Paket från min mamma!

Ja, igår kom det ett paket från min mamma faktiskt! För andra skulle det kanske vara en struntsak och inget märkvärdigt och innehåller är absolut inget dyrt eller det snyggaste världen skådat men det betyder så enormt mycket för mig <3

Våra barn får aldrig något av mormor. Vi har knappt någon kontakt vi barn och när det gäller barnbarnen är det ännu sämre. Senaste två åren har hon dock skickat ett kort på varje födelsedag vilket är väldigt uppskattat.

Men presenter har vi inte fått på över 10 år. Men det finns ETT undantag! Varje barnbarn får en trätavla av mormor med sina födelseuppgifter och en liten bild. Inget supersnyggt eller märkvärdigt alltså men är mer värdefullt än något man köper för pengar.

Nu var det Elmers tavla som kom med posten med en grattishälsning i efterskott på dopdagen. Mamma har målat Elefanten Elmer på Elmers tavla! SÅ klockrent!

Detta är Elmer Elefant:

Som Elmer fått av min julibebis-07-mamma-vän Andrea och hennes dotter Isabel


Här är min mammas tavla till Elmer:






Måste såklart visa de andra barnens tavlor också:



Alvin hade inte hunnit döpas när han fick sin tavla så det finns inget dopdatum.


Självklart en alv på eftersom han heter Alvin som betyder "Alvernas vän" och så föddes han ju med alvöron ;-)


Victors tavla hade också ett självklart motiv: han både såg ut som (jäkligt lik) och betedde sig som VILDA BEBIN :-) så Vilda bebin fick bli Victors bild.



Hon skrev lite finare förr men hon har typ reumatisk värk i händerna och är sen en tid nykter alkoholist så det är mycket svårare nu.

Kommentarer
Postat av: iorlina

Suttit hela kvällen med hantverk och försökt förklara att det gör inget om det blir snett och vint, det ÄR HANTVERK!!! Och tavlorna från din mamma är ju jättefina!!!!

2010-03-24 @ 22:02:44
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

bilderna är det något hon själv kommit på? Alltså elefanten, alven och vilda bebisen? eller är det så att hon faktist läser din blogg och minns tex det du skrivit om elefanten Elmer? :)

2010-03-24 @ 22:04:50
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vilda bebin minns jag inte men jag tror att jag valde. jag använde vilda bebin i fler sammanhang nämligen. Elmer och Alvin är det jag som valt bild och jag har fått skicka bild per post som hon ritat av för internet och datorer är inget hon håller på med :-)

2010-03-24 @ 22:08:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Dess

förstår din känsla! Vilka fina och som någon annan skrev hantverk är hantverk!

2010-03-24 @ 22:53:40
URL: http://dessthea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så trevlig, vennen. Krye på din mamma <3

2010-03-24 @ 23:00:37
Postat av: Angelica

älskade lilla mamma ja presenterna e ju som sagt extremt få och därför extremt uppskattade och betyder så mycket mer när dom e själv gjorda...

2010-03-24 @ 23:16:41
Postat av: Liah

Jag tycker trätavlorna är fina. Lite ledsen blir jag av att du poängterar att de inte är så fina. Varför egentligen? De är kärleksgåvor. Måste du då bedöma dem?

2010-03-25 @ 07:30:32
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Super mysiga tavlor =)

2010-03-25 @ 07:47:01
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: Sara

Otroligt fina tavlor!

2010-03-25 @ 08:30:41
URL: http://apostrof.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vad fina dop presenter hon har gjort din mamma!! Förstår att de är speciella för dig!



2010-03-25 @ 09:13:03
Postat av: jennie edinge

det e just sådana här saker som gör att man vet att ens föräldrar bryr sig egentligen fast de själva kanske sög fett som just den rollen..Jätteskoj för killarna att ha som minne efter de bra sunderna som ändå har funnits/finns..

2010-03-25 @ 09:27:53
Postat av: klara

detta inlägg berörde mig verkligen beckah, tavlorna är jättefina! även om mormor kanske inte är där för er så gör hon det hon kan, trots sina svårigheter. jag blir alldeles rörd nu.

2010-03-25 @ 10:12:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Liah: jag tycker de är jättefina så du måste ha läst/tolkat fel.

2010-03-25 @ 12:27:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Camilla

Åååh, vad fina. Extra fina blir dom när man vet att det är mormor som gjort dom! Blir helt tårögd. :)

2010-05-11 @ 11:31:37
Postat av: Anna

Hej, letade lite på nätet efter saker om Elmer Elefant eftersom min lille son heter Elmer, vilket din också verkar göra (fint namn eller hur!) och hamnade på din blogg. Har du något tips på var man kan hitta ett gosedjur i Elmer-format eller böcker om Elmer Elefant?



Tack på förhand



Anna Björstrand

2011-12-14 @ 16:53:19


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback