Elmer känns inte speciellt tidig

Även om jag såklart vet att det inte är det vanliga att barn börjar gå i Elmers ålder så blir det för mig personligen lite förvånande att det kommer kommentarer som de igår på hans film. Han går ju bara med enhandsstöd. Visserligen har han tagit några steg själv men det är knappt att det räknas.

Alvin däremot kunde ju gå flera meter i den här åldern. Idag är Elmer 8 mån och 5 dagar. Victor tog sina första två steg när han var 8 månader och 5 dagar. Två dagar senare tog han 4 steg och ytterligare 6 dagar efter det gick han "ganska bra" enligt Mina-första-år-boken. Elmer kommer inte gå "ganska bra" om en vecka ;-) han kommer inte att gå alls antagligen.

Men visst håller jag med er om att Elmer är duktig, självklart! Det hade han ju varit oavsett han var 6 månader, 8 månader eller 14 månader när han lärde sig gå med enhandshjälp och jag är absolut i allra högsta grad stolt över honom men för mig personligen känns det inte speciellt tidigt, även om det säkert är det.


Här är Alvin ute och strosar lite. 8 månader och 1 dag gammal:




Har rätt mycket filmer på barnen här: http://www.youtube.com/beckah82

Kommentarer
Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund

Fast allting är ju relativt om man ska vara petig. Du jämför med Alvin och Victor, naturligtvis. Men de kanske är tidiga rent generellt?

Jag minns faktiskt inte när Lucas började gå, sorgligt nog. För vi levde på flykt just då, hoppade mellan skyddade boenden, och jag hade inte så mycket fokus på något annat än att överleva och att tillgodose de basala behoven som mat och blöjor till Lucas. Det var allt jag kunde göra utöver att hålla mina fiender på avstånd. Tyvärr. Så jag kan inte jämföra Tims utveckling med Tims tyvärr.. Men jag vet att han inte är onormalt sen eller tidig än så länge, utan han gör vad som förväntas. Mr Lagom, haha.

2010-05-09 @ 11:23:12
URL: http://egomamma.se
Postat av: Camilla

Min äldsta son gick när han va 8 månader , jag tyckte han va jätteduktig.

Sen va det kanske inte det idealiska att han gick så tidigt då han inte hade uns till förnuft..

Men det kan man ju liksom inte styra ;-)

Så det är ju bara att konstatera att en del går tidigt och en del senare...

2010-05-09 @ 11:26:11
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Trollis

Nu går det fort. Öva, öva liten fot.

2010-05-09 @ 15:43:28
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Filura

Jo, jag förstår ju att du jämför med dina andra pojkar. Men jag tycker Elmer är jätte-tidig. Men det beror sig på vad man jämför med som sagt. Jag tyckte Elvira var JÄTTE-TIDIG som gick när hon var 12 månader, haha! Men det beror på att de andra barnen vi har i hemmet har gått sent. Albin när han var 15 månader och de andra tre när de var 17 månader.



Elvira kunde inte resa sig upp på golvet som Elmer när hon var 8 månader, hon hade inte ens lärt sig krypa då, hon lärde sig när hon var 8,5 månad, hihi

2010-05-09 @ 16:11:05
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: thile

Så nydelig Alvin er, et herlig leende og duktig på å lære seg gå =)

2010-05-10 @ 10:34:54
Postat av: Madeleine

Min Alvin blir 6mån snart - han sitter själv och han tar sig bara bakåt än så länge, haha.. Precis som hans storasyster!! Svårt att tro att han ska kunna gå om 2månader :-o

2010-05-10 @ 12:22:37
URL: http://muppsan.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback