Dagen började fantastiskt...

Födelsedagen började helt fantastiskt :-) Elmer bjöd på frukost på sängen :-) dvs sin egen frukost ...som han redan ätit en gång :-/

Egentligen började födelsedagen redan i natt med att jag skulle gå och göra mig i ordning, duscha bland annat. Då vaknar Elmer förstås. Sen var han vaken i 2 timmar. Jag fick inget gjort mer än att jag till slut fick ta med honom i duschen när jag ändå skulle städa rent efter en bajsblöja.

Vi somnade väl vid 3-tiden och sen ringde klockan vid 07. Jag kände direkt att det nog kanske var läge att vara hemma idag och ha en vilodag. Elmer inledde dagen med en riktigt otäck bajsblöja. Jag hade nästan bestämt mig för att vara hemma så jag gav honom en flaska välling. Han drack nästan hela och sen vände den och kom upp igen över hela sängen.

Jahapps, där blev det ju ganska stensäkert hur jag skulle göra idag ja :-) Nej han har inte magsjuka, han har bara mycket slem i halsen som gjorde att han spydde, men förkylningen har slagit ut magen på honom för han är jättedålig i magen och har hunnit bjuda på ytterligare en äcklig blöja här på morgonen.

Victor fick gå iväg med Alvin till dagis och här sitter jag med Ellebellen som bara gnäller.

Skönt att få känna att man lever hahaha :-)


***

Uppdatering

Idioti när den är som bäst...

Jag har gjort en upptäckt!

Om man har ett barn som spytt av välling ....ge inte barnet ny välling då en timme senare! Jajemän, samma sak hände igen, fast den här gången i mitt knä. Tur man har tvättmaskin. Synd att maskinen redan är igång med sängkläderna + att jag har en tvätt som ska hängas redan som jag inte fick hänga för Elmer inatt (brukar hänga innan jag lägger mig).

Okej ...jag inser att det är inte är någon upptäckt som kommer att ge nobelpriset i medicin precis :-P

Han behöver äta ngt fast men brödet är slut. Hade ju räknat med frukost på dagis idag. Fil och flingor känns inte som någon vidare bra idé så nu har han fått majskrokar och banan till frukost.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Stort grattis på födelsedagen! :) Mmm, du kunde kanske fått en roligare frukost. ;) Hoppas Elmer snart mår bättre. Kramen

2010-09-06 @ 08:50:55
URL: http://ewemamman.wordpress.com/
Postat av: Carolina

Grattis på födelsedagen, hoppas Elmers mage snart lugnar ner sig! Kram

2010-09-06 @ 09:17:43
URL: http://carolina1979.se
Postat av: thile

Gratulerer med dagen! Hvilken start på din fødselsdag.. Håper Elmer kryar på seg! Klem

2010-09-06 @ 09:23:33
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

Grattis på födeksedagen, måste kännas härligt att va 22? ;)

2010-09-06 @ 09:25:14
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Sofie

usch stackars Elmer, spy är det värsta som finns, oavsett anledning...

2010-09-06 @ 09:37:54
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Jennie edinge

Haha.. Va snällt att han firade dig med buller och brak... Hoppas du blir firad på ett lite mysigare sätt senare i dag!! Stort grattis iallafall

2010-09-06 @ 09:45:39
Postat av: qat

Grattis grattis Beckah! :D

2010-09-06 @ 11:35:03
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Myrkryp

Men, vad tusan!! Hoppas att lillungen får behålla maten, och att dagen blir bättre allt eftersom.



Och hoppas att Beckah får tårta!! Hade jag bott närmare så hade jag banne mig bakat.

2010-09-06 @ 12:44:47
URL: http://myrkryp.blogg.se/
Postat av: caroline

Grattis!



Ett litet tips bara, försök unvika mjölk i maten om han är både slemmig o kräkig, mjölken gör det bara värre! Hoppas han kryar på sej fort nu.

2010-09-06 @ 16:30:11
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/
Postat av: Blå Rosen

Grattis bruttan:-)Hoppas att du fått en fin dag.



2010-09-06 @ 17:45:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback