Kontaktat Göteborg

Ringde Barncancercentrum i Göteborg istället och fick prata med en läkare där, drog hela historien och förklarade det här nyuppkomna med revbenet och att det gör mig jätteorolig. Jag sa också som det var att normalt sätt är det "C" som tar hand om Elmer och hon är jättebra och jag litar på henne men hon jobbade inte där idag och det var därför jag inte vågade lita på Borås just idag.

Hon, läkaren på Barncancercentrum, tyckte det lät som att det var dags för helkroppsröntgen och lungröntgen, men tyckte samtidigt att Borås borde ta tag i den biten så hon skulle ringa läkaren som jobbar där idag, J, och prata med honom. Skönt, någon som lyssnade!

Nu lär jag väl inte höra mer om saken idag i vart fall men det känns betydligt bättre när jag fått kontaktat rätt ställe, det är ju ändå skickat en remiss dit så de ska ju ändå kopplas in. Nu får det lixom räcka med symptom som bara viftas bort som "antagligen inte LCH". För hur det än är, så är det ju NÅGOT. Eller är det kanske normalt att i 13 veckor ha hans prickar? Är det normalt att ha hans hörsel och örontrassel? Är det normalt att plötsligt en dag är ett revben svullet bara-så-där? Okej, det kanske inte är LCH, fine, men VAD är det då? ...och hur stor är sannolikheten att ett barn som tidigare haft LCH plötsligt får en massa saker som tyder på LCH men som INTE är LCH? DET är väl bra märkligare i så fall...

Sådär nu ska jag hämta prinsarna på dagis så hoppas jag att Elmer mår prima, att han inte har några besvär med revbenet och att han somnar lugnt ikväll.

Det känns helt overkligt allt sammans. Förrut gick jag och tänkte vilken skräck det skulle vara om det kom tillbaka i huden. Sen kom det tillbaka i huden (vad jag tror iaf) och det händer ingenting? Ingen bryr sig. Hela tiden har jag tänkt "Guuud, tänk om jag hittar en svullnad, en bula på skelettet, vad tar jag mig till då" och sånt. Nu är den dagen kommen och inget händer, världen rullar på som vanligt. Ingen lyfter ens på ögonbrynet...

Palla detta lixom...




Kommentarer
Postat av: thile

Åh, så deilig, endelig! Godt du ringte, og fikk et bra svar, og hun legen, tar tak i det <3

Jeg beundrer deg for ditt mot, og du står på deg.

Det er alltid noen som lyssnar, men det kan ta lite for lang tid.



Håper Elmer har det bra når du hentet han på dagis, sammen med Alvin <3<3

Styrkeklem

2010-11-02 @ 16:35:30
Postat av: Martina

äsch vad jobbigt. Hoppas att "allt" blir gjort nu.

2010-11-02 @ 17:59:32
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: malin

Hoppas verkligen du får svar på alla dina funderingar snart, usch vad jobbigt du har det, lider verkligen med dig <3

2010-11-02 @ 18:05:35
Postat av: qat

Tack så supermycket för Yoggin! :)



http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se/2010/11/02/3872402-tack-for-yoggin/

2010-11-02 @ 19:16:03
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Charlotte

Bra att du ringde Beckah! Jag HOPPAS att det bara är sammanträffanden - som du säger har LHC en massa "tillsynes vanliga barngrejer" som är symtom på den allvarliga sjukdomen så man kan väl få HOPPAS att det bara är vanliga barngrejer även om det verkar skumt med prickar så länge och skelettbulor, usch.



Jag håller tummarna för er iallafall. Hoppas du hör något om helkroppsröntgen imorgon.

2010-11-02 @ 23:09:09
URL: http://ansgarssyskon.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback