Godmorgon + frågelista!

Godmorgon i stugorna (lägenheterna, husen, slotten, what ever).

Tråkigt väder idag också. Elmer sover redan middag och jag tänkte ta en dusch och sen disken. Sen är det nog lunchdags för Bellenbus.

Kom ytterligare ett trevligt mail idag hihi tävling på G framöver ;-) var ju ett tag sen nu så det kanske är dags, eller vad säger ni tävlingstokiga?

Jag har inte så mycket att säga för stunden så jag tänker göra något jag aldrig brukar göra i min blogg: lägga upp en LISTA :-) Jag läste Petras lista och tyckte att det var rätt kul så det kanske är någon som är nyfiken på mig med och orkar läsa? :-)

Här kommer min lista:

Vilken svordom använder du mest? Pinsamt att erkänna men jag säger fitta flera gånger om dagen...
Äger du en iPod? Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Vaknar av barnen ngn gång mellan 6-8 på morgonen.
Hur många resväskor äger du? Ingen. Har lånat väska senaste gångerna jag åkt iväg.
Använder du flip-flops?
Använder å använder. jag har ett par som åkt på ett par gånger.
Var köper du dina matvaror ifrån? Willys, Coop, Mat i Mark (ICA), Coop Konsum.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
O ja! JAG fotar!
Vilken var den senaste filmen du såg?
Ingen aning. Har knappt tid att se film.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Vilket som.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En bil!
Har någon någonsin kallat dig lat? HAHA jaaa.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nope jag somnar ultrasnabbt eftersom jag alltid lägger mig på tok för sent.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Har ingen CD-spelare.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Jag har ingen speciell.
När var senast någon stötte på dig?
 Någon dag sen på nätet. IRL: ingen aning! 
Vad åt du till middag senast?
Slängde ihop en gratäng igår med pasta, broccoli och lite sånt.
Använder du huvtröjor?
Ja, det händer.
Kan du vissla? Ja, vanligt men inte busvissla.
Vem var den senaste som ringde dig? Barnens farmor.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? ALLA!!! I LOVE IT!!!
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
I allra högsta grad! Jag VET att de gör det.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0320
Tittade du på tecknat när du var liten?
Japp. Turtles, Heman, Smurfarna, Disneydags för att nämna några.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Hm, närmsta är väl Knalleland i Borås.
Hur många syskon har du? 5 systrar.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej
Vilken film kan du alla replikerna till? Kan nästan alla i en hel hög filmer men ALLA? Braveheart definitivt men även möjligtvis Dirty Dancing, Fucking Åmål och kanske någon till.
Äger du några band t-shirts?
Ja några jättegamla urtvättade ärvda gigantiska. Sådana gillar jag att gå omkring i hemma på kvällen :-) Vet inte ens vilka band det är på trycken :-/
När flög du senast?
December 2008.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 5 stolar, varav en bebisstol.
Läser du för skojs skull?
Ja, på nätet ;-)
Pratar du några andra språk? Engelska.
Diskar du din egen disk? Ja.
Har du gråtit offentligt? Ja, jag har gråtit i TV :-P
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop
Försöker du alltid lära dig nya saker? Jepp. Gilla!
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nja. Inte direkt.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Jag vill inte ha någon fast regel kring det men ...ja tack :-P
Kan du kasta macka? Ja.
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vad har du med dig in på bion? Sällskap, godis, popcorn och läsk.
Vem var din favoritlärare och varför? Antagligen Maria, min klassföreståndare i 7-8:an.
Har du dejtat någon av en annan religion? Dejtat och dejtat ....men du vet... hehe :-)
Vad har du för väder? Grått, varmt, blött (men inte regn).
Har du en blogg? Ja
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Jag har bara gått Komvux och där gillade jag det mesta men kanske Psykologi var mest intressant.
Gillar du att flyga? Ja, det är trevligt :-)
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Intelligens, bred humor, ärlighet. Gärna väldigt bra med barn, generös och romantisk ;-)
När sov du senast på golvet? Ingen aning? Om man inte räknar att min säng saknar sängben då :-P
Vilken är din favoritdrink? Vet inte. "tjejdrinkar" haha men jag är mer ölmänniska.
Gillar du din boende-situation? Nej.
Vilken är din mammas hemstad?
Jämtlänska skogarna snarare...
Din pappas hemstad?
Östersund.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Sover ofta 3,5-4 timmar och fungerar.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nja, inte i andras ögon iallafall.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
JA! :-)
Vilken är din favoritfrukt? NEKTARINER! Om de är sötsyrliga, mogna och rinnigt saftiga.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Kunde inte bry mig mindre.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? Blir 28 år i september 2010.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, väldigt, men skriver snabbt själv och missar ibland, men jag har svårt för sådant, JA, och stör mig på det (snygg mening detta blev då appropå det).
Tror du på liv på andra planeter?
Någon stackars bakterie eller så, visst. Men inte rymdgubbar ;-)
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Barnen antagligen.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Jag tror inte på Gud men finns det en Gud är det inte så enkelt att det är en kvinna eller man utan snarare varken eller OCH både och!
Vad var det senaste du åt? Se svaret längre upp, middagen igår.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Båda (eller varken eller kanske hahaha).
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Pappa tyckte det var fint. Camilla alltså, som jag hette från början. Sen bytte jag när jag var 12 år och Rebeckah valde jag själv för att jag tyckte det var fint.
Gillar du senap? Ja men bara Slotts vanliga standardsenap :-P
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Inget speciellt. 
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Kanske.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Ingen aning?
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nä men handlar gärna på Tradera (Barnkläder).
Tycker du om att krama folk? Jag kramas bara med ytterst få personer men dem gillar jag att krama. Folk som inte är med i den klicken av få utvalda känns jobbigt att behöva kramas med.
Skulle du säga att du är trendig? Nej.
Äger du en digitalkamera? En vanlig liten enkel gammal, en Superzoom och snaaart en systemkamera: Canon EOS 550D.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Utseendemässigt? Helen Hunt.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Alla typ ;-) Nä men när jag väl läser så väljer jag den typen av böcker.
Tycker du att du är attraktiv?
Nä!
Vad är du allergisk mot? Inget egentligen om man inte räknar allergi mot tex brutna löften.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, varför?
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Vet inte men mamma gillar Kim och Robin vad jag vet eller till och med Kim-Robin hehehe.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Om någon vill kopiera och svara så vore det skoj, annars slipper alla :-)



Kommentarer
Postat av: Petra

Haha - jag lyckades alltså ;-) Kram

2010-06-08 @ 11:11:09
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jajemen ;-)

2010-06-08 @ 11:22:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Annette

Kopierat! Jag älskar listor :)

2010-06-08 @ 11:58:00
URL: http://www.annetteskriver.blogspot.com
Postat av: Sandra

Gjort min lista :-)

2010-06-08 @ 12:33:23
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: www.malinmedk.blogg.se

kopierar listan.

2010-06-08 @ 12:36:16
URL: http://malinmedk.blogg.se/
Postat av: qattla

har precis kopierat den jag med :D

2010-06-08 @ 14:26:56
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Nä varför skulle du bryr dig om andra levande varelser? Klart vi har rätt att äta vad som helst, människan missbrukar sin makt, att människan inte skäms över att äta djur riktigt rått och äckligt! Vedervärdigt är det! Sen att du inte bryr dig förvånar mig inte men det visar bara hur empatilös du är! Många som äter kött mår dåligt över det för dem känner att det är fel men inte du liksom varför skulle du må dåligt? Ja har man inte känslan för vad som är rätt och fel så kan man omöjligt förstå vad det handlar om! Japp detta är mina åsikter och det står jag för precis som du gör med dina! Jag bara önskar att alla som äter kött utan att bryr sig ska ändra uppfattning!

Förstå att det är liv ni äter, blir bara så ledsen....över nonchalansen!

2010-06-08 @ 15:28:14
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men skärp dig! Jag är född köttätare. Jag respekterar djuren men jag väljer att äta kött.



Jag har full respekt för dem som väljer att INTE äta kött, men jag väljer också själv och för mig känns det fullständigt naturligt.



Hade jag skämts av att äta kött hade det varit rätt idiotiskt att fortsätta äta det, då kan man ju lika gärna lägga av.

2010-06-08 @ 15:42:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Maria - Mamma till två

Varför skulle människan skämmas över att äta kött? Det handlar väl inte om att man inte bryr sej om andra levande varelser!

Varför skulle man fortsätta äta kött om man mår dåligt och skäms över det?

2010-06-08 @ 20:27:22
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: Lina

Snor den där listan jag å!

2010-06-08 @ 20:31:13
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Elin

snor denna rakt av :-D

2010-06-08 @ 21:17:00
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Finns en lista hos mig med ;o)

2010-06-08 @ 23:49:08
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Veronica - mamma till Alfred, Elmer och Willy

Skoj lista. Den finns inne hos mig nu :-)

2010-06-09 @ 00:25:20
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: Sandra

Brittany Murphy <3 Är nog en av de finaste komplimager jag fått nånsin tror jag!



Tack fina Beckah (som förresten verkligen liknar snyggsnygga Helen Hunt)!

2010-06-09 @ 07:30:07
URL: http://zandrisens.blogg.se/
Postat av: ida

haka på o gör samma lista! :-)

https://1vuxen2barn.wordpress.com/2010/06/09/listan/

2010-06-09 @ 13:28:38
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Nanna

Har också fyllt i nu ^^

2010-06-09 @ 19:01:28
URL: http://lyckanollsexnollatta.wordpress.com
Postat av: Lilli

Jag snodde listan också ;)

2010-06-10 @ 19:20:33
URL: http://melilli.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback