Stenhård knöl i benet

Hur länge har era barn haft en svullnad i låret efter vaccination?

Elmer fick ju sin tredje dos nu på ettårskontrollen (22 dagar sen) och fick rejält svullna lår ett par dagar. Svullnaden gick ner men på ena sidan finns det en stor hård klump kvar inne i benet. Det händer lixom inget heller. Den minskar inte i storlek utan har stått stilla.

Jag frågade på facebook när det gått en dryg vecka och det fanns några som kände igen detta men nu har det ju gått ännu längre tid så nu måste jag fråga lite fler :-)

Har ditt barn haft så här? Hur länge håller det i sig?

Elmers knöl i benet är ganska stor. Som en puttekula, sån spelkula barn i lågstadiet leker med. Jag tror inte det gör ont. Det syns inte utanpå (han är iofs rätt tjock om låren) utan man måste klämma för att känna.



Inte låret :-P men ett sött ansikte ;-)


Uppdatering:

Det inkom ett önskemål om en närbild på ögat så här kommer det :-)


Kommentarer
Postat av: Tess

Min lilla tjej fick sina sprutor för fyra veckor sedan och har hårda små knutor i båda låren, på bvc sa de att det var vanligt och att jag kunde avvakta 2-3 veckor till.

2010-10-05 @ 19:10:58
Postat av: maria

den kan sitta där ett bra tag, min minsting hade sin i några månader.

du kan inte du ta en närbild på elmers öga? jag älskar hans mönster i färgen, så vackert!

2010-10-05 @ 19:13:28
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min äldsta hade det jättelänge, vet inte riktigt hur länge men mer än en månad var det iaf. Så jag ringde bvc när knölen aldrig försvann och dem sa att det är fullt normalt och en del barn får så, och tids nog kommer den försvinna. Och det gjorde den också :)

2010-10-05 @ 19:27:39
URL: http://skogul.blogg.se/
Postat av: 3 barns mamma

Min flicka som är 5 månader nu hade oxå en knöl i låret efter 3 månaders sprutan. Den satt kvar tills 4 månaders kontrollen och BVC tanten sa att det kan bli så ibland... Efter ytterligare någon vecka va den helt borta!

2010-10-05 @ 19:57:09
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Toppen! :-) Tack för era svar!

2010-10-05 @ 20:01:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Veronica - mamma till Alfred, Elmer & Willy

Nu är jag ju inget barn, men sen jag vaccinerade mig för nästan precis ett årsedan (svininfluensan) så fick jag en ganska stor knöl i armen och den satt i ett halvår, kan fortfarande känna lite utav det. Men det ska tydligen inte vara något farligt.

2010-10-05 @ 20:06:23
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: Sofie

minns son hade en knöl efter svininfluens sprutan kvar i ca 4-5 mån, inget att oroa sig för sa de på bvc

2010-10-05 @ 20:19:22
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Eddie har haft det minns inte hur länge den satt kvar men länge var det iallafall och BVC sa att det var helt normalt och att dom ofta genom dom "kulorna" kan känna i vilket ben barnet fick sista vaccinet i !!

2010-10-05 @ 20:26:16
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Becca

Min syster fick en knöl efter svininfluensavaccinet och hon har fortfarande en knöl, nästan ett år efteråt! Så det är nog helt lugnt! :)

2010-10-05 @ 21:02:56
Postat av: Lina

Här med. Då han fick sin andra dos så dök det upp en såndär liten "kula". Den försvann efter ca 1-2 månader. Satt kvar länge alltså.

2010-10-05 @ 21:07:36
Postat av: milimina

här satt kulan efter prevenarvaccinet också kvar i lite drygt en månad. det var tydligen normalt och visade på att den fungerade som den skulle (fick vi veta innan). den första dosens kula satt kvar ännu längre.

2010-10-05 @ 22:04:08
Postat av: maria

åh jag sa ju det vilket vackert mönster han har i ögat :D

2010-10-06 @ 06:26:06
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag läser din blogg så känns det som om det alltid är något med Elmer, inte bara hans sjukdom utan en massa saker hela tiden! Även smågrejer. Antingen är det vi som har ett väldigt friskt barn, men min känsla är att Elmer ofta är sjuk eller att det "är något" med honom. Stackars Elmer!

Och stor kram till dig, du är så otroligt stark Beckah! Visst att du skriver att det är jobbigt, men jag hade fan brytit ihop för länge sen av allting.

Kram.

2010-10-10 @ 14:13:57


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback