Min nya sele! In The Pocket Baby

Nu inför att Alvin ska börja dagis igen och Mathias jobba så var jag tvungen att skaffa något riktigt snabbt och riktigt enkelt att bära Elmer i till och från dagis (vi bor granne med dagis) för att slippa krånga med rejäla promenadselar/sjalar eller ännu värre: vagnen.

Så jag har införskaffat en bärsele från In The Pocket Baby!

Hittade sidan genom en tävling där man lottade ut en annan av företagets produkter och blev helt SÅLD! Fan vilka smarta prylar! Alla dreas grejer får plats i en liten ficka! KANON! Jag kan alltså förvara bärselen i min Willvin när den inte används och så bara snabbt och smidigt dra dram den när den behövs (tex i affären, eller när han tröttnar på att sitta i vagn osv). Även Alvin går att bära eftersom den håller upp till 20 kilo ända ner från nyfödd.
Smidigare bärredskap finns inte :-)

Ja jag var alltså TVUNGEN att ha en såklart :-P är hemskt sugen på de andra smarta produkterna också :-) samtliga ryms i en liten ficka :-)


Så här ser selen ut:





Lånade bilder från InThePocketBaby.se

Kommentarer
Postat av: ella

Väldigt söt blogg ju :D hihi

2010-03-15 @ 18:23:56
URL: http://bogstedt.blogg.se/
Postat av: Ewa

smidigt bärsele. :)

2010-03-15 @ 21:59:45
URL: http://mammatill8.bloggplatsen.se/
Postat av: unique

Gör det inte ont i ryggen efter ett tag?

2010-03-15 @ 23:26:40
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nu har jag i ärlighetens namn bara hunnit prova i runt 10 minuter eftersom den kom idag (och den var hur skön som helst - GILLA!!!)men jag kan ju svara mer allmänt om ergonomiskt bärande att nej, det avlastar så bra att man inte får ont.



Däremot är ju detta inte tänkt som något man går på långpromenad med kanske eftersom den snedbelastar. Det är väl kanske snarare menat som ett hjälpmedel uppåt en halvtimme kanske eller liknande.



man kan ju annars vrida runt barnet så att det sitter på ena eller andra höften, på ryggen eller mot bröstet och på så vis varierar man ju tyngden.



Men som sagt, ska man gå promenader och sånt får man ha en annan ergonomisk sele eller en bärsjal (men inte kortsjal eller ringsjal som bygger så samma princip som denna sele).

2010-03-15 @ 23:41:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ToniLoves

Den såg ju sjukt schysst ut :D

2010-03-16 @ 01:16:01
URL: http://toniloves.milliez.nu
Postat av: A

super smart.. hade ehövt en när jag va på affären med lille man el dammsugit när han va nyfödd.. som det va så hade han en babybjörn som va så otroligt ont och obekväm och tryckte på mina läcande tuttar och hela selen lättade från magen när jag kröp på fyra och dammsög under sängar och soffor.. då verkar den där pryln mycket smartare... el när man lagar mat el diskar...

2010-03-16 @ 08:05:21


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback