Mer firande, lite brand och annat

Det är inte bara bloggens 2-årsdag utan även farsdag och dessutom är det kalas för min systerson Samuel som fyller 9 år om några dagar. Kalas jämt i den här familjen typ... nä men nästan, det är ju rätt många syskonbarn och så iallafall. Det var med anledning av detta som jag och syster K åkte till Borås i fredags.

Sen har jag haft barnhelg, min första barnhelg sen jag och M ändrade om lite hur vi ska ha barnen. Ikväll kommer han och hämtar Alleballe så får pojkarna säga grattis till pappa också. Imorgon bitti kommer Alvin tillbaka en liten sväng före dagis. De ska nog få gå på sin egen avdelning på dagis imorgon!

Som jag skrivit tidigare så har det ju brunnit på dagis och det var just mina barns avdelning som drabbades. Inte så mycket som brunnit upp mer än golvet - plastmattan, men massor av giftig rök och sot har tagit sig in överallt så de fått ägna veckan åt att sanera. Barnen har varit utplacerade på andra avdelningar och de har fått ha tillfälliga krokar uppsatta i korridoren med sina ytterkläder.

Alla extrakläder och ytterkläder vi hade på dagis har vi fått hem i påsar så de måste tvättas då de är fulla med gift (seriöst? Varför ska VI göra det? Har inte kommunen några försäkringar???) samma sak blöjorna - fulla med gift så de är kastade. Kul när jag ställde dit ett helt nytt paket veckan innan. Jag brukar ta ett halvt åt gången men nu ställde jag dit ett helt såklart... det tänker kommunen inte heller fixa utan jag får köpa nya själv.

JÄVLA IDIOTFITTJÄVEL som startade branden! Må du få din beskärda del av brand också när du brinner i helvetet! Jag fattar verkligen inte när folk gör sånt här??! Jag fattar inbrott och stöld, varför man gör det, men jag fattar verkligen inte hur man kan tutta eld på ett DAGIS när man inte ens får ut något av det. Då är man fan helt jävla sjuk i huvudet. Man vill ju lixom att det ska finnas någon slags gräns i alla människor men tyvärr gör det ju inte det! Vissa brott är bara så oerhört svåra att förstå. Typ stjäla blommor och dekoration från någons gravplats är ju en annan klassiker bland vansinnesgärningar. Förstår inte, kommer aldrig förstå.

Nog om det...

Seg dag igår. Såååå fruktansvärt seg, ni anar inte. Jag har ju varit väldigt bortskämd med mina helger nu innan jag och M ändrade så jag var lite ovan :-) men vi fick till dagen iallafall trots att det inte var speciellt mycket att göra. Hade velat gå till affären men spöregn lockar inte så speciellt mycket när barnens regnkläder som sagt ligger i en påse och är fulla med gift för att jag inte hunnit tvätta dem ännu. De har vattentäta vinteroveraller men det var lite väl varmt för att ha dem. De har haft dem hela veckan dock, när det varit lite kallare. Imorgon vet jag inte. Ska försöka tvätta något av deras dagiskläder idag.

Åka till affären är ju ett alternativ men bilbarnstolarna är fortfarande i Berghem hos barnens farmor och jag fick inte tag i henne på hela dagen igår, inte förrän på kvällen och även om jag hade gett mig på att köra igår så hade jag absolut inte gjort det i mörkret. Någon måtta får det vara. Dock är jag mer och mer sugen på att köra nu, ångesten börjar ätas upp av irritationen över att ha en bil som bara STÅR där ute! Jag blir mer och mer arg över det. Arg på situationen och arg på mig själv. "Sluta tönta dig för fan" tänker jag allt oftare.

Farmor är på GeKås en sväng idag men ska sen komma hit med bilbarnstolarna eftersom jag måste ha dem för att kunna åka på kalas idag. Syster A och Tiger åker med mig också eller ja... med min bil. Syster får köra. Jag tänker inte köra för första gången med tre barn i bilen. Men snart så. I veckan SKA jag köra, så är det bara. Min förhoppning och mitt mål för tillfället är att våga köra till Borås nästa måndag så Elmer slipper utsättas för en så där lång och jobbig bussdag. Vi får väl se.

Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Klart du fixar att köra! Ta en kort bit till att börja med.. typ 20 meter eller så bara för att få det gjort. Sen kan du ta 50 meter dan efter...

2010-11-14 @ 12:14:27
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Sofie

håller med förra talaren, kör en kort bit och öka sedan på successivt så känner du dig nog snart säkrare..



förstår att det är jobbigt dock jag har ju inte ens vågat ta körkort än..



så egentligen ska jag bara vara tyst..

2010-11-14 @ 12:57:09
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men herregud!!! Hur längesen var det du körde egentligen? Kör en sväng när barnen är på dagis. Eftersom du har körkort så borde du ju kunna köra!

2010-11-14 @ 14:25:43
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det var 1,5 år sen jag körde sist. Ja jag har körkort, borde kunna köra och det kan jag också.

2010-11-14 @ 14:30:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Dåså :p sluta fjompa dej!

2010-11-14 @ 15:08:05
Postat av: Linda

det kan ju finnas andra anledningar till att man helst inte kör bil, inte att man är "fjompig..."



jag själv har haft körkort sedan 2001 men har senaste året fått panikångest av att köra längre än en 5-mils radie hemifrån, så kan faktiskt förstå att det inte bara är att sätta sig bakom ratten och köra =/ andas djupt och kör en liten sträcka i taget.

kram

2010-11-14 @ 20:34:04
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Elin

Tycker du ska fråga rektorn på dagis om inte det finns försäkring som täcker.

FÖr röklukt sätter sig ju väldigt och kläderna blir ju nästan förstörda ju.

Eller så kanske du har nån slags försäkring som kan täcka det? Ring ditt försäkringsbolag och fråga också.



Ang körningen, det är "bara" att sätta sig vid ratten, vrida om nyckeln och gasa, bara du satt dig där så kommer det gå som en dans, börjar du dock tvivla på dig själv är det ingen idé du försöker.

Tro tro tro

2010-11-14 @ 22:43:15
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: teckningssonja

nån brände barnens dagis också en gång i tiden! fast det var innan de gick där. men ändå!

2010-11-15 @ 09:03:14
URL: http://teckningsbloggen.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback