Shopping 25 juni

Fredagsshopping i varuhuset Femman :-)

Jag, Angi, Tiger och Elmer tog en tur till Gbg och Femman på midsommar. Jag fick tag i en hel del men det var också en del jag letade men inte hittade. Skor till mig, sandaler till Elmer och shorts och skjorta till Elmer. Han har en så himla dum storlek nu. Strl 80 är för litet (utom Polarn & Pyret, där är 80 precis lagom) och 86 passar i det mesta men inte på shorts och skjortor. 80 är på bebisavdelningen och 86 på barnavdelningen. Ett himla krångel!

Egentligen var jag mest ute efter grejer till Alvin att ge honom i födelsedagspresent men jag hittade typ ingenting på Po.p i strl 98 och 104, varken på rean eller ordinarie pris, bara en massa till Elmer. Det hela gick på 955 kr som jag betalade med rikspresentkorten från GratisBio :-) På Åhléns använde jag också rikspresentkort när jag köpte film i present till Alvin. GÖTT!

Men ja, shorts får jag väl sy här hemma till Elmer och så får jag gå ner till Visko och köpa skor och sandaler.

Här kommer lite bilder:


H&M. Shorts till Alvin nersatta till 50 kr och varsin T-shirt till V, A och E (syns knappt att de är olika i storlek när Elmers ligger främst i bild).  T-shirtsen var nersatta till 49:50 kr st.


Po.p. Jeans till E strl 80, rea 170 kr, body till E strl 80 rea 120 kr, solmössa i mjuk trikå till E strl 48/50, 145 kr, helfärgad ribbtröja till E strl 80, rea 100 kr, strumpor 2-pack till E strl 19/21, rea 50 kr, svart tröja med bil till Alvin strl 110 (pop har ibland muppstorlek på sina tröjor där tröjan är jättekort och liten men med superlånga ärmar - detta är en sån), rea 135 kr, mönstrad blå/vit T-shirt till både E och A strl 80 och 98, 100 och 135 kr.


KappAhl. Allt till Alvin. tröja strl 98/104 nedsatt till 39:50, skjorta strl 104, 149 kr, shorts strl 98, 199 kr.



KappAhl köpte jag två par sådana här till mig också :-) de hängde på underklädes/nattklädes-avdelningen och gick på "ta 3 betala för 2" så jag tog Angis också när vi skulle betala så vi fick lite rabatt :-) de kostade annars 199 kr st. jag köpte mina i 40/42 men de är tyvärr en aning stora och glider men nu har jag iofs inte tvättat dem än. De kanske krymper? :-)


Åhléns. Till Alvin. G-force 99 kr och Fem myror 399 kr.

Kommentarer
Postat av: Johanna

sv. Haha, japp, hon är Niclas lillasyster :)



Najsiga kläder :) Gillar T-shirtarna från Po.p till E och A :)

2010-06-27 @ 09:46:27
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Thile

Så mye fint du har shoppad!

Fine mamma <3

2010-06-27 @ 10:41:50
Postat av: qat

Ja, jag har själv använt rikspresentkort när jag handlat till alla mina tre barn. Hehe! Kostade mig inte ett öre, de där födelsedagarna. Åh jag älskar Gratisbio och Pointshop! :D



Grymt fina kläder också för den delen. En av tröjorna har min minsta son faktiskt. <3

2010-06-27 @ 11:04:39
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Brukar inte du förespråka att man ska tänka utanför könsnormerna när det gäller barnkläder? Det ser inte ut så på dom här bilderna direkt... ;-)

2010-06-27 @ 21:11:14
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vad menar du med det?



Ska jag bara köpa rosa kläder för att tycka att man ska tänka fritt?



Jisses. jag köper kläder som jag tycker är snygga och skulle passa mina ungar. Sen skiter jag i vilken avdelning de hänger på. Nu hittade jag bara fint på killavdelningarna. Enkelt.



Det JAG menar är inte att man ska handla på flickavdelningen till pojkar och på pojkavdelningen till flickor utan det jag menar är att man ska kunna handla var som helst till alla ungar.



Din kommentar är ju så dum så jag inte ens vet varför jag svarade.

2010-06-27 @ 21:15:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sara igen

Vadå, i vilken värld finns det bara rosa och blått att välja på?



Jag brukar medvetet undvika både blåmurriga "pojkkläder" och rosalulliga "flickkläder" och klä mitt barn i alla andra färger. Rött, gult, grönt, lila, turkos osv.



Jag hade fått intrycket att du också tyckte att man ska välja bort typiskt könskodade kläder, men jag måste missuppfattat dig.

2010-06-28 @ 15:16:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja då har du fel uppfattning för jag väljer inte bort något. Det är DET som är grejen för mig - att inte behöva vara begränsad åt något håll.

2010-06-28 @ 15:26:20
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback