Bortskämd, packad och nationaldag

Satt och tänkte på hur tyst det varit i bloggen idag. Ovanligt lite kommentarer så jag var tvungen att räkna hur många som kommit idag och eeehm... drygt 50 kommentarer. Ja, jag vet, jag har blivit helt bortskämd ;-)

Sveriges nationaldag idag. Min mamma startade dagen med att skicka ett sms kl 6 i morse "Heja Sveige" (nej jag har inte stavat fel, det var det hon som gjorde). Gaaah? Hur packad på en skala?! Hon blev ju för fasen NYSS tillsagd av läkaren att hon kan leva några år till om hon INTE dricker och i annat fall är det typ dags att beställa gravsten :-/ Hon har fått tid nu för sin Gastroskopi om ett par veckor.


Nationaldag ja. Våran är väl för töntig ändå? Löjligt.


Jag firar absolut inte. Gör du?



Kommentarer
Postat av: Elin

nej jag firar inte heller

2010-06-06 @ 22:23:50
Postat av: Kristian

Vi firar idag, dock inte för att det är nationaldagen utan för att det är min och min mans årsdag =) I år firar vi 8 år tillsammans.

2010-06-06 @ 22:26:24
Postat av: Maria - Mamma till två

Haha, vad konstigt det blev, jag ändrade namn och mailadress ändå blev det fel =/ Försöker igen =)



Vi firar idag, dock inte för att det är nationaldagen utan för att det är min och min mans årsdag, i år firar vi 8 år tillsammans =)

2010-06-06 @ 22:29:18
URL: http://o0misa0o.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Grattis på årsdagen :-)

2010-06-06 @ 22:30:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Julia

fira? hahahaha neeeeej!!!!

2010-06-06 @ 22:45:19
Postat av: Anonym

Fin blogg :-)

2010-06-06 @ 22:46:11
Postat av: Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg...

Vi firade med båtrace i Lillån i Hillared. Barnen (och en del vuxna) hade gjort små båtar som guppade fram och tävlade om att komma först i mål. Sedan blev det fika i det gröna. Ett underbart sätt att fira nationaldagen på!

2010-06-06 @ 22:46:59
URL: http://www.annsann.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ja det är mysigt att sticka iväg och göra sånt men det är det alla andra söndagar också :-)

2010-06-06 @ 22:48:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Veronica - mamma till Alfred, Elmer och Willy

Vi firar inte! Vad är det att fira egentligen? Inget speciellt alls, inte för mig iallafall. Vi hade vanligt söndagsmys i den strålande solen istället. :)

2010-06-06 @ 23:36:38
URL: http://Veronicamamman.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hehe nä precis. Jag tycker det är löjligt bara. En helt vanlig dag :-)

2010-06-06 @ 23:38:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mia

Firat? Näe jag har städat o lilleman har myst i sin nya gunga=) Perfekt för gasmagen;) Mamma fick städtid=)

2010-06-06 @ 23:47:35
Postat av: Emelie

Jag tycker att det är otroligt tråkigt att vi inte är så stolta över vår nation. Det hade ju varit jättemysigt om nationaldagen kunde firas lite på samma sätt som midsommar - fast med cortèger istället för dans runt stången.

Alla dagar som går att fira med tårta borde utnyttjas ;)

2010-06-07 @ 08:45:09
URL: http://litenfamilj.bloggplatsen.se
Postat av: Bettan

Jo, faktiskt firar vi 6:e juni varje år, men inte för att det är Sveriges nationaldag utan våran bröllopsdag :-D

2010-06-07 @ 09:18:31
Postat av: Thile

Vi feirer veldig mye her i Norge 17. mai. Men jeg har sluttet med det nu.

Jeg tror din mamma har gitt helt opp, hun bryr seg ikke om advarsler fra legen mer :///

Men så sårt det er for deg, vennen.

Mange varme kramar om deg fra meg :)

2010-06-07 @ 10:50:31
Postat av: Trulsa

Vi firade genom att gå på en promenad med hunden :P jättemysigt även om det är nått vi hade kunnat göra vilken dag som helst :)

2010-06-07 @ 12:07:31
URL: http://trulsa.blogspace.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback