Då vare helg igen...

Lite halvbarnledig ;-) Alvin sover hos sin pappa.

Lustigt det där hur man vänjer sig! Har man ett barn så är det jobbigt. Har man två barn och har barnvakt en natt till ena barnet så känns det väldigt lugnt och skönt hemma. Tomt. Kan tänka mig att det är samma sak om man har tio barn och bara har fem barn hemma en helg - väldigt lugnt och skönt hehehehe. Fast jag kanske har fel?

Hur som helst! HÄR är det iallafall så ;-) om ett barn är borta så känns det väldigt tyst och lugnt. Jag har till och med chans till sovmorgon imorgon om Elmer skulle somna om - MEN nu kommer jag hoppa över den chansen för jag och Johanna sticker iväg till GeKås istället :-D yey! Vi åker på morgonen och har med oss våra små bebisar ;-)

Johanna och Alex var förresten här en sväng idag så grabbarna kunde leka. De uppskattar verkligen varandras sällskap måste jag säga. Sötisarna. Tur det eftersom jag och Johanna uppskattar varandras sällskap också :-P

Vad mer vad mer...? Jo just ja, jag har ju en samtalskontakt (inte psykolog utan ngt annat, vet inte vad hon har för titel) och nu senast när vi träffades så bad jag henne ta upp i teamet att jag gärna vill göra en ordentlig utredning så hon har tagit upp det nu och den som gör utredningar på det stället har idag ringt och gett mig en tid! redan på tisdag nästa vecka! fantastiskt. Ja alltså det blir ju ingen utredning då, utan vi ska gå igenom vad det egetligen är jag vill ha utrett osv osv.

Jag har gjort en utredning utifrån Bipolärt för många år sedan men fick aldrig resultatet, sen är jag väl själv lite inne på att kolla upp både ADHD och Asperger. Vi får väl se vad hon tycker. Jag har träffat henne förrut, när Alvin var bebis påbörjade jag terapi för att rota i allt gammalt från jag var liten och sådär men sen rann det ut i sanden.

Någon som blev förvånad nu, ang alla utredningar? hahaha nä, jag tänkte väl inte det heller :-)

Nej nu ska jag återgå till TV-tittandet tror jag - om det finns ngt att se. Ellebellen sover och Victor är väl på G att lägga sig om en halvtimme. Alleballen är som sagt hos M. Han var här och hämtade honom efter middagen och var snäll och skjutsade mig en sväng till affären också - Gött!

Nepp TV var det ju. Hej hej :-)

Kommentarer
Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund

Kan ju bara tala för mig själv, men jag känner mig INTE ledig om jag inte är HELT ledig från barnen. Men det är nog för att jag är van att göra saker på mitt vis,och även om någon annan har ansvaret så är det så med mig att om jag är i närheten så reser jag på röven själv om det inte går fort nog att åtgärda saker som händer och sker. Jag avskyr oljud och vill få tyst på gap och stök så fort det är möjligt, och blir sur som sjutton om den som tagit på sgi ansvaret inte rappar på. Skitlöjligt, jag vet. Så oftast så lämnar jag hemmet eller kör iväg den som har ansvaret med barnen någon annan stans så jag får lite ensam tid i tystnad, eller åtminstone den sortens ljudnivå som jag väljer.



Kallar mig inte EGOmamma för intet, haha.



Snällt av M att köra dig till affären, skönt att ni inte bråkar konstant!

2010-05-07 @ 22:14:22
URL: http://egomamma.se
Postat av: Anonym

Roligt att läsa, verkligen roligt att du unnar Alvin och M. deras tid tillsammans och dessutom tycker att det är skönt (den känslan får jag när jag läser inlägget). Du tycks inte vara någon överspänd mamma (förlåt alla överspända mammor inklusive mig själv) som tror att bara man själv kan ta hand om barnet.

Diagnoser...nog för att jag träffat några välfungerande asp. samt adhd med högfungerande intellektuell förmåga ... men är det verkligen nära till hands för din del? Snarare en tung ryggsäck.

Lite störda är vi väl alla till mans.

2010-05-08 @ 05:50:50
Postat av: Linda

Beckah;du är stark o modig som tar tag i gammalt och vill utreda o läsa. Även om det kommer vara jobbigt att rota i gamlasaker tror jag det är nyttigt. Fler borde göra som du!

Ha det så mysigt på Gekås =)

2010-05-08 @ 06:27:16
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Sophie

Jo jag håller med. :) Har jag 2 barn i skolan och 2 på dagis och har bara 2 hemma... det blir så lugnt och tyst så det blir som att vara på semester haha... samma om 2 är hos en kompis till dom tex, bara 4 hemma och jisses så lugnt det blir. Sen hör man folk med bara 2-3 barn säga att det är jobbigt då tänker man att oj, det hade ju vart semester! Men det är ju för man blir så van med allt omkring. Kan absolut tro att 12 barnsföräldrar tycker det är ren semester med "bara" 8 barn... osv. :)

2010-05-08 @ 16:31:06
URL: http://flerbarnsmamma.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback