En tanke...

Alla handikapp syns inte på utsidan. TÄNK på det. Tänk alltid på det i vardagen när ni möter människor och tänk på det innan ni skriver saker till folk på nätet. Jag kan mycket väl tänka mig att många TROR att de vet allt om mig bara för att jag skriver så himla öppet men då är ni bra korkade - om ni på allvar tror att jag skriver ALLT. Sen kan ni ju tänka steget längre - med tanke på de saker jag faktiskt skriver här så kan ni tänka vad det är jag INTE skriver...

Hade jag varit rullstolsburen hade inte någon tyckt att det var konstigt att jag tycker att lördagen blev krånglig och jobbig, men mina handikapp sitter på insidan så de räknas tydligen inte.

Tack, det värmer...

Men så finns det fantastiska underbara änglar där ute också. Som Petra som är den finaste människa jag känner, utan att ens känna henne :-) Ett bra betyg <3



Kommentarer
Postat av: Petra

Oj ;-) Kram

2010-06-03 @ 18:36:16
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: Thile

Kramar, du fine Beckah. Fint du har Petra, som stiller opp for deg.

Klem, mange gode,varme tanker til Elmer og hans fine mamma <3<3

2010-06-03 @ 18:40:16
Postat av: ida

Visst är det så, allt syns inte på utsidan - det är lätt att dumförklara någon utan att veta hela sanningen, eftersom den inte alltid syns. Kram till dig, hoppas det löser sig på nåt sätt! / Ida med adhd-sambo (<--- osynligt funktionshinder som det faktiskt är!)

2010-06-03 @ 18:41:35
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Alexandra Harjula Gad

Så sant! Jag vet många som har "osynliga" handikapp. Det är synd att inte omvärlden är mer förstående. kram på dig, och lycka till på lördag! =)

2010-06-03 @ 19:08:58
Postat av: Lena

Petra är underbar <3

2010-06-03 @ 19:39:41
URL: http://darlingexpress.wordpress.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ja, minst sagt <3

2010-06-03 @ 19:41:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: SaramedM

Ibland har jag tänkt att det vore enklast att göra en skylt till M med texten " glo inte jag har autism och gör så gott jag kan"

Och kanske numer vad det lider än till hennes mamma också med ADD och ev AS



2010-06-03 @ 19:57:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

SaramedM: <3



Ja ibland öndkar man att det nästan stod tryckt i pannan vad som finns på insidan för att öka förståelsen.

2010-06-03 @ 19:59:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

du kanske ska tänka på det du också innan du slänger ur dig att folk har dyslexi och allt möjligt bara för att dom inte förstår eller tolkar det du skriver på ett annat sätt än dig. alla är vi olika!

2010-06-03 @ 20:27:57
Postat av: Emelie

Ja. Folk borde verkligen vara mer förstående mot osynliga handikapp.



Men är du det? (jag vet att folk med adhd, aspergers osv har stora svårigheter att sätta sig in i andra människor) Tycker du att du är förstående när du klankar ner på människor som kanske har missuppfattat något du skrivit? Du kan ju inte veta om personen bakom skärmen kanske har dyslexi? Och läst fel?



Jag menar absolut inget elakt med detta för att förtydliga är bara nyfiken på hur du själv ser på det.



Kram

2010-06-03 @ 22:19:37
Postat av: Linda

Håller med Emelie. Du säger emot dig själv. Kan visserligen ha med din problematik att göra att empatiförmågan kanske inte är den bästa. Det är ofta du kallar folk för idiot eller har även sett f__ta. Men visst man inser ju nu att du inte mår bra och kanske att du inte förstår när du hoppar på andra.

2010-06-03 @ 23:23:00
Postat av: RäddaMamman

Jaa visst räknas det men det är svårt att tänka sig att saker kan vara svåra för vissa, saker som för andra är självklarheter.



I bland önskar man att det vore synligt, ibland inte. Fast om jag får peta lite i begrepp.. jag skulle nog inte kalla det handikapp utan funtionshinder. Man kan vara mer eller mindre i ett funktionshinder och om man lär sig att hantera sina utmaningar och ta vägar kring dem utgör de ju inte längre något hinder. Sådana tankar är viktiga att bära med sig, det ger en hopp om lättare tillvaro.



Postat av: ida

HAha... nu måste jag skriva igen! Menade inte att själva adhd-sambon är mitt funktionshinder, fst det nästan ser ut som det! :-) Eller ja... ibland kanske han är det ;-) Altså hans adhd som är hindret =)

Ja alla fattade väl det, tyckte mest det såg kul ut nu i efterhand...

2010-06-04 @ 09:02:20
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Johanna mamma till 2 prinsessor

Så sant som du skriver Beckha man behöver inte skriva allt även om man har en öppen blogg där man skriver om det mesta men man väljer fortfarande vad man vill dela med sig utav. dem synliga funktionshindret får ett par ögon på sig men det som inte syns vet ingen, det som inte syns blir heller inte dömd med ögonkastet som dem med synligt kan bli. Det är väldigt tråkigt att man behandlar alla olika och drar oftast alla över samma kant tyvärr måste jag säga.

2010-06-04 @ 21:49:36
URL: http://johannamadeit.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback