Babyrytmik, vänner och lite sånt...

Så trött man blir av sånt här jäkla trist väder! Men nu försvinner iallafall snön så VÅÅÅREN kan komma :-) hm, måste skynda att fixa en ny vårjacka till Alleballen! Ingen som har tips? Jo, jag fick ju tips om Fix skaljackor på Tradera och visst var de billiga men frakten var ju jättedyr och så skickades de från utlandet, av någon märklig anledning?

Jahapp. Alvins andra dag på dagis. GUUUD vilken  skillnad här hemma utan Alvin som grisar ner, shit vad den ungen kan röja! Herregud! och Elmer har lugn och ro att få leka på golvet i fred.

Han reser sig mer och mer mot saker och kan stå själv i ett par ögonblick (asså släppa händerna). Blir nog precis samma ålder på första stegen som Alvin och Victor där vid 7,5-8 månader. Vi får se. Var en sån bebis på Öppna förskolan idag :-) som är 8 månader och kan gå hihi så himla sött, så himla kul och så JÄVLA JOBBIGT och OPRAKTISKT för föräldrarna :-P

Träffade två vänner på öppna förskolan också :-) och deras söta ungar. "F" som är 2,5 vecka äldre än Elmer och "M" som är 2 dagar äldre. Jättekul att vi har kontakt med så många jämngamla bebisar med mammor :-)

När vi gick hem från babyrytmiken somnade Elmer som en sten i vagnen så nu har han både premiäråkt och premiärsovit i Zebran :-) funkar finfint. Han sov så hårt att han fortsatte ligga och sova sen i hallen trots att jag klädde av honom och sen DAMMSÖG hela lägenheten :-) mycket intryck på öppnis :-)

Nu ska jag diska en liten disk och sen ska vi hämta Alvin på dagis :-)



Elmer med kompisarna M och F.


själva babyrytmiken. 12 bebisar var där idag.


Fikatajm!


M vill ha gröt. NU!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Oj att han gick så tidigt. jag kan tänka mig att det är kul men samtidigt lite opraktiskt, som du skrev :)Här har vi också en som ställer sig upp mot allt, fast han är äldre ;)



Ha en underbar dag!

2010-03-23 @ 14:43:56
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag måste också ta mig ner till öppnis med er. Ser så mysigt och roligt ut :)

2010-03-23 @ 15:40:20
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vilka söta Converse den lilla tjejen på bilden hade :)

2010-03-23 @ 15:45:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Japp! Jättesöta Converse. Tror hon hade fått dem av mormor :-)

2010-03-23 @ 16:03:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja Johanna, du och Alex måste absolut hänga på :-) jag ska försöka gå varje tisdag framöver.

2010-03-23 @ 16:40:27
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sara

Måste ju inte vara opraktiskt... Jag LÄNGTAR tills Edvin börjar gå! Tycker att han är gammal nu, 9 månader på fredag :) Främst vill jag att han ska börja gå för att han också ska tycka att det är lite roligare att vara ute, att krypa omkring i overall är ingen höjdare, varken för honom eller kläderna. Här uppe har vi underbart vårväder och jag och Hugo vill ju gärna vara ute.

2010-03-24 @ 13:08:35
URL: http://www.lillasara.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback