Grubblar inför provsvaret...

Känns helt skumt att helgen är över redan. Underbart! Om bara några timmar är det måndag igen *längta*. Måndag och vardag. Imorgon ska läkaren på NÄL kolla Elmers prov och kontakta Borås. Fast kanske inte förrän på eftermiddagen, så jag kanske inte får veta förrän på tisdag :-/ hoppas inte det blir så. Väntan är plågsam.

Men jag vet ju att det såklart ser bra ut. Provet visar att det handlar om den där konstiga superförhöjningen som barn får ibland helt oförklarligt, visst? Så kommer det vara, va? Men jag kom på det att jag vet inte vad annat som provet visar? Om det nu mot förmodan inte skulle vara den där knasförhöjningen, vad ser läkaren då? Vad syns på ett sådant prov? Jag antar att man kan se var förhöjningen sitter. Asså om det handlar om lever eller skelett eller så där. Alltså att man kan se källan, men det ger ju inget svar på vad som står på tok.

Då får man kolla vidare med röntgen eller vad det nu blir. Fast det behöver jag ju inte fundera på för det ÄR ju en sån där knashöjning såklart, annars hade det inte blivit SÅ högt. Om det varit något på riktigt hade det väl legat under 60...eller?

Jag frågade kvinnan på lab rakt ut fredags om hon ofta ser en så grotesk förhöjning. Hon gjorde ett försök att ge samma förklaring som alla andra som ska försöka sopa bort oron och sa "Ja, alltså ibland ser man ju en förhöjning hos barn för att de är i en tillväxtperiod" men så hörde hon själv hur löjligt det lät och la till "...fast näe, SÅ högt blir det ju inte". Det var allt hon hade att säga om saken.

Nåja, imorgon eller på tisdag får jag veta och då kan jag ÄNTLIGEN släppa detta med Alkaliska fosfataser! Ska bli skönt. Räcker ju med de andra grejerna med Elmer.


Kommentarer
Postat av: Mia

De e klart att de bara e knasförhöjning:) Hoppas du får besked i morgon<3

Kram

2010-05-30 @ 21:40:38
Postat av: Jessica

Håller tummarna att allt går bra!

2010-05-30 @ 21:56:08
URL: http://www.jessa30plus.blogspot.com
Postat av: emma

va har vi.. coolt.. trode det bara var vi som hade en sån.. känns så iellefall men kul att det finns fler ::) köpte våran på tradera för 750 kr.. kap det. men nu har vi en liten mindre sulky :)

2010-05-30 @ 21:56:42
URL: http://themami.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv. Ja det kan vi göra :)

2010-05-31 @ 08:36:14
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Vi är många som håller tummarna för er! <3

Postat av: thile

Tenker mase på Elmer og hans fine mamma, x fingre og tær :-)

2010-05-31 @ 10:22:28


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback