Min nya bil :-)

Min första bil :-D det blev en bra deal kan jag ju säga :-) tur jag hade med mig barnens farmor *s*. Den har gått 6000 och är en 03:a. Det ingår vinterdäck och bilen är i bra skick. Vi lyckades först och främst få med ett kamremsbyte och en stor service i priset, tackar :-D och efter det lyckades jag dessutom pruta ner priset 1900 kr Yeeeey!

Så inom kort kan jag börja köra igen - läskigt! Håll er borta från vägarna ;-)

Jag har BIIIIIIIIL fattar ni??!!!! :-D

Märke? Ja modellen är en Tacuma och eftersom det är en 03:a så är det en Daewoo (från 04:a är det Chevrolet).

Hua! Nu måste jag sätta mig med Bonniers trafikskola igen. Vet ju knappt var gaspedalen sitter...

Kommentarer
Postat av: Maria - Mamma till två

Vad skönt för dej att kunna ta dej dit du vill utan krångel =)

2010-10-22 @ 18:02:19
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Emma W

Grattis!

Vad skönt för dig och vad lätt att ta sig till alla läkarbesök och otillgängligheter utan att behöva vara beroende av någon annan!

2010-10-22 @ 22:40:16
Postat av: Felicia

Hej Beckah! Hoppas du inte tar det här på fel sätt, det är inte menat som något annat än en nyfiken fråga. Jag tycker du är jäkligt cool och jag får mig ofta en tankeställare när jag läser dina inlägg. Men jag blev lite konfunderad när du tidigare skrivit att du hade svårt att få ihop pengar till en resa till Stockholm, och snälla läsare donerade pengar för att du skulle kunna åka på en välbehövd spa-helg (inget illa ment mot detta, jag tycker absolut att du förtjänar den helgen!). Men jag undrar hur du plötsligt har råd att köpa en bil? Vore kul om du svarade! :)

2010-10-22 @ 23:19:54
Postat av: Elin

Felicia: Det kanske finns två olika konton?! Ett nöjeskonto och ett nödkonto.

Vi har inte råd med några värre utsvävningar, men vi köpte en ny bil ändå. Billån kallas det även, om du inte är insatt i ekonomi.



Lycka till med bilen Beckah... men du kunde ju ha valt en Mercedes... hahahah :-D

2010-10-23 @ 08:53:23
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Caroline

Skrämmande att folk som är livrädda för bilar och trafik släpps ut i trafiken.

Visst, du har körkort men du har väl inte kört på evigheter? Det känns ju inte helt hundra.

Ska du riskera barnens säkerhet direkt eller kanske lära dig köra bil på nytt igen?



Oj, Felicia kom med en intressant fråga.

2010-10-23 @ 09:30:32
Postat av: Fia

Mmm håller med Felicia man undrar ju hur vissa har mage att klaga för att sedan har hur mkt pengar som helst, Hm kallas inte det för "nöd" då att följa med sin kompis som är i nöd och att betala sin resa upp? Den resan var ju sååå viktig, tur att jag inte skänkte något då jag ser att du visst har ekonomin för det, ny bil liksom ;) "tigga ihop pengar här till en resa när du visst har pengar...pinsamt,, eller har du fått bilen av din snälla fd svärmor, hon verkar jätte snäll iaf :))

2010-10-23 @ 19:07:35
Postat av: Maria - Mamma till två

Men för fan, Fia och Felicia, skärp er!

Vart fan kan man läsa att Beckah har hur mycket pengar som helst?? Och om hon nu har det, angår det er? Ni kan knappast veta hur Beckah kunnat köpa en bil, och ni har inte ett dugg med det att göra!



Bara för att det inte fanns pengar till att åka till Stockholm innebär det inte att hon inte har råd med det hon anser nödvändigt för deras vardag!



Skrämmande att folk tror de har rätt att lägga sej i nån annans ekonomi på det där sättet!



2010-10-24 @ 11:51:14
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Sophie

Hm, till skillnad från vissa andra som mer hakar upp sig på den ekonomiska biten, så vill i alla fall jag säga grattis till nya bilen. Tacuma är en bra och trygg bil, har en 06:a själv.



Och bara för att inflika: bilar kan finansieras på olika sätt och en 03 är inte årets modell direkt. Trevligt om man tar reda på fakta innan man vräker ur sig.

2010-10-25 @ 11:28:50
Postat av: Felicia

Till Maria - Mamma till två:

Jag vet inte om du läste hela mitt inlägg, det verkar inte ju inte så, och därför får jag ta och förtydliga det hela. Jag skrev ingenting om att jag tyckte att det var fel att hon har köpt en bil, att hon har mycket pengar etc. Vidare så påstod jag aldrig med att jag hade någonting med det hela att göra, jag var bara nyfiken och ställde en fråga. Beckah har all rätt att inte svara på min fråga om hon tycker den är privat eller helt enkelt inte vill. Det var inget påhopp, jag skrev inget elakt.

Sen när blev det skrämmande att vara nyfiken och ställa en fråga?

2010-10-25 @ 14:53:57
Postat av: Maria - Mamma till två

Felicia: Jag vet inte om du läste hela mitt inlägg, det verkar ju inte så. Du kanske missade att det stod ett namn före ditt? Vidare kanske du skulle läsa vad hon skrev så ser du att det mesta jag skrev var riktat mot henne, tog du åt dej av allt jag skrev så var det inte meningen, kanske var jag som inte skulle skrivit "ihop" namnen.



Ja jag tycker det är förjäkligt och skrämmande när man tror man har rätt att lägga sej i en annan persons ekonomi.

2010-10-27 @ 21:02:41
URL: http://o0misa0o.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback