Ettårskontroll :-)

BVC-besöket avklarat :-)

Vi körde på vaccination trots förkylningen. Subfebril har han ju varit av och till senaste halvåret i perioder så det går ju inte vänta på. Eller, läkaren tyckte egentligen att vi skulle avvakta medan BVC-sköterskan tyckte vi skulle köra på. Jag var lite osäker men samtidigt så har han ju inte FEBER så ja, det ska ju gå bra.

Skrek gjorde han så klart och klämde fram en tår men det gick över snabbt som sjutton. På vägen hem var han trött men å andra sidan var det precis innan lunch och vila så det hade han varit i vilket fall. Dumpade honom på dagis och gick hem för att äta lunch själv med innan jag sticker tillbaka till skolan.

Hur var det nu med vikt och längd? Well... jag gissade ju på 11 150 gram och 78 cm. Jag hade feeel. Han vägde 11 160 gram ;-) och var ...håll i er: 80,5 cm lång!!!!!

Alvin vägde 11 160 gram prick ...när han var 18,5 månad ;-)

Lite väntat att Elmer skjutit iväg på längdkurvan egentligen men kanske inte så mycket. Hans bästis Alex var på sin ettårskontroll för någon vecka sen och var 77,5 cm och då kunde vi se med blotta ögat att Elmer var en liten bit längre än Alex plus att det gått någon vecka som sagt så ja, det kanske stämmer bra, hade bara så svårt att tro att det var så mycket för vi försökte mäta honom på barndagvården i Borås, alltså ställa honom mot väggen och mäta så som man gör med större barn och då la han antingen ryggen i en båge eller böjde knäna så vi fick honom inte helt rak och fick det till 76 cm bara :-) NÅGOT fel hahaha Dessutom var det ju det första BVC-sköterskan sa idag till Elmer när vi kom dit (innan mätningarna) "OJ vad lång du blivit Elmer".

Så här ser BVC-kurvan ut:




Vem var närmst? Jag själv på vikten va? :-) längd var nog någon av dem som gissade på Facebook för där fanns 80-81 cm tror jag :-)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi har inga kurvor i våra BVC-böcker längre. Vet du var man kan få tag i en?

2010-09-13 @ 14:21:09
URL: http://familjen5.se/blogg
Postat av: maria

oj, stora killen ju! skjutit iväg ordentligt på längden :D

2010-09-13 @ 15:03:13
URL: http://pysselfamily.blogspot.com/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

jag fick den här utskriven av BVC när han var någon månad och har fortsatt fylla i den hemma i photoshop :-)

2010-09-13 @ 15:06:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: carrå - 19 år och mamma

Lång liten kille :D

2010-09-13 @ 15:34:32
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: zandrama

Jag var inte helt fel ute iaf. 8)

2010-09-13 @ 16:27:40
URL: http://zandrama.wordpress.com
Postat av: Victoria- mamma till tre flickor <3

Hur ska jag nu börja detta :) Jag gillar inte allt som du skriver men jag gillar dej och tycker att du är klok många gånger du skriver (inte alltid). Men jag har hur som helst nominerat dej till årets bloggmama ;)

2010-09-13 @ 16:31:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Åh så gulligt Veronica :-) Tack <3

2010-09-13 @ 16:49:23
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Amakoie

Höhöhö, jag var inte långt ifrån alls! Jag gissade ju 11.100 gram och 81 cm lång har jag för mig. Så jag var ju verkligen nära på både ena och andra =)

2010-09-13 @ 19:37:40
URL: http://www.wordpress.amakoie.com
Postat av: Amanda

oj oj en riktig tjockis unge:)

2010-09-13 @ 20:17:35


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback