Vill du vara med på TV?

Jag har ju varit med i några tidningsrepotage. Två av dem skrevs av en journalist som heter Hella Mörner. Hon söker nu lite olika personer till några TV program och tidningsartiklar. Kanske är det dig hon söker?

Om du känner igen dig i någon beskrivning nedan och vill vara med så kan du kontaka Hella och hälsa från mig, Beckah :-)  [email protected]  Tel 0707 19 80 94


Här är Hellas meddelande:

1.  Till en ny, seriös TV-serie söker jag par / personer som får hjälp att bli med barn.
 
Ni genomgår / ska genomgå IVF-behandling, får donerade ägg eller sädesceller, insemineras på Storkkliniken eller skaffar barn med en kompis.
 
TV-serien är en ny, seriös storsatsning som leds av en av Sveriges populäraste programledare. Vill du veta mer? Kontakta mig snarast via mejl eller telefon så berättar jag mer.
 
 
2. Till en ny TV-serie söker jag personer som genomgått stora omvälvningar i sitt liv.
 
Du har levt "flera" olika liv. Kanske växt upp i en välbärgad familj, spårade ur och blev kriminell och sedan hittat ett nytt liv som präst. Eller så är du ett maskrosbarn som växte du upp i riktig misär och blev mångmiljönär som| affärsman. Eller så kommer du från en frireligiös familj och blev porrstjärna. Ett liv med stora kontraster, helt enkelt. Du ska vara minst 23 och max 55 år gammal.
 
TV-serien är en ny, seriös storsatsning som leds av en av Sveriges populäraste programledare. Vill du veta mer? Kontakta mig snarast via mejl eller telefon så berättar jag mer.

 
3. Till ett Ameliareportage sökes personer som inte vill ha barn, eller par där den ena parten inte vill ha barn
 
I reportaget ska jag intervjua par som bestämt sig för att inte skaffa barn. Det kan vara båda som inte vill ha barn, eller den ene. Eller så kanske den ene inte ville ha barn, men den andre ville. Sedan fick ni barn iallafall och är glada och nöjda för det.
 
Tjejen ska vara mellan 30 och 42 år gammal. Det spelar ingen roll om ni är hetero eller homo. Foton tas av en duktig fotograf. Ni får självklart godkänna texten före publicering.
 
 
4. Par som går / har gått i parterapi
 
Till ett Ameliareportage om olika sorters parterapi söker jag par som gått i terapi tillsammans. Ni ska berätta om varför ni sökte er dit, och på vilket sätt det hjälpt er i er relation.
 
Tjejen ska vara mellan 23 och 42 år gammal. Det spelar ingen roll om ni är hetero eller homo. Foton tas av en duktig fotograf. Ni får självklart godkänna texten före publicering. 
 
 
5. Tjejer som är ihop med en kille som har en diagnos på en psykisk sjukdom / neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, till ett Ameliareportage
 
I ett reportage i Amelia ska jag intervjua tjejer som är tillsammans med en kille som har en diagnos. Han är kanske bipolär eller har ADHD, Asperger eller Tourettes syndrom.  Du ska berätta både om det som är svårt och det som är härligt med att leva med din partner. OBS! Fysiska funktionhinder gäller inte till detta reportage, inte heller allmän depression. Både du och din kille ska medverka i reportaget.
 
Tjejen ska vara mellan 23 och 42 år gammal. Foton tas av en duktig fotograf. Ni får självklart godkänna texten före publicering.  
 
 
6. Kvinna som haft problem med sonens datorspelande, till Tarareportage
 
Till ett reportage i Tara söker jag en tjej mellan ca 40 och 50, vars tonårsson varit dataspelsberoende. Han har kommit ur sitt spelberoende och nu ska mamman berätta om hur det var när sonen var spelberoende. Detta är ju ett stort och vanligt problem men inte mycket hjälp finns att få. Mamman ska synas på bild, och helst sonen också, och han ska även medverka i intervjun. Det ska ha gått minst ett år sedan han blev fri från sitt spelberoende.
 
Ni får självklart godkänna texten före publicering. 


7. Tjejer som haft en kris och brutit med någon, och sedan tagit upp kontakten igen
 
Till ett reportage i Tara söker jag tjejer mellan ca 40 coh 50 år, som haft en relationskris med mamma, ett barn, en arbetskamrat/chef, en väninna, en granne eller liknande. Ni ska ha haft en konflikt men den har löst sig och ni har nu en god relation igen. Eller kanske t o m ännu bättre. 

Ni ska båda medverka i reportaget. En duktig fotograf tar bilder. Ni får självklart godkänna texten före publicering.

8. Tjej som haft en dålig relation med svärmor men nu är den bra, sökes till tidningsreportage
 
Till ett reportage antingen i Amelia eller Tara, söker jag dig 23 - 52 år, som haft en dålig relation med svärmor. Ni har dock kommit över era konflikter och har nu en bra relation. Ni ska båda medverka i reportaget. 
 


Jag, Victor och Alvin i en tidning för ett par år sen.


Kommentarer
Postat av: Jacqueline - 18 år och blivande mami

jag vet inte om att bli gravid som 17 årig med en drog beroende / kriminell är jätteintressant..

2010-06-06 @ 02:14:55
URL: http://jacquii.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Om du tycker att du uppfyller/passar in i någon av dessa 8 ska du absolut Maila Hella :-)

2010-06-06 @ 02:19:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sanna

Det sjuka är att jag kommer ihåg det där tidningsreportaget eller ja iaf bilden. Vilken tidning var det?

2010-06-06 @ 07:31:41
URL: http://iefterhand.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar





Är det oki om jag kopierar texten och läger upp på min blogg för att tipsa andra? tar bort den översta texten dock.

2010-06-06 @ 08:04:42
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag läste det Ameliareportaget du var med i :-)

2010-06-06 @ 08:49:51
URL: http://darlingexpress.wordpress.com
Postat av: qat

Får jag kopiera det här inlägget? (Förutom precis det första då). Jag skriver självklart att det kom från din blogg.

2010-06-06 @ 12:08:58
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

fråga Hella om ni vill kopiera :-)

2010-06-06 @ 13:33:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

Gud, vilka intressanta repotage!!! Äslar att läs aom verkligheten... NU blev jag såklart nyfiken om DU, Beckah ska vara med i nåt? Tycker absolut att du ska vara med i det som bäst passade in på dig.

2010-06-06 @ 14:49:56
Postat av: Carola m 8

Ah!! Jag VISSTE att du var bekant på nåt vis:) Nu vet jag varför, det där reportaget läste jag noga, fuskade inte och försökte gissa mig till vilket barn som hörde till vilken mamma:) Kommer inte ihåg om jag lyckades....troligen inte med alla:)

2010-06-06 @ 16:39:20
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

nope :-) Jag ska inte vara med i ngt av dessa :-)

2010-06-06 @ 16:41:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hehehe Carola mmm fast jag har varit med lite här och var i andra tidningar och så med :-P

2010-06-06 @ 16:42:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lill, Emilia å Freddie..

Denna tidning tror jag att jag har sparad någonstans.. Har massa tidningar jag sparat.. :) Känner igen bilden.. ;D Ha de gott!!

2010-06-06 @ 20:22:19
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Kul att folk minns :-)

2010-06-06 @ 22:39:02
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Jag kan tala om att jag platsar i nummer 5 på den listan.

2010-06-07 @ 10:03:13
URL: http://johannamadeit.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback