Lova har fått sällskap inatt :-(

Har du råd med en påse godis? Ett paket cigg? Köper du skvallertidningar? Skickar du en massa flamsiga SMS? Har du köpt hem en flaska vin till helgen?

Hade du kunnat avstå från något av detta om du kunnat rädda ett barn från att dö? Självklart hade du det. Men varför gör du inte det då?

Lovas spargris till förmån för barncancerfonden växer - men på tok för sakta!

Jag är VERKLIGEN inte rik - ALLS! Tvärt om men självklart kan jag avstå från något strunt för att istället bidra till forskningen, jag har skänkt många många gånger. Nu senast 500 kr till Lovas spargris. Nästa barn som dör i Lovas ovanliga cancerform kan vara mitt barn - ett DITT! För ett år sedan var Lova en sprudlande, glad och frisk femåring. Nu är hon en ängel. Vad gör ditt barn om ett år?

I natt fick Lova sällskap :-( jämngamla vännen Wera tog på sig sina änglavingar, fattade Lovas hand och flög iväg klockan 00:20 - exakt samma tid som Lova tog sitt sista andetag för några dagar sedan.

Idag vill jag att du gör ett val, ett viktigt och vettigt val! Skippa kvällens chipspåse och skänk istället 20 kronor till Barncancerfonden. kan du ge mer - BRA! Men även 20 kronor är bra. ALLA som har råd att sitta på nätet kan också ge 20 kr och klarar man inte det får man fan sluta röka eller vad det nu är som gör att man är så överdrivet fattig.





Gå även med i gruppen LOVAS SPARGRIS på Facebook och sprid länken vidare genom att dela.



Är jag kall, hård och obehaglig som lägger press på folk och får deras samvete att svida? Japp, absolut och inte skäms jag för det heller! Det är inte jag som behöver skämmas...


Kommentarer
Postat av: Jill

Jag måste bara säga att jag tycker det är JÄTTE bra att du och alla andra som skänker pengar gör det men vill också tillägga att alla som sitter på nätet inte har möjlighet att skänka

Jag sitter på nätet men har för att få räkningar och mat till denna månaden att gå ihop fått låna pengar så nej alla kan inte skänka men det betyder inte att familjer i sorg är mindre i våra tankar för det! Va bara tvungen att få protestera litehaha

2010-05-28 @ 17:41:25
URL: http://livetmetexx.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

<3

2010-05-28 @ 20:05:20
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Ida Ö

Tack för att du påminner då och då! Konstigt nog så "glömmer" man ju, man lever på i sitt liv, i sina tankar och planer.... tänker inte alltid på att skänka pengar, eller på olika sjukdomar.

Jag har varit inne och skänkt, trots att jag hör till låginkomsttagarskaran så har jag råd att avvara några hundralappar från mitt sparkonto!

2010-05-28 @ 23:07:55
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Lina

tanken är väl fin men jag är mer inne på survival of the fittest så jag skänker bara till djurrätt och till svältande stackare..

2010-05-29 @ 13:23:39
URL: http://handleder.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback