Min prickigkorv

Nä hörrni nu ska jag ta och hoppa ner i sängen bredvid världens finaste Elmer <3

Jag hade rätt förrut, tempade och precis som jag visste så hade han 37,7 nu igen. Himla skumt det dära. En vecka nu som han varit "subfebril". Men han är ju inte sjuk. Han hade diarré för en vecka sen men det var bara en dag. Han är lite smågnällig, trött och så men jag skulle inte säga att han är förkyld eller något sådant.

Kanske det äntligen kommer fler tänder? Borde vara dags snart.


Mitt lillhjärta. När han föddes så kallade jag honom för min prickigkorv. Träffade en vän från MVC:s föräldragrupp på BB när vi både precis fött och vi berättade om våra ädelstenar. Man brukar ju säga typ att det blev en pojke och så men jag sa något i stil med "det blev ingen bebis, det blev en prickigkorv". På skämt såklart :-)

På något sätt så kändes det ganska skönt att kunna koppla bort rädslan så pass att det gick att skämta. Vid den tiden så hade vi ingen aning om vad han led av, det enda vi visste var att han såg rätt illa ut med alla prickar. Läkarna sa förstås att de inte alls visste men jag vet ju att hudläkaren som kom och tog provet var rätt så säker redan när hon såg bilderna på Elmer, innan hon kom dit.

Så vitt vi visste kunde det vara vad som helst. Vi fattade ju att det var något extremt ovanligt iallafall men hur farligt? Vi visste inte om vi skulle få behålla honom eller om han var dödssjuk.

Där och då kändes det skönt att kunna skoja, försöka leva, vara som vanligt.

Nu har han ju fått en vit prick så snart förvandlas han väl till en äkta prickigkorv :-)

Är det förresten NÅGON som skulle förvånas om han skaffade sig ännu fler vita prickar? (Vitiligo) hahaha INTE jag iallafall! Det är en ofarlig hudsjukdom som är autoimmun. Låter ganska klockrent som något Elmer skulle få för sig att testa... tokfransen med sin knasiga hudkostym <3

Kommentarer
Postat av: Petra

:) vilken underbar bild... att skämta om det mitt i allvaret är ju en försvarsmekanism som jag tror funkar... det är ett annat sätt att acceptera vad som händer.



Jag har vitiligo i släkten, det är ju inte jätteovanligt, men ändå inte jättevanligt - och ändå lyckades mamma och pappa träffa varandra - båda med vitiligo... det kan vi väl hoppas att han slipper va?



Kram

2010-05-29 @ 05:21:38
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ja det får vi hoppas :-) men nä det är ju inte så troligt heller ;-) men han brukar ju dra på sig otroliga saker så förvånad skulle jag inte bli.



Men nu vet jag att det brukar kunna bli både bruna och vita pigmentförändringar efter rejäla LCH-sår så det är inget konstigt.



Att den blivit synlig just nu skulle kunna ha med årstiden att göra. tror det är samma med Vitiligo att det börjar på solexponerade kroppsdelar.

2010-05-29 @ 11:45:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sofia

Får man låna?

Postat av: Johanna

Vilken fin bild på honom



sv. ja det är gott att komma iväg ibland. Vi får ta någon tjejkväll nån dag om M kan ha ungarna, så kan vi typ käka och dricka vin :)

2010-05-29 @ 12:26:28
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: MansonDust

Svar på dina frågor. :)



Vill ni ha fler barn?

Svar: Ja det vill vi, men har dock inte bestämt när. Men vi pratar ofta om det. :)



Vet barnen om Ever och Lolly och pratar ni om dem öppet hemma?

Svar: Nej det gör dom inte. Det har bara blivit så.. så nej, vi pratar inte öppet om dom här hemma. Jag skriver gärna om dom dock, bearbetar på så vis. Att prata högt tar mer på krafterna, alla minnen kommer upp starkare då. Just nu är dom mycket som en avlägsen dröm.. jag är glad att jag har bilder att se på, men det är väldigt tungt, så jag gör sällan det. När barnen är stora nog så kommer jag att berätta om Ever & Lolly.

2010-05-29 @ 12:51:40
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: thile

Lille hjertegode, kramgode Elmer.

2010-05-29 @ 13:32:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback