Elmer idag

Röda strecket är kvar men har blivit bättre...eller ja, har förändrats iallafall. Det är lite fnasigt/sårigt/torrt. Känns som torreksem ungefär. Nu smörjer jag med Mildison för det tyckte hans läkare jag skulle prova.

Prickarna på halsen är egentligen rätt många men ser ändå bättre ut idag på något vis eftersom de spritt ut sig över en större yta. Han har på bröstet och någon i armhålan och sen upp till ansiktet.

Har inte tempat idag men han kändes normalvarm. Normal i magen (eller ja, när jag skrivit normal nu senaste dagarna menar jag egentligen att han är lite trög så hemma hamnar det mest i pottan för det är lättare att bajsa där) och bra aptit som alltid. Läget är alltså ganska lugnt idag.

Han har en stor röd fläck på huvudet i hårbotten. Jag har försökt fota men det var svårt att få med på bild, speciellt eftersom han är rödhårig :-). Antagligen har han bara slagit huvudet på dagis (han hade den när han kom hem) men jag ville ändå fota om det skulle vara en konstig fläck som vanligt med Elmer.

Ja det var väl läget idag det :-)




Ett gult litet blåmärke från provtagningen och bredvid/bakom den en stor röd fläck. Blixten förstör lite dock.


***


Kan någon säga vad det här är?? Det känns varmt/hett att röra, gör ont eller svider mycket för han vill inte att man ens petar på det. Helt slätt och mjukt från början och är nu skrovligt och lite torrt.


Kommentarer
Postat av: madde

Ser nästan ut som trycksår grad 1. Låter också som det då du säger att det känns varmt, kanske något som legat och tryckt där. Prova tryck med fingret där på och se om rodnaden försvinner(om den gör det så är det inte det). Vet att det låter knäppt eftersom man tror att bara gamla kan drabbas,men så är inte fallet. Annars har jag ingen aning om vad det kan vara.

2010-11-24 @ 22:07:17
Postat av: Monika

Strecket på skinkan/benet ser ju nästan ut som ett brännmärke. Det brukar ju se väldigt ilsket ut och hetta. Men självklart tror jag inte att han bränt sig och M skulle ha missat det. Men jag förstår verkligen att du "nojjar" över det för det ser konstigt ut.



Hans övriga prickar ser ju mer ut som utslag som andra barn också skulle kunna ha. Så de utslagen var för sig ser ju inte så konstiga ut. Sen eftersom han är född med LCH och verkar vara ständigt prickig så är det ju inte heller som med vilket annat barn som helst, självklart.

2010-11-25 @ 09:31:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ett så kraftigt brännmärke borde det ha bildats blåsor på.

2010-11-25 @ 10:35:06
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sofie

tycker nästan det påminner lite om en svampinfektion, men välldigt svårt att se på bild och det borde ju läkaren sett om det var.

2010-11-25 @ 12:24:41
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Linda L

Min dotter har liknande märken på sina höfter, men de är cirkelformade. Blir torrt och lite flagigt..

Jag är helt bergsäker på att det hon har är svamp.

(just skickat iväg en urinodling för att kolla om det är svamp även i urinen)

Kanske fråga hans pappa om han fått mycket sött (typ youhurt) under dagarna där?



På Selma slår det alltid upp värre efter stort sötintag, t.ex. var det nästan borta innan hennes födelsedag, men nu tillbaks..

2010-11-25 @ 12:29:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo men precis :-) det du beskriver låter verkligen som svamp, just för att det är cirkelformat vilket är ganska typiskt för svamp :-)

2010-11-25 @ 12:33:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: froidan

Jag tycker det ser ut som det kan bli om han haft blöja med bajs på för länge! Min minsta har fått så en gång, då hade han legat med bajsblöja en hel natt utan att vakna, det var inte för ens på morgonen när jag gick upp som jag såg ;/



Men behöver ju inte alls vara det!

2010-11-25 @ 12:45:37
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Froidan; det är det inte för den största delen av fläcken är utanför blöjområdet.



Dessutom hade han vanlig röd rumpa också eftersom han hade diarré men det röda försvann snabbt med inotyol medan den här fläcken stannade kvar.

2010-11-25 @ 12:49:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Kan du inte pröva att smörja hans prickar med aloe vera?

Jag var eksem barn när jag var liten, men blev av med det efter några veckor av aloe vera salva.

Kanske inte hjälper för elmer, men det kan j inte skada att prova heller?

2010-11-25 @ 17:48:29


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback