Börjar känna stressen

Hade en barnfri kväll igår och stack iväg till syster och drack en öl :-) skönt att slippa vara hemma en liten sväng. Stressade hem vid midnatt ungefär för jag tänkte att Elmer kanske skulle vakna snart så slapp Mathias ringa hem mig men när jag kom hem så sov Elmer som en sten och fortsatte med det 1,5 timme till *s*

Åh! Jag fick faktiskt en handfull svar på vagnannonsen igår! HÄRLIGT! fast första som hördde av sig (mail) svarade aldrig på mitt andra mail plus att hon egentligen inte tingat vagnen så jag lät den gåvidare till nummer två i kön som ska komma hit på lördag. Visserligen är ju inget klappat och klart förrän man tittat men det lät som att hon verkligen ville ha den.

SKÖNT! Så jag får plats att ta hit Zebran sen! Ska bli kul att göra i ordning vagnen med Elmers fina saker :-) En namnskylt som han fick när han föddes av mina systrar, hans namnmobil från kiddoz.se och så få hänga upp mina snygga Willvin-väskor på den fina vagnen :-) den är ju trots allt rätt unik och jävligt snygg!


Nu börjar det verkligen dra ihop sig iallafall :-)


Torsdag
Städa Alvins rum (Victor gör det - för att tjäna extrapengar)
Klippa Victor
Klippa Alvin
Stryka skjortor och dopklänning

Göra i ordning retrovagnen
Fotografera lille palten hos Niclas och Johanna kl 19:00

Sy upp mina svarta byxor
Tvätta, hänga och vika en J***a massa tvätt

Fredag
BVC-träff med föräldragruppen kl 09:30
Optikern - ögonundersökning kl 15:00
(blev inte av)
Hämta Jelina i Borås kl 21:30 (Mathias)
Städa hemma
Bädda rent
Tvätta lite till (och hänga vika)


Lördag
Handla dopgrejer och sånt
Ladda videokameran
Göra tårtor
Göra smörgåstårtor (Mathias)
Hjälpa Angelica att flytta (Mathias)
Sälja vagnen efter lunch nångång
Hämta nyckeln till kvarterslokalen
Duka i lokalen
Umgås med syrrorna på kvällen

Söndag
Lyckas ta oss till kyrkan iordninggjorda och I TID :-P
Ha dopet och dopfikat
Städa
Lämna tillbaka nyckel
Skjutsa Jelina till tåget i Göteborg (Mathias eller någon syster)


Ja, så här ser resten av veckan ut :-) Det blir smörgåstårtor och vanliga tårtor helt enkelt och inte en enda kaka eller bulle för nu får det "duga" så här :-) då blir det lunchigt och bra.

Mathias får helt ta hand om de matiga tårtorna ;-) det är ju ändå han som är "kocken" i familjen ;-) (eller så orkar inte jag helt enkelt hehehe)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du slutat amma eller pumpade du igår? (med tanke på ölen)

2010-03-11 @ 13:15:04
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej jag har inte slutat amma och jag pumpade inte ur. Varför skulle jag göra det? Jag gick hem och ammade som vanligt naturligtvis.

2010-03-11 @ 13:16:14
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lina

Hej! Har en fråga till dig angående elaka kommentarer om dina barn osv..

Hur sjutton klarar du av att försvara dig och barnen?

Jag har fått en kommentar som jag tog illa upp av och självklart så skrev jag ett svar.. men jag är rädd för att mitt svar kommer förvärra det hela.

Blir SKITNOJJIG om någon drar in min dotter i saker och ting..

2010-03-11 @ 13:34:34
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: thile

Et tett program du har nu:)

Herlig å komme bort fra hjemmet en stund. Alle fortjener det:)

Blir så bra alt som skal skje lørdag/søndag. Lykke til=))

Klem

<3

2010-03-11 @ 13:35:15
Postat av: Barbro

Så du går medvetet och tar en öl och kan till 100% garantera att pojken inte far illa av det när du ammar honom sedan utan att pumpa ur. Jag trodde du hade noll-tolerans med alkohol,tobak och amma samtidigt. Du som har en alkoholistmorsa borde ju känna till konsekvenserna som kan förekomma.



Din retrovagn ska du sälja den för 500 kr köpte du inte den för 200kr?

2010-03-11 @ 15:03:02
Postat av: Petra

Fullt upp? ;-)

2010-03-11 @ 17:01:51
URL: http://www.willvin.se/blog
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"Barbro" även om jag super mig aspackad så att mitt blod innehåller låt säga 2 promille så kommer min mjölk också innehålla 2 promille alkohol. TVÅ PROMILLE! Jämför det med en folköl som innehåller 3,5 PROCENT. Jag kan räkna upp tusen saker som innehåller mer alkohol, filmjölk tex som jag LÄTT skulle låta honom äta, eller bröd, eller juice eller frukt. Alla dessa saker innehåller MER alkohol än min mjölk efter jag supit mig aspackad.



...fast nu söp jag ju mig inte aspackad utan tog bara en öl.



Jag har nolltolerans under graviditeten, ja - för det är en helt annan femma. Då får bebisens BLOD samma promillehalt som mammans blod, dvs är mamman lullig är bebisen lullig och är mamman aspackad så är bebisen aspackad.



Vagnen köpte jag för 100 kronor. Hur så? Gör det dig något?



2010-03-11 @ 17:55:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda Lindström

Men nu får ni väl fn ta och ge er!! Varför läser ni den här bloggen om det enda ni ska göra är att klaga/anklaga?

Ang. ölen... för det första:det finns alkoholfri öl, lättöl osv. Ni har ingen aning vad för sorts öl hond rack ens!

Jag fick rådet under de första månaderna av amningen att dricka lättöl för att öka mjölkproduktionen................

Dessutom kom det när jag var gravid -07 nya rön att man kunde dricka 1-2 glas vin utan att fostret påverkades, undra då hur mkt en 6-månaders påverkas av ens en starköl...



Och ang. vagnen "Barbro" -det var bland de töntigaste kommentarer jag läst i en blogg. VAD har du att göra med vad hon säljer vagnen för. Tycker du att hon skulle ge bort den till välgörenhet eller?



Nä fy Becka, tycker du gör det bar som upprätthåller din blogg trots alla dessa plågoandar som bara vill illa. De måste verkligen må dåligt för att sitta och tracka ner på andra såhär!



Kram och tack för att jag fr en inblick i ert liv!

2010-03-11 @ 18:31:52
Postat av: A

Du gick hem och ammande som vanligt efter att du druckit öl???? Är du inte riktigt klock????? Vet du hur stor mängd alkohol Elmer fått i sig nu???

2010-03-12 @ 18:21:33
Postat av: A

Stackars elmer som får i sig samma lkoholhalt som du via bröstmjölken!

2010-03-12 @ 18:23:03
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

HAHAHAHA en redig komiker minsann :-D &#39;torkar skrattårar&#39; HUR i hela friden ska min bröstmjölk kunna få samma alkoholhalt som ölen jag dricker?! Förklara gärna exakt hur det skulle gå till :-D



I så fall skulle mitt blod också få samma alkoholhalt! TJENA ballt att gå omkring med 5 PROCENT i blodet



Ta och läs min kommentar längre upp där jag förklarat hur det funkar med alkohol och bröstmjölk :-)

2010-03-12 @ 18:28:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

Samma alkholhalt som du har i kroppen fcik din son i sig via bröstmjölken!

2010-03-12 @ 22:45:52
Postat av: A

Verkar som att du missade det BM pratat om alkohol och amning...

2010-03-13 @ 13:53:49


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback