Skruttungar <3

I förrgår lät Alvin lite hes innan han åkte till sin pappa. Så där som kan kan låta om man skrikit en massa, typ på konsert :-P när han kom hem igår lät han ännu mer hes och hade fått någon konstig skrällig hosta. Men han är inte sjuk och det verkar inte störa honom så värst.

Inatt hostade han då och då, ganska sparsamt men det låter ju förjäkligt illa. Han är fortfarande frisk idag, ingen feber och han bryr sig inte nämnvärt trots att han inte kan röra sig ens utan att väsa när han andas. Skumt! men men, han är ju pigg och feberfri så jag får väl räkna honom som frisk. Han ska iväg på roligheter med farmor, faster och kusinerna om en stund här så vi får hoppas det funkar bra :-)

Elmer däremot har snorat i flera månader i streck utan minsta uppehåll, ena ögat är liiiite lite rinnigt också och rött emellanåt. samma öga som var rinnigt när han föddes men då berodde det på bölden under ögat  (osannolikt att det var trånga tårkanaler för det gick över när bölden försvann). Dregglar som en galning också, så hela ansiktet rinner med andra ord :-P Men Victor dregglade och hade rinnig näsa OAVBRUTET tills han var runt 2 år. Riktiga snorungar har jag :-)


Lille Ellebellen gav mig en skrämselattack igår hahaha egentligen är det lite kul, nu i efterhand iallafall ;-)

Jag skulle steka korv och han satt bredvid i sin matstol. Han fick en bit knäckebröd som underhållning men han bara satte i halsen hela tiden och fick kväljningar och hostade så jag fick ta bort det och byta mot en korvskiva. Sen fortsätter jag med mitt och nästa gång, en minut senare, när jag vänder blicken mot Elmer så hänger han "livlös" över kanten! Jag trodde såklart han satt i halsen och kvävts till döds som första tanke så jag tjoar till "ELMER!!!" och ryckte tag i ungen (fick bara tag i tröjan) och då vaknade han ;-) han hade ju bara somnat så där POFF som småbarn kan göra.

Han hoppade till och spärrade förskräckt upp sina blå ögon och mötte min blick och då fick jag världens leende av honom haha det där tyckte han var skitkul tydligen ;-) en annan hade kanske inte blivit fullt lika glad över en sådan väckning ;-)


Kommentarer
Postat av: Thessan

Haha men man blir ju rädd när det blir så! Vår son skrämde sin mormor sådär, hoppade runt och lekte som en galning, var ca 2 år då. Sen hoppade han ner i soffan och huvudet bara föll ner på honom, säckade ihop helt. Mormor skrek rätt ut men han hade bara somnat stenhårt =p

2010-05-14 @ 09:55:10
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: thile

Han er et herlig åpent leende Elmer! Kramgo=)

Godt Alvin ikke har feber =)

Hvordan opplever du uken som har vært vennen? Er det mer du har lyst å prate om? Hvordan kjenner du deg nå?

Håper du merker jeg tenker på deg <3 Klem

2010-05-14 @ 10:13:28
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack fina Thile! Det fungerar ganska okej här eftersom jag får skriva av mig och får så fin respons <3

2010-05-14 @ 10:31:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: theresa

Precis som du beskriver Alle låter Alma och Max när de har krupp :-(

2010-05-14 @ 10:32:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja precis. Det låter som (falsk) Krupp men han mår lite för bra typ och hostar bara nån gång emellanåt och har inte ont av det.

2010-05-14 @ 10:34:29
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Erika

Precis, så där lät/låter(dyker ffe på emellanåt trots att de är "stora") mina när de får falsk krupp, som en liten hund som skäller. Förkylningen kan komma efteråt, men föregår oftast.



Sonen blev även sådan för ett tag sedan men då hade han ont i halsen innan och var febrig. Dag 3 med feber blev han hes som busen + hosta, dag 4 kollade vi för streptokocker eftersom febern ökat efter att ha legat konstant innan och dag 5 konstaterades lunginflammation.



En av mina somnade stående, med överkroppen i soffan. Skööön ställning! NOT!



kram

2010-05-14 @ 10:44:05
URL: http://starspangled.se
Postat av: Maria - Mamma till två

Hehe..förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta lite när jag läste om Elmer, hur han somnade i stolen.. Kan förstå att du blev rädd =/ Kramar

2010-05-14 @ 15:14:33
URL: http://o0misa0o.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback