Skitsmart mugg!

Den här muggen blev jag helt såld på!

Bambinos Drink All Around Cup.
Den funkar som ett helt vanligt glas fast utan spill. Eller som en spillfri pipmugg utan pip ;-) hela kanten runt om är en pip så barnet får dricka på rätt sätt, så som man dricker ur ett glas istället för att lära sig fel (pip) och sen lära om senare.

Jag har ju som jag sagt många gånger förrut, valt att vänja mina barn vid vanliga glas redan från början istället för nappflaska eller pipmugg med vatten. Hade jag haft en sån här hade jag däremot DEFINITIVT valt denna istället.

Jag ska skaffa hem fler. Passar både Alvin och Elmer ju. Elmer för att han annars vänder på glaset om man inte passar och Alvin för att han gärna sitter framför TVn och dricker och det är inte så skoj om han råkar spilla där eller vanligare: att han ställer ner sitt glas så kommer Elmer och häller ut det :-)

Så dessa muggar kommer nog användas flitigt här!

Det är en vanlig rund mugg, en topp med massa små hål i kanterna, en gummiring och en plastbit som man använder för att trycka fast gummiringen med. Det är superlätt, man trycker fast med ett litet klick och sen vänder man på den och trycker ut den lika enkelt när man ska diska delarna.

Det finns även ett skyddslock till som jag inte har med på bild här.

MYCKET smart uppfinning!


En kul grej bara ;-)
hehe Elmer hade lite idéer för sig igår vid middagen. Det blir ju som en skål längst upp på muggen. Toppen tyckte Elmer. En risskål! Så han la allt sitt ris där :-)



Kommentarer
Postat av: tildan

visst är den helt underbar! Gustav 6 mån gillade den direkt och även jag som slipper spillet när vi använder vanliga glas!

Elmer är ju både smart och söt :)

2010-10-03 @ 15:56:34
URL: http://tildan.webblogg.se/
Postat av: Anna

Verkar toppen! Var kan jag klicka hem denna? / Anna

2010-10-03 @ 16:27:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Klicka hem? Nä det vet jag inte men den går att köpa i matvaruaffären bland övriga babyprodukter :-)

2010-10-03 @ 16:38:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sofie

verkar som en riktig smart mugg och som du säger passar den ju även till större killar som gärna dricker i soffan

2010-10-03 @ 16:54:23
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Inte klicka hem gratis. Tänkte mer om du vet ngn sajt som säljer bambinos sortiment?



Anna

2010-10-03 @ 20:38:39
Postat av: Sandra

Blir definitivt nästa inköp här! :)

2010-10-03 @ 20:58:21
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

tror inte den går klicka hem :-/

2010-10-03 @ 21:09:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Snibbelina

Finns även denna med nattlampa i, perfekt för barn(eller vuxna)som vill ha lite vatten vid sängen =)

http://www.coolstuff.se/Litecup

2010-10-06 @ 08:33:21


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback