ÄNTLIGEN DAGIS!!!!

ALLEBALLEN ÄR PÅ DAGIS!!!

Gloooory glooory haleluuuuja... (men ja, jag älskar mitt barn så ni behöver inte skriva en massa trist skit för att jag tycker det är förbannat skönt att han börjat dagis igen).

Hade egentligen räknat med att vi bara skulle hälsa på men nej o nej han brydde sig inte att det gått över 3 månader sen han var där sist inte. Han ville inte alls gå hem så jag frågade om han ville stanna om jag och Elmer gick hem och det ville han "HEEEJDÅ" sa han glatt och gav mig en puss och sen var det bra med det. Jahapps?

...och hittills har de inte ringt iallafall :-) Nu har han inga extrakläder med sig men jag hoppas det funkar bra. Ska hämta honom hans vanliga tid kl 15 om allt går bra fram tills dess.

Mathias är iväg och JOBBAR! Han har nytt jobb, jag gissar att han kommer vara "ganska" så trött i kväll ;-)

Gud va KUL då! INTE --- Mina glasögon! Jag var ju och beställde nya förra veckan för båda mina gamla är trasiga. Mathias lagade dock ena paret provisorist med ett superlim och sådär så de gick ju att använda. JAHA! Så la jag glasögonen bredvid sängen när jag somnade inatt. Vaknade i morse av att Elmer STÅR upp och håller i träplankan som är bredvid sängen. Braaaa så han nådde mina glasögon och dem hade han såklart tagit och smulat sönder! Eller rättare sagt brutit av den bit på bågen som var pålimmad. Får se om Mathias kan laga dem igen annars får jag gå så här och se ut som en idiot med trasiga och snea glasögon fram tills de nya är klara typ på fredag?

Lillekillen sover nu förövrigt och har gjort det i drygt en timme och jag borde såklart ha städat och en massa sånt men det har jag ju inte gjort :-/ får sätta fart NU innan det är dags att hämta Alvin.

När vi var på dagis så skulle barnen precis gå ut så vi fick ju hänga på. Så nu har jag verkligen fått testa In-The-Pocket-Baby-selen ordentligt för jag fick kånka omkring Elmer länge. I LOVE IT! Just för att den är så enkel att ta på. inget krångel alls, bara att dra på och sätta ner -klart! Jag gillar ju inte ens kortsjal och ringsjal egentligen för att det snedbelastar men den här funkar hur bra som helst, kanske för att den redan är klar, inget man knyter alltså eller kan göra fel på och så är den så bred. 

Såg nu att man kan vinna en sån sele i en tävling här hos flerbarnsmamma. Nästan så jag blir sugen att tävla för att kunna ge bort den om jag vinner för att den är så bra :-) Så ta chansen och var med i tävlingen eller köp en på hemsidan: In The Pocket Baby

Nej... städa lite nu kanske? Fast först brygga lite kaffe ;-)







OBS! GLÖM inte min tävling! Fotobok från önskefoto! Nästan halvvägs nu :-)

 

Kommentarer
Postat av: Emma

Tog ut vinnaren genom random tror jag det heter .. Men kommer snart en påsktävling med...



2010-03-22 @ 12:57:55
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej det är onormalt och barnet 2 portioner fullkornsgröt 2 ggr per dag det låter väldigt mcyket var det jag menade !!! Och hennes barn som äter detta hon påstår att hon är kortare och väger mindre än Eddie men hon är riktigt fet jämfört med Eddie och fruktpure är jätte bra enligt BVC så att kroppen atr upp mer järn !!!

2010-03-22 @ 13:00:10
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag tycker om att följa din blogg, även om jag bara hittade för ett par veckor sedan. Jag läser den varje dag nu. Dock har jag inte förstått vilken roll Mathias har. :-) Har försökt läsa ikapp mig på dina gamla inlägg, men hittade inget ännu.

2010-03-22 @ 13:34:21
Postat av: thile

Herlig med dagis igjen :))) Så bra han ville være kvar der, fine Alvin!

Håper Mathias kan fikse dine briller, så de holder til fredag.

2010-03-22 @ 14:19:31
Postat av: zandra

h den ser skitsmidig ut alltså. Har länge varit sugen på något sånt med inte riktigt vetat var jag ska börja nånstans, då jag inte är så haj på det här med sjalar och grejjer, men denna ser ju ursmart och ursnygg ut!....funderar verkligen på att beställa en till mig och min lilla Lowa =)

2010-03-22 @ 15:36:58
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Marica ☆ Mizca ☆ Rödebäck

Jag såg när du lämnade honom .. =) Och jag "lekte" med honom när vi var ute .. eller pratade åtminstone med honom ... Guuuud så söt han är =)

2010-03-22 @ 19:42:22
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hehe va kul Marica :-) jag måste missat dig. kanske berodde på mina trasiga brillor :-P

2010-03-22 @ 19:54:25
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sophie

Visst är den bra och smidig att ha! Vad kul att du länkade, var nog härifrån alla tävlande igår kom från. ^^ Önskar dig en fin dag!

2010-03-23 @ 07:38:28
URL: http://www.flerbarnsmamma.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Ohh orättvist! Jag längtar MASSOR tills den 27 maj då Liam börjar på dagis igen. Han är sjukt jobbig just nu och har varit ett tag, tror han är rastlös av att vara hemma och inte på dagis. Sen han slutade har han tillomed börjat bita på naglarna, hur sjukt är inte det att en 2 åring som biter på naglarna? gud så uttråkad han måste vara trots att man leker osv här hemma med honom. stackarn. :(

2010-03-23 @ 21:06:59
URL: http://geshiia.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback