Nu händer det grejer! Både plus och minus!

Först kan jag berätta att jag nu pratat med NÄL och jagat på dem lite :-P haha nä men jag måste bara säga att de har underbar personal på Lab på NÄL! Jag ringde bara för att höra hur lång tid ALP isoenzymer tar och fick veta att det kan ta TID, upp emot två veckor ibland för det ska inte bara göras (görs 1 gång i veckan) utan sen ska det vara läkarutlåtande på det också.

STOR suck. Jag berättade om Elmers ALP på 74 respektive 87 och då tog det lite fart ;-) fick prata med en annan som genast kollade upp Elmer och sa att de kommer att göra hans prov IDAG :-) sen kommer läkaren på måndag och då lägger hon en lapp att han ska kolla Elmers prov först och meddela Borås.

<3 Vissa människor alltså... <3

Nu hänger det alltså bara på läkaren på NÄL så senast tisdag SKA det ju finnas ett svar till mig :-) Vilken otrolig lättnad att ha något konkret, något att ta på.

Men ja, allt kan ju inte vara kalas såklart. Måste ju komma lite minus också... Elmer nöjer sig inte med röda prickar ;-) nu har han skaffat sig en VIT också! Eller ja, antagligen är det ju ett ärr som plötsligt bestämt sig för att bli synligt men ändå tråkigt.

Förrutom fläcken under ögat så fanns det ett till märke som satt länge och det var fläcken på kinden, precis bredvid skrattgropen. Men den försvann helt när han var drygt 3 månader och har inte synts till sen dess, förrän häromdagen då jag noterade att han hade en blek fläck på kinden. Den syntes inte så tydligt så jag brydde mig inte om det men så idag! POFF en kritvit fläck bara sådär! SNYGGT! Men å andra sidan så har ju den bruna fläcken under ögat blivit grymt fin nu i jämförelse. Alltid nå't...


Jag har ringat in på sista bilden så att även halvblinda kan hitta den vita fläcken ;-)

Så här såg Elmers kind ut när han var 4 dagar respektive 2,5 månad:


Kommentarer
Postat av: Petra

<3 ibland hjälper det att vara lite PÅ...



Elmer ska inte ha fler prickar nu tycker jag - vare sig röda eller vita...



Kram

2010-05-28 @ 12:38:41
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: sofia

Prickig eller inte. Världens finaste Elmer <3



Hejja LAB.. Håller tummarna!

2010-05-28 @ 12:39:57
URL: http://kaffebomben.wordpress.com
Postat av: MP

Jag har en precis likadan vit fläck på halsen. Enligt läkare för många år sen är den vit på grund av noll pigment där. Jag hoppas att det är så för Elmer med.

2010-05-28 @ 16:16:27
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Otroligt fin kille du har!!! Blev stört förälskad när jag såg hans ansikte!!Vet inte men han har något drag så man bara SMÄLTER....

Får man fråga vad det är för sjukdom han har?Blir han av med den helt?Är det ärvfligt? Ha en bra helg!

kram

2010-05-30 @ 00:40:33
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: jessica

Man skulle kunna tro att han är mycket äldre än vad han är både för att han är så tidig i utvecklingen, han har massor med tänder och så är han ju rätt stor. Hade jag inte vetat sen innan (Vi fick ju ganska samtidigt) från FL så hade jag nog trott han var 1 år nästan:) Jätte söt är han alla fall:) hoppas allt går bra med prickar och allt

2010-05-30 @ 19:33:17
URL: http://metrobloggen.se/fitmom


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback