Elmers läkarbesök

Då var månadens läkarbesök avklarat och nu satsar vi på en utglesning till var tredje månad. Därför blev det hela raddan med blodprover idag och en ordentlig genomgång av lilleman från topp till tå. Fick verkligen gott om tid att prata igenom allt jag funderat på kring honom och alla smågrejer som uppstått sista tiden.

Vi väntar ju ännu på provsvaret från Göteborg men i övrigt ser ju allt bra ut. Det här med bulan på huvudet togs upp. Hon tycker att det känns normalt och det är det alldeles säkert också men jag ska fortsätta hålla lika noggrann koll på honom i fortsättningen också för det är bra och viktigt. Att han blir blå är inte så alarmerande men samma där - hålla koll.

Hon kollade även i hans öron, jag kan inte minnas att någon gjort det innan? Iallafall inte sen han var pytteliten. Han var lite röd, som resterna av en öroninflammation ungefär så han ska gå och kolla öronen om någon månad för säkerhets skull. Jag har inte märkt av någon öi? Visserligen hade jag tanken på det när Alvin hade sin öi för en dryg månad sen men vi kollade aldrig upp det. Han verkade inte så pass bekymrad att jag kände att det behövdes :-/ kan jag ha missat? nåja, det gick ju bra ändå i så fall.

Alvin ska ju förresten också kolla sina öron igen efter sin öi, han hade vätska kvar och hör illa sa den barnläkaren som han träffade för en tid sedan. Bra öron mina pojkar har ;-)

Just ja, vi kollade vikten idag! Unge herr fetknopp har fortsatt att öka stadigt ;-) Nu väger han 10355 gram ;-) 8 månader + 14 dagar gammal. För 3 veckor sedan vägde han 9,88 kg. När Alvin var 13 månader vägde han 10,02 kg och vid 15 månader 10,8 kg. Victor vägde 9925 gram när han var precis 1 år.

Nästa läkarkontroll för Elmer blir alltså om 3 månader, jag får ringa om det är något innan dess och samma sak om blodproverna idag eller biopsisvaret från Gbg visar ngt konstigt så får det väl bli en tidigare tid.

Blodprovet ja... SUCK. En massa rör som skulle tas och han började skrika redan av att bli fasthållen och sen skrek han ännu mer av sticket (fasty han var förstås Emlad) och sen fick han panik av att det tog sin lilla stund då han blev fasthållen så länge. Han var skitledsen efteråt också men det gick ju bota med lite amning :-)

Tack Johanna och Alex för skjuts och sällskap, hoppas ni inte blev ihjältråkade i väntrummet ;-)

Hehehe hon som jobbar i lekterapin tyckte att Elmer och Alex var lika varandra :-P Någon som håller med?



Kommentarer
Postat av: Sofie

skönt att det gick bra trotts blodprovstagning. Härligt med lite bebis hull...

2010-05-18 @ 16:31:37
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Bodil

Härligt att han växer! :D Nu väger Elmer precis lika mycket som min Vilhelm gjorde vid 1-årskontrollen. Då var V dessutom en bjässe, 4,8 kilo, när han föddes. :D

2010-05-18 @ 17:35:45
URL: http://enmynta.se
Postat av: Anonym

aa jag tycker nog killarna är lite lika :-)

2010-05-18 @ 20:49:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Bodil: Elmer vägde 4,72 när han föddes och Alvin 4,68 dvs bara 40 grams skillnad och ja, du ser ju vilken stor skillnad nu :-)

2010-05-18 @ 21:25:14
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback