En liten jämförelse...

OBS! Läs detta! Väldigt intressant ;-)

En liten jämförelse om att ta ansvar...

För ett par år sedan så hade Familjeliv.se en tävling med ett superfint pris i potten: en resa till Thailand. För att vara med i tävlingen så skulle man skriva en text (en slogan till FL tror jag det var). Man skulle använda MAX 10 ord. Detta engagerade hela sajten och det trillade in mängder av tävlingsbidrag.

Familjeliv valde ut en vinnare och meddelade henne och la upp det på sidan. MEN VAD NU?! Vinnaren har ju använt 16 ORD!!! Alla deltagare RASAR och det blir världens liv. Det är några turer hit och dit med några lama bortförklaringar osv sedan kommer lösningen:

En ny vinnare väljs ut och får en Thailandsresa. Den första vinnaren då? Ja, naturligtvis fick den familjen också behålla sin resa :-) ...trots att hon i allra högsta grad brutit mot reglerna när hon skrev 16 ord. I mitt fall med Vi Föräldrar så gjorde jag inte fel eftersom jag tänkt byta bild (det fick man) men blev lurad att behålla min gamla.


LITE olika hur man väljer att ordna de fel man gjort som företag ;-) Men Vi Föräldrar är kanske inte lika noga med sitt anseende som Familjeliv.se.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men släpp det där nu.....

Se till att ställa upp i tävlingen i höst. Du har ju vinsten som i en liten ask, med alla sympatiröster du lär få.

2010-06-09 @ 12:05:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Över min döda kropp att jag skulle ställa upp i tävlingen till hösten. det händer lixom inte! :-) Men tack.

2010-06-09 @ 12:08:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Elin

KLOCKRENT! hahaha vilken skillnad på företag

2010-06-09 @ 12:09:06
Postat av: Jessica

Säger nog som dom andra nu, släpp det där nu....börjar bli tjatigt=)

2010-06-09 @ 12:14:54
Postat av: Mia

Jag tycker inte du ska släppa det förrän de kompenserat dig :-)

2010-06-09 @ 12:16:27
Postat av: Anonym

JUST JA! det där minns jag!

2010-06-09 @ 12:18:26
Postat av: Linda L2K

Shit vilken skillnad!!!!

2010-06-09 @ 12:20:55
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Helena

Tycker inte du ska släppa det innan du blivit kompenserad. Håll på och skriva om det så mycket du bara orkar. Desto mindre köpare blir det av tidningen.

Stå på dig!!

2010-06-09 @ 12:27:33
URL: http://helenaekberg.blogg.se/
Postat av: Tja

Släpp det och lägg ner energin istället på studier. Finns värre saker i livet. Detta är ett ilandsproblem.

2010-06-09 @ 12:29:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Studier? :-)

2010-06-09 @ 12:30:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: elin

Men Beckah.. Snälla släpp det där nu! =) Vad gör det för skillnad av hur du håller på och ältar? Ville du få följa med till Stockholm även fast det blev fel? Att du borde kompenseras med att du skulle fått åka ändå när Vi föräldrar "gjort fel" (och även du)? För då blir det ju dubbelmoral när du säger att du inte skulle ställa upp till hösten ens över din döda kropp, tycker du inte?

Då känns det ju inte ens som att tävlingen i sig är i fokus, utan endast hur dom ska kompensera dig? I sånna fall borde dom ju kompensera alla som inte fick följa med som ursäkt för besvikelse.. Tycker du inte det?

2010-06-09 @ 12:34:03
URL: http://eelin.blogg.se/
Postat av: Tja

Ja..studier. Ska du bli barnmorska eller stannar det som en dröm?

2010-06-09 @ 12:34:59
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Klart jag ska bli men lite svårt att ägna sig åt studier flera månader innan skolan börjat menar jag.

2010-06-09 @ 12:35:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: elin

Vill tillägga att jag naturligtvis tycker att det är riktigt tråkigt att det blev som det blev och att jag röstade flera gånger på Elmer, men det är väll bara att bita i det sura äpplet och gå vidare? Dom lär ju inte kompensera dig, det tror jag verkligen inte!

2010-06-09 @ 12:38:56
URL: http://eelin.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nä, det tror inte jag heller. Hur skulle det gå till lixom? Men ändå.

2010-06-09 @ 12:40:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: qattla

svar: ja, jag har ingen aning om varför. Jag tycker inte det stämmer sådär otroligt direkt. Hehe! :P



Kul att du kommenterade bloggen förresten.



(Och du har för övrigt helt rätt i det du skriver i det här inlägget ovan. Är i en liknande situation själv...)

2010-06-09 @ 12:44:53
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

På något sätt känns det som om du tror att du har allt i dina händer .

Du tycks tro att bara man skickar in ett bidrag så är du klar att vinna !

Du letar fel hos andra men tycker allt du själv gör är ok .

Blir kanske bra för dej till hösten när studierna börjar och du får annat att tänka på !



Ha nu en skön sommar med dina grabbar !!

2010-06-09 @ 12:49:45
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nä jag räknade inte med att vinna tävlingen men en finalplats var ju en vinst i sig med resa, fotografering, repotage i tidningen, presentkort i Kista, hotellnatt och goodiebag.

2010-06-09 @ 12:52:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ★★★Egomamma.se★★★

Sambon föreslog att du skulle gå till en jurist när han läste om detta. En offentlig ursäkt är väl bra, men det ställer inte saker tillrätta på det sätt som man kan begära. Du har trots allt ägnat mycket tid och energi åt att ragga röster och på så vis indirekt sponsrat tidningen eftersom du har en såpass stor blogg och det dessutom pågick under så lång tid.

Det minsta du ska ha är lön. Pengar. Lär av USA, där får man BETALA när man gör fel, haha.



Jag hade släppt grejen på bloggen, för läsarnas skull, eftersom det blir uttjatat. (Fast det är ju din blogg där du skriver som du vill..) MEN jag hade fortsatt härja i det tysta. Jag vet inte hur mycket man kan göra med hjälp av en jurist, men när de går ut med en offentlig ursäkt (som du ju dokumenterat) så tar de ju på sig att de gjort fel, alltså borde det inte vara alldeles omöjligt att få en mer regelrätt kompensation. Jag hade försökt. Men det är ju individuellt...

2010-06-09 @ 13:25:46
URL: http://egomamma.se
Postat av: Hanna

Så! NU har de bett om ursäkt? Men tydligen räckte inte det heller? Men du kanske hade förväntat dig att du skulle få åka komma in i tävlingen igen? Haha!

2010-06-09 @ 13:29:42
Postat av: elin

Hej!

Brukar läsa din blogg varje dag, och har så gjort från och till jag vet inte hur länge. Hittade dig på lunar första gången, och det var ju ett tag sen man hängde där. Har således märkt att du brukar ha åsikter om det mesta, ofta med tanke bakom så du kan backa upp dina påståenden, vilket jag tycker är bra (även om jag inte alltid håller med, men det är ju inte det som är grejen. Det verkar genomtänkt därför är det intressant). Vilket fall, jag undrar vad du tycker om homoföräldrar. Börjar själv lite smått fundera på barn (och jag är lesbisk) om ett par år. Därför undrar jag. Bara som för att höra vad folk tycker.



Vore intressant med svar, som sagt.



Ha det bra.

2010-06-09 @ 13:38:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hur folk har sex är inget jag kopplar till föräldraskapet så jag tycker väl egentligen ingenting.



Om man är hetero eller homo har NOLL betydelse för hur man är som förälder. Ett barn behöver trygga, kärleksfulla, stabila vuxna. Sen om det är två mammor, två pappor eller en av varje spelar ingen som helst roll. Barn behöver både kvinnor och män runt omkring sig under uppväxten men ingen har påstått att dessa förebilder måste utgöras av enbart föräldrarna. Det finns förhoppningsvis fler vuxna kring ett barn.



Annars hade ju inte ensamstående heller kunnat ha barn.



Så tycker jag. Lycka till med dina framtida barn :-)

2010-06-09 @ 13:47:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda S

Det är precis som en skrivit innan. Vi föräldrar har fått en del reklam genom att du lagt ut rätt mycket om den på din sida. Förvisso är dom rätt stora och dom kanske kunde klarat sig utan den osv. osv...

MEN i och med att dom är stora kunde dom väl kompenserat dig helt enkelt med att ge Elmer ett omslag bara? Det tycker jag hade varit schysst och faktiskt inte kostat dom så mycket.



Elmer hade ju faktiskt tagit sig till final och han hade en bra chans att vinna. Det är ju inte så att du skickat in en bild på honom där han såg helt annorlunda ut för att bilden var gammal. Han var fortfarande sitt söta lilla jag och sig lik.



Nåt mer än en lam ursäkt tycker jag VF skulle kunnat ge dig och framförallt Elmer. Tänk vad kul för honom att ha detta när han blir stor och kika i.

2010-06-09 @ 13:59:36
Postat av: Jossan

Egomamma: Är du allvarlig?!?!?! HAHAHAH! Anlita en jurist. Tror nog de har bättre saker för sig än att ägna sig åt en sketen omslagstävling.



Och varför skulle Beckah få pengar i ersättning? Ja, hon har lagt ner tid på detta, men det har ju varit högst frivilligt.



2010-06-09 @ 14:11:36
Postat av: MP

Jag är ganska nyfiken på dina mail till VF. Nu har vi bara fått se från VF (i sin helhet får jag hoppas?). Varför inte lägga ut allt gällande tävlingen i sin helhet helt enkelt?

2010-06-09 @ 19:21:50
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Vad menar du?



Det VF skrivit idag är öppet på deras hemsida. Jag har lagt upp en länk och lagt en skärmdump under för dem som inte orkar klicka sig vidare. det är hela meddelandet.



Det enda mail från VF som jag publicerat är det mailet där det står att jag inte kommer bli diskad och i samma inlägg la jag även upp MITT mail.



Så som sagt; vad menar du?

2010-06-09 @ 19:32:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Beckah - det är ju över nu.

Jag läser här att några röstat på Elmer FLERA gånger? Oärligt ju.

En person - en röst. Vet Vi Föräldrar om röstfisket och hur röstningen gått till?



Satsa på att skaffa hjälp för att må bättre och bry dig inte om den här tävlingen mer. Den var ju en bagatell.

2010-06-09 @ 21:59:10
Postat av: Anonym

men guuud..dags att sluta älta kanske?

2010-06-17 @ 17:01:00


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback