Provsvar och en clown till läkare.

Nu har jag pratat med en av de gulliga sköterskorna på barndagvården. Ena provet är klart (bakterier som tex Salmonella och en massa andra) och det andra (maskägg och cystor) väntar vi fortfarande på. Jag ringde egentligen mest för att berätta läget nu så det var en överraskning att få lite provsvar också.

Hur som haver; bakterieprovet var negativt. Hans diarré är inte orsakad av bakterier. Inte av virus heller för då hade han gradvis blivit bättre för länge sen. Jag ska få svar på maskprovet i slutet av veckan. Den jag föredrar av Elmers läkare (hon som haft honom mest) har semester i 100 år nu (6 veckor) så hans andra läkare får ta Elmer nu nästa vecka när han jobbar. Vi har träffat honom en hel del också. Den här veckan jobbar en clown till läkare så den här veckan är det ingen mening att åka dit. Jaa lite taskigt kanske men denna clown träffade Elmer när han var 6 månader och satt och hävde ur sig en massa bullshit och gissningar bara. Vi gick dit med ett friskt barn och gick därifrån och hade fått veta att Elmer hade en aktiv LCH och måste kontrolleras tätt. Vilket såklart var helt fel.

Jag har förståelse för att läkare inte vet allt och inte kan alla ovanliga sjukdomar men då ska de också klara av att säga "jag vet faktiskt inte, men jag ska ta reda på det" inte sitta och låtsas veta och snacka en massa som de inte vet något om. Usch nej, den läkaren vill jag inte träffa igen.

Jahapp... läget med Elmers mage nu då?

4 bajsblöjor idag. På tredje blöjan trodde jag nästan att han höll på att bli bättre för det såg ut som gröt istället för välling :-D men näääe fjärde blöjan innehöll rent slem. Såg ut som om han snytit sig i blöjan fast med diarréfärg då. Fräscht.

Fyraveckorsdagen imorgon för Elmers diarré...



Kommentarer
Postat av: Carin i Umeå

Men jag DÖR! Ingen ska behöva ha ett barn som är hyperlös i magen i en månad! Det är helt sjukt!

Ännu sjukare med folks duktiga små kommentarer, till och med min mamma som inte läser bloggen blir asförbannad när jag berättar om folks små 'tips'.

2010-07-12 @ 19:12:50
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

Hejsan!

Förlåt om jag stör en sådan morgon men skulle vilja be dig om en lite tjänst.

Undrar om du skulle kunna hjälpa mig att vinna en systemkamera på en hemsida.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=5866



Där är länken till hemsidan och min bild kommer upp om du trycker där.

Du är verkligen guldvärd om du gör det för mig.

Massor av underbara kramar till dig (:

2010-07-12 @ 19:38:47
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: Sofie

förstår att du oroar dig för Elmer och hans mage, jag var rolig när min pojk var lös i magen i två veckor och han är ett friskt barn, måste vara tusen reser värre när man inte vet om det är ett symtom på sjukdomen eller något annat.. Vi får hoppas du snart får veta, att leva i ovisshet är hemskt.

2010-07-12 @ 22:31:54
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Förstår att du är orolig. Själva har vi kämpat i 1 ½ år med sonens mage. :(

2010-07-12 @ 23:11:31
URL: http://familjen5.se/blogg


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback