte känd för att vara den mest kvicktänkta och smarta personen precis utan är ganska pinsam. Det är alltid lika spännande med Ohly eftersom man hela tiden sitter och väntar på att han ska göra ett pinsamt inlägg. Kan tänka mig att det är rätt nervöst för alla Vänsterpartister när Lars sitter i direktsändning :-)

Jag blir orolig, på riktigt, när jag tänker på att den här gruppen kanske kommer att leda Sverige. Det går som en rysning genom kroppen när jag tänker på det. Det här kan inte sluta väl :-/ låt oss verkligen hoppas på en alliansregering och där Folkpartiet får fler röster än sist ;-)


Ser fram emot "Din nästa statsminister" på 4:an kl 21:00 ikväll! TITTA på det! :-)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner oxå rysningar, men mina kommer när jag tänker på en fortsatt blå regering ;-)

2010-09-18 @ 20:38:51
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag blir sjukt nervös när jag tänker på att Alliansen kan få fyra år till på sig att montera ner välfärden.

2010-09-18 @ 20:45:21
Postat av: Jessica

Jag blir allvarligt rädd när jag tänker på att alliansen ev kommer sitta 4 år till....

2010-09-18 @ 21:14:01
Postat av: iidaa

Dom andra gångerna brukar sossarna ha hela sin mandatperiod på att ordna upp sverige efter att moderaterna har skadat den så kraftigt..

tänk då 4 år till? Hur ska dom då få tillbaka sverige till sitt rätta jag om dom har hela 8 år o städa upp?

Jag är röd från födseln och så kommer de förbli. Jag anser fortfarande inte att man ska ta från dom fattiga och ge till dom rika..

2010-09-18 @ 21:20:50
URL: http://hobbyflatan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hoppas på att de Rödgröna sätter stopp för Alliansens planer på att skapa ett nytt USA!

2010-09-18 @ 21:42:38
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Minna

Tänk om detta händer dig eller någon i din familj...

Tycker du ska läsa detta..

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html



Och till sist så är det ALLIANSEN som bestämt om det med skolan inte röd/gröna.

Men du kanske har gott om pengar!!Hoppas ni aldrig blir sjuka! tänk på dina barns framtid, tänk om någon av dina minsta barn behöver special hjälp i skolan? men finns ju inga personal att anställa då de stryper all resurs.

Alliansen är egoister, fruktansvärt.

Men så länge du röstar på det du vill det ditt hjärta säger..

2010-09-18 @ 22:01:04
Postat av: Kaiza

Mona skötte sig riktigt bra, hon är inte min favoritpolitiker men i morgon får hon min röst. Lite pinigt blev det dock när hon pratade om Marias cancer.. det blev lite föööööööör mycket. Vi har fattat. Har du? ;-)

Reinfeldt säger ju bra saker, det låter ju fint men han talar ju med kluven tunga. Den han säger går inte ihop med politiken han för. Han pratar integrering men marginaliserar och exkluderar de svagaste i samhället. Såna som vi. Våra barn kommer inte få lika stora möjligheter att komma ut i arbete med en blå regering, för de passar inte i de smala normalitetsförväntningar som genomsyrar den ideologin.



2010-09-18 @ 23:22:58
Postat av: Annette

håller med de två ovanstående.



Ohly och Wetterstrand var överlägsna igår, Olofsson däremot är riktigt pinsam.

2010-09-18 @ 23:27:57
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: Annette

Varför syns bara 2 kommentarer ibland, och ibland får jag fram en hel radda? Till det här inlägget alltså

2010-09-18 @ 23:30:53
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

man måste se till att sidan är uppdaterad och klicka på uppdateraknappen.

2010-09-18 @ 23:34:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Annette

gjorde det flera gånger... Jaja, inte så noga, förutom att det var de två översta jag menade att jag höll med :)

2010-09-18 @ 23:45:33
URL: http://annetteskriver.blogg.se/
Postat av: Linda

Hur kan sossarna kalla sig för ett arbetarparti som sparkar på oss medelinkomstagare som arbetar. Fredrik har aldrig sagt att det ska bli som i USA. Så till Sandra frågar jag var har du fått det ifrån? Läs på om Jobbskatteavdraget som moderaterna införde. Jobbskatteavdraget gav mig 10000 tillbaka på min medelinkomst lön jag har inom vården. Mer pengar över nu. De har givit mer pengar till psykiatrin. det märker jag som arbetar inom den omsorgen själv. Välfärden kommer vara kvar och humanare med en blå regering. Hoppas vi vaknar upp till ett blått fortsatt styre på måndag.

2010-09-19 @ 00:14:05
Postat av: Michaela

wow! Många som gick emot dig här. Sympatiserar med dig, helt och hållet. Hoppas vi får en fortsatt blå riksdag. Jag tror att det tar tid att etablera en bra politik, folk pratar om att de Röda, vid eventuell vinst imorgon, kommer behöva "städa upp" efter de Blåas fyra år. Men snälla... vad tror ni de blåa försöker göra efter alla Röda år? Som sagt. Det tar tid.

2010-09-19 @ 00:17:02
Postat av: Anonym

ensam är stark? Nej, är man för jämställdhet röstar man röd/grönt idag :-)

2010-09-19 @ 07:30:34
Postat av: Lotte

säger jag alltså ;-) blev nog anonym :p

2010-09-19 @ 07:31:16
URL: http://bullemamman.blogg.se/
Postat av: Fia

IN MED DET RÖDGRÖNA IÅR MEN JAG HAR TAPPAT HOPPET OM MEDMÄNSKLIGHET VI LEVER I ETT OERHÖRT EGOISTISKT SAMHÄLLE! TROR NOG ATT DET BLÅA VINNER TYVÄRR!

2010-09-19 @ 08:41:54
Postat av: Petra

;-) men välfärd bygger man väl genom att många har jobb och att många betalar skatt...!!! Mer skatt från fler = mer välfärd - inte tvärtom... välfärdspengarna måste ju komma någonstans ifrån!

2010-09-19 @ 13:08:23
URL: http://www.willvin.se/blog
Postat av: Marie

Ikväll kör vi mot en röd/grön regering.

Bort med alliansen

2010-09-19 @ 13:29:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback