Vill du ha en gratis Yoghurt?

Idag är sista dagen att tävla, så kika in här och delta :-)

Igår kom småkillarna hem vid lunchtid. Men Alvin åkte med pappa igen som vanligt och Elmer stannade hemma så nu har jag bara en liten pruttunge som tassar omkring här hemma.

Han har fått blöjutslag igen, alltså blivit röd på rumpan och jag har kämpat här ett dygn med luftning och Inotyol. När jag la honom igårkväll struntade jag i salvan och la en bit fleecetyg i blöjan ist så han skulle få ha torr rumpa och lufta ordentligt så skulle jag byta på natten hade jag tänkt. Kl 02 när jag skulle byta hans blöja var den helt torr, inte en droppe kiss. WTF? Satte honom på pottan och då kissade han. Ja så man kan verkligen säga att han fick vara torr om rumpan en lååång stund :-)

Prickig är han med. I ljumskarna och runt halsen men väldigt blekröda och mer som ansamlingar av småprickar än enskilda lite större som han oftast har. Han har någon sådan också, bland annat i armhålan. Men snart försvinner prickarna :-) nämligen på onsdagkväll och anledningen till det är väldigt enkel; han har sin vanliga läkarkontroll på torsdag nämligen ;-) nä vi får väl se. Han brukar ju ha flera dagar irad utan prickar då och då och det skulle ju icke förvåna mig om det blir just när han ska till Borås.

Nepp nu får vi se om M kommer snart och hämtar Elmer. Han brukar ha båda på söndagar men vi bestämde aldrig ngt igår så vi får väl se.


Ser ganska bra ut nu. Igår var det mer sårigt.

Kommentarer
Postat av: Elin i Malmö

Usch, stackaren! Ser ut att göra ONT!

2010-10-17 @ 20:13:30
Postat av: Studentmamman

Det ser inget vidare ut för hans stackars rumpa. Har ni testat tygisar?

2010-10-19 @ 12:19:15
URL: http://www.studentmamman.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback