Nu är alla bajsprov klara. Dags att gå vidare...

Nu är båda bajsproverna klara äntligen. Ringde barndagvården nyss för att få besked. Sköterskan ska också säga till läkaren att hon ska ringa upp mig. Sicket krångel det är nu då. Det är ju lixom dubbelt nu. Dels utredningen på magen med diarré som nu hållit på i över 4 veckor och sen så är han ju nu också sjuk med feber, prickar osv.

Värt att notera är att varken jag eller Alvin är det minsta sjuka (Victor är inte hemma). Min oro är ju att hans feber och så har att göra med samma sak som magproblemen -vad nu det är.

Det är iallafall inte bakterier, maskar eller sånt för båda testen var alltså negativa.

Nästa steg? Allergier? Hm... fast LCH-experten i Kanada som jag har kontakt med tycker att man ganska omgående ska göra en CT buk och en tarmundersökning med biopsi. Hon menar att jag ska propsa på det.

Varför o varför skulle allt detta hända NU när Elmers ordinarie läkare är på semester? Kunde det bli mer olägligt?!! jag litar inte på någon annan och ingen annan läkare lyssnar och förstår.

Jahapp så nu sitter jag och väntar på att läkaren på barndagvården ska ringa. En läkare jag bett speciellt om att slippa ha kontakt med egentligen och hon vet säkerligen om det också, jag antar att det står i Elmers journal. Sen kommer allt det här och ja då får man ju bara acceptera läget lixom ...NÅGOT måste ju göras i vilket fall.

Kommentarer
Postat av: maria

har du frågat om det bara handlar om irriterad tarm?

som min son hade.

fick utesluta gluten, mjöl och socker så tarmen fick lugn o kunde läka.

även på blodprov kan allergier vara svårupptäkta på så små barn.

jag har gjort både prick och blodprov på mina minsta och även om det visde negativt var dom båda extremt överkänsliga mot mjölk, alltså inte laktos utan mjölk rakt av.



hoppas det bara är något simpelt iaf =)

2010-07-14 @ 13:50:37
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: SSK

Nej det står inte i Elmers journal att DU inte vill ha en viss läkare.

2010-07-14 @ 16:40:38
Postat av: Karin

Blir jättenyfiken på varför det inte skulle kunna stå i Elmers journal och hur du (ssk) kan veta att det inte gör det?



2010-07-15 @ 22:33:21


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback