Den otrevliga fotograferingen i bilder...

Igår skrev jag ju om den mindre trevliga dagisfotograferingen. Tänkte visa er några bilder också. Jag fotade nämligen fotograferingen. Så kanske ni får en bättre bild av det jag skrev igår.



Rummet som fotograferingen skedde i är pyttelitet, det man ser på bilden är typ hela rummet och jag har tagit bilden i dörröppningen. det var lite svårt att finnas med Alvin när jag samtidigt behövde passa Elmer utanför rummet. Fotandet skedde i ett litet konferensrum som ligger innanför personalrummet, så det var i personalrummet man fick vänta och där kunde jag ju inte direkt släppa lös lille Elmer för att gå och vara med Alvin istället. På bilden här ser man att Alvin biter på underläppen. Det var det första fotografen snäste till om. När han inte slutade bita på läppen första gången hon sa till så blev hon irriterad.


Så här satt Alvin den mesta av tiden. Han ser kanske sur ut men det var han inte utan nervös, rädd och ledsen. Jag bara väntade på att han skulle börja gråta. Jag fick ju inte lov att prata med honom (fick skäll när jag försökte) och fotografen försökte få honom glad genom att fjompa sig, vifta med mjukisdjur, göra ljud, hoppa, studsa och flamsa. Allt sånt som bara gjorde honom mer rädd. Till slut när jag ändå började prata med honom fast jag inte fick så lyfte han hakan åtminstone men han hade samma oroliga tomma blick.


När det var syskonfotografering satt jag med inne i det lilla rummet. Satt ju vid sidan och här ur min synvinkel ser det uta som att det kunde blivit riktigt bra. Framifrån ser det förjävligt ut med barn som sitter hur som helst, ingen som helst harmoni i bilden. De sitter helt fel och alldeles för långt ifrån varandra osv.


Så, nu har ni fått en lite tydligare bild av det hela.


Kommentarer
Postat av: Therese - mamma till Adrian

Får hoppas på att de inte känns. Minns själv när jag hade vattkoppor, fyfasen vad det klia! Sen hade jag något nässelutslag när jag var mindre som var ännu värre!



Jo, jag förstår ditt tankesätt, inge skoj med massa ärr. Kram

2010-10-02 @ 16:19:37
URL: http://lutzia.blogg.se/
Postat av: milimina

nej han ser absolut inte sur ut. han ser ut att vara jätterädd och blyg. man måste ha noll kompetens i att avläsa barn om man inte ser det! (och då ska man kanske inte jobba som barnfotograf...)



usch så tråkig upplevelse och trist att inte få några fina bilder. det brukar vara bra julklappar annars ju.

2010-10-02 @ 16:48:11
Postat av: Fia

Nä men vad söt ändå!

2010-10-02 @ 16:54:57
Postat av: thile

Forstår presis hva du mener, vennen :/

Alvin er ikke sur, han er redd og ledsen. Det vet vel jeg, som har fulgt deg lenge. Alvin er en charmis og fotogen <3

2010-10-02 @ 17:12:49
Postat av: Lena

Den människan borde byta yrke, eller bara fota döda ting.



Är riktigt glad att förskolorna här i kommunen har valt att anlita en lokalfotograf, hon är med under två dagar och följer barnen i deras vardag,så ifjol vi fick både lekbilder och porträtt att välja mellan, helt underbara bilder, fulla av liv och glädje.

På måndag och tisdag är det dags för årets fotografering, ser verkligen fram mot att få se vad Olga Firtsova får till i år.

2010-10-02 @ 17:14:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

åh! Låter helt kanonbra Lena! Nu blev jag avis :-)

2010-10-02 @ 17:19:43
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Maria

Nyfiken som jag är så undrar jag såklart om du har hört av dig till företaget som ordnar fotograferingen?

2010-10-02 @ 17:51:25
Postat av: froidan

Han ser ju inte alls bekväm ut, stackarn :(



Mina barn tog deras allra första dagiskort den 21a sep. Tjejen som tog var lite stressad vilket syntes men trevlig endå! Min äldsta var lite nervös och gjorde massa miner och ville inte titta in i kameran, så jag fick komma in och prata/busa lite med han så han skulle bli glad! Fick se alla bilder och alla vart jättefina, även dom han busade på, så hon frågade om hon skulle spara alla endå, vilket jag tyckte! Minstingen var det tydligen inga problem med, han log direkt och var jätteglad! Men vart ingen syskonbild för dom inte trodde min äldsta skulle gå med på det eftersom vi fick kämpa lite med dom enskilda korten, menmen sålänge dom blir bra är jag nöjd :)



Tråkigt att 'eran' hade sån dålig attityd ;/

2010-10-02 @ 18:13:37
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Jeka

Synd med bilderna, gulligt att Alvin blev tryggare med lillebror... Men kolla Elmer då, ha ha ha... Sån liten going!

2010-10-03 @ 13:33:30
Postat av: Elenor

Vi har GRYMMA fotografer som fotar dagisbarnen!

I fjol ville killarna inte ta syskonkort, då fick vi åka in en em (typ drop in) och ta syskonkort, gratis :)

Ska fota våra dagisbilder (fort som tusan fick vi dom, tog det två veckor så var det bra)så ska du få se :)

2010-10-04 @ 19:23:57


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback