SÖKES AKUT! Hjälp till!

****

Uppdaterar:

Fixat!

Tack snälla
Filura :-)

Tack till er andra också, ni som kommit med förslag.


****



Jag måste ha tag i en inomhushjälm till Elmer IDAG! Alltså den måste skickas IDAG! Hjälp mig hitta en
billig ny eller begagnad!

Han reser sig heeela tiden och trillar och slår sig heeela tiden! Han sitter/kryper inte många minuter längre för det är bara klättra och stå som gäller trots att vett och balans hos en 6,5-månaders inte alls är moget för det :-(

Så Jag måste bara ha en hjälm innan det blir en till unge med hjärnskakning här!

Elmer har en huvudomkrets på ca 46 cm eller ngt sådant.



bild lånad från: http://www.ngbaby.se

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej!



Vi har en helt ny, andvänd kanske 2 gånger..Men fröken vill inte ha den på huvvet! Köpt på babyproffsen för någon vecka sedan för 199kr. Svart med vita stjärnor. Ska jag lägga upp en bild på min blogg?

Hör av dej om du är intresserad av att köpa den, kan skicka fort.



Mvh Louise

2010-03-30 @ 12:04:41
URL: http://ettoettblirtre.blogspot.com
Postat av: Sofia

bilderna på hjälmarna var gulliga fina färger om inte annat, jag hade lyxen att ha en rosa i och med min medfödda skada. Men rosa går ju inte till en kille, hoppas att du hittar en bra hjälm utseendet spelar ju ingen roll viktigare att Elmers huvud klarar sig från hjärnskakning. Hur är det med Alvin? Ha en fortsatt trevlig dag. kram Sofia

2010-03-30 @ 13:29:48
URL: http://badromancehappymarriage.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Varför går inte rosa? Jag köper gärna en rosa bara jag hittar en billig. Tror att rosa hjälmar skyddar pojkhuvuden lika bra som flickhuvuden :-)

2010-03-30 @ 13:33:29
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

Varför i helvete ha hjälm på ungen????

2010-03-30 @ 13:45:43
Postat av: Mia

varför låter du honom krypa på de hårda golven? Lägg ut filtar eller nåt, är du inte skraj att han ska dunka munnen i golvet osv?

2010-03-30 @ 14:04:49
Postat av: Filura

Hejsan, jag kan skicka Elviras gamla, den är bara använd några ggr, du kan få den grati =) Och jag kan skicka den idag =)

2010-03-30 @ 14:13:14
URL: http://www.mysfias.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lägga ut filtar? :-D hahaha ja, eller så kan jag bygga en madrasserad cell och kasta in honom i hehehe. Du har inte haft en krypande och klättrande 6-månaders, det hör jag.



Till A här ovan så kan jag bara säga; LÄS inlägget du just kommenterat, det står nämligen klart och tydligt varför.

2010-03-30 @ 14:14:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tusen tack Filura! Jag tar gärna emot Elvias men jag vill promt betala. Skickar mail!

2010-03-30 @ 14:18:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: annelie

Här är en till som behöver köpa hjälm,en 6 månaders som reser sig mig allt,även i sömnen jippie....maila mig gärna om ni har någon...

2010-03-30 @ 15:34:19
Postat av: Anonym

inomhus hjälm?? alltid sagt att d är så in i helvetes dumt så d inte är sant att ha!!

har aldrig nånsin haft på mina barn och kommer aldrig ha.



Så när dom väll slår sig utan den sen kommer dom skrika ihjäl sig!! och bli värlends gnälligaste för minsta lilla!!

2010-03-30 @ 17:52:19
Postat av: Elin

ehh, ja varför ha hjälm... verkar som att vederbörande skulle haft det när denne va liten s



De där är superbra, har en kvar efter Kasper och Eddie och misstänker att jag snart får trä på den på Hilmas skalle, hon är Elmer hack i häl ... hihi :-)

2010-03-30 @ 18:42:46
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Lill

Blir lite ledsen när jag läser det duma kommentarerna!! Vad då, får man inte vara rädd om sitt barns huvud.. (?)SNÄLLA, min son har en sjukdom.. Å han ska börja få medicin vid ett året, han är tvungen ha hjälm när han ligger på golvet så han inte ska få innre blödningar i huvudet..!! DET ÄR ABSOLUT inge fel i å ha hjälm..! Usch hur folk better sej, hur kan man kommentera anonymt med? Är ni så fega.. (?) Min son har hjlmen på sej varje dag!! Å jag är så glad att vi har den!! =)

2010-03-30 @ 21:34:06
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Dom där hjälmarna är perfekta !:). vi använde en på Liam när han var som minst och trodde sig kunna sånt han inte riktigt hade stabilitet till att kunna.. blev ganska mycke fall innan vi for till barnenshus och köpte en , och det var ett himla bra köp :).. Men man behöver inte använda dom så himla länge.

Och du som säger att barnet skulle skrika och bli skit gnällig bara för att dom använder hjälm och när dom väl rammlar utan den?. haha nej du inte det.. det är så himla olika är Liam trött och ramlar då gnäller han för minsta lilla men är han pigg och glad brukar det absolut inte vara nå problem om han ramlar:). har inte sett något negativt över dessa hjälmar, dock var vi tvungen att sy om den , den blev så himla högt upp på huvudet att den villa ta och glida uppåt och av från huvudet. men det var lätt fixat :)

2010-03-31 @ 09:22:00
URL: http://jennifernording.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback