Idiotkommentarer

På grund av alla sjuka/elaka/trista/jobbiga/idiotiska/provocerande kommentarer så har jag nu aktiverat granskningsfunktionen igen. Tack för all visad respekt, förståelse och ödmjukhet från er muppar! Det värmer verkligen...! Jag har faktiskt svårt att förstå hur man kan vara så grym som vissa är.

För att nämna ett exempel:

"Alltså, ja tror ju att det är DU som gör elmer så sjuk.. Bättre du tar livet av dig så slipper vi din tragiska blogg o så nöje barnen friska.. Du har ju ändå medgett tidigare att du är hypokondriker.. Tro faan dina barn e sjuka.."

Kommentarer
Postat av: ★ MansonDust - mamma till Star, Ninja & Seven ★

En del saknar empati & det gör dom farliga i samhället.

2010-07-15 @ 20:44:21
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Thile

Du trenger ikke stå ut med dette, vennen. det er grymt elakt.

Styrkeklemmer fra meg <3



Blogg med løsen?

2010-07-15 @ 20:46:17
Postat av: Thile

Du trenger ikke så grymt elake kommentarer.

Usch - vennen min <3



Styrkeklemmer om deg <3



Hva med blogg med løsen?

2010-07-15 @ 20:48:12
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Jag kommenterar inte så ofta, men följer din blogg stadigt!

Förstår inte hur människor tänker som gör så mot dig/er. Har svårt att sätta mig in i din situation, försöker men har svårt och tro att det går...

Men jag skickar mer än gärna över en massa kramar till dig/er! KRAM

2010-07-15 @ 21:18:28
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Ja, idioter finns det gott om!

2010-07-15 @ 21:18:58
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ryser när jag ser kommentarerna här, när jag ser hur elaka människor kan vara. Fy sjutton!



För allt i världen, ta inte åt dig av dessa vidriga människor, som verkar må bättre av att sitta och trycka ner andra..



Jag känner verkligen med dig, och förstår att det här med Elmer måste vara fruktansvärt jobbigt. Men jag hoppashoppas och tror att allt kommer att lösa sig till det bästa! Du ska se att din söta glada lilla Elmer snart är frisk, och den här jobbiga perioden är ett minne blott!



Massa kramar!

2010-07-15 @ 21:19:00
Postat av: Anneli

Ni är så hjärtlösa ni som hoppar på Beckah och hennes barn med era elaka kommentarer!

Är det inte hjärtlöst att kasta sig över en ensamstående mamma med tre barn, varav en liten som har en ovanlig sjukdom och behöver hennes omsorg?



Av och till skrivs det att denna mamma är psykiskt störd, struntar i sina barn och socialen bör kopplas in omgående. Ena stunden väljer ni att kränka henne genom att skriva att hon skiter i ungarna för att i nästa stund kasta er likt gamar över henne och skrika att hon bryr sig och oroar sig för mycket om ELmer.



Ni vet tydligen inte vilket ben ni skall stå på, för oavsett vad som skrivs här inne så vänder ni och vinklar på hennes skrivna ord för att hitta fel fel och fel! Ni skriver att Beckah är en besserwisse, vet och kan allt. Ja tacka sjutton för det när det är hennes barn. Men däremot höjer ni inte på ögonbrynen när det kommer kommentarer ifrån SSK, Präster och gud vet allt som talar om för henne hur hon skall göra med SINA barn.



Jag har full förståelse att vissa av er får ett kyligt bemötande av Beckah och att hon kallar en del för nalle puh hjärnor. Jag skulle vilja påstå att ni inte ens har det innanför huvudet så ni kan ju se Beckah's kommentar som en komplimang.



Det är fruktansvärt lågt av er personer som fortsätter er strategi att försöka "knäcka" en mamma som redan har det tufft på många sätt, känner ni er stolta över er själva genom att trakassera andra på det här viset? Sover ni gott om natten när ni fått skicka i väg era aggressiva kommentarer?



Jag finner faktiskt inte att det är Beckah som har "svåra attitydsproblem" utan det är ni som har något allvarligt problem och verkar vara i akut behov av att få bukt med era aggressioner.



Om ni inte kan ge ert stöd utan bara spydigheter hit och dit, avstå ifrån att läsa här inne överhuvudtaget. Ta ert hat och försvinn härifrån rent ut sagt!



2010-07-15 @ 21:45:32
Postat av: camilla

Fattar inte heller varför vissa mäniskor ska vara så elaka jämt. klart att Elmer tar mkt tid nu när han är sjuk och att det mesta i bloggen kretsar kring honom. Man har rätt att tycka att vissa läkare är dumma i huvudet för en del är det! har träffat på en del rötägg till läkare..



Stor kram!

2010-07-15 @ 21:59:33
URL: http://skruttan80.blogspot.com/
Postat av: Utlandssvensken

Jag undrar ju i mitt stilla sinne vad skribenterna bakom de elaka kommentarerna får ut av det hela. What's the payoff? Att såra? Och hur kan deras liv bli bättre av att såra någon annan?



Hur som helst... Jag undrar lite hur Elmers rumpa fixar all diarré? Mitt andra barn hade enorma problem med "diaper rash" och var hon lös i magen var det ju som att beställa en babianrumpa på posten. :-(

2010-07-15 @ 22:17:39
Postat av: Anonym

Alltså, ja tror ju att det är DU som gör elmer så sjuk.. Bättre du tar livet av dig så slipper vi din tragiska blogg o så nöje barnen friska.. Du har ju ändå medgett tidigare att du är hypokondriker.. Tro faan dina barn e sjuka..

2010-07-15 @ 22:19:39
Postat av: Berlinmamman

Det finns sa mycket elaka människor... Tragiskt att somliga verkar tycka att det är kul att trycka ner andra. :( Särskilt tragiskt när de ger sig pa sma barn. Jag blir sa förbannad.



Hoppas att det inte är nagot allvarligt fel pa Elmer! Haller tummarna för att han blir bra snart.



Kram!



PS. Ang. tidigare idiotkommentar: Varför skulle man inte fa klaga pa läkare och kalla dem clown om det är befogat? Jag har själv träffat pa ett riktigt stolpskott till läkare när jag sökte vard för min da 11 manader gamla dotter (som sen visade sig ha njurbäckeninfl. och blev inlagd pa sjukhus i 3 dar) som tyckte att jag var dum som kom dit med mitt "magsjuka" barn och riskerade att smitta ner folk... Idiot.

2010-07-15 @ 22:38:42
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Anonym

Önskar dig o dina barn det bästa, hoppas allt blir bra..Tyvärr finns det idioter o kommer alltid att finnas. Kram

2010-07-15 @ 22:48:01
URL: http://metrobloggen.se/Dedes
Postat av: Tina

Jag läser ofta den här bloggen. Jag tycker den är bra, den är läsvärd även för mig, utflugna barn sedan några år men däremot något annat underbart, jag ska nämligen bli farmor i höst.



Synd om dig Rebeckah att det finns folk som inte kan låta bli att vara eleka. Jag förstår inte hur man kan skriva så elaka saker om någon, någon man kanske inte ens känner. Inte för att det ursäktar beteendet, men jag hoppas du förstår.



JAG tycker iaf att du verkar vara en mycket bra mamma till alla dina barn. Vi känner inte varandra men av det jag läser på din blogg så verkar du vara en bra mamma.

Så det så

/Tina

2010-07-15 @ 22:51:30
Postat av: Matilda

Jag håller med Anneli gillar ni inte de ni läser STICK då för vi som följer Bekah vi gillar de så förstör inte för henne och för oss tack

2010-07-15 @ 22:55:59
URL: http://mollekindahl.blogg.se/
Postat av: Annika

Beckah, jag förstår inte hur du orkar fortsätta blogga och skaka av dig dessa fruktansvärda kommentarer! Det gör ont när jag ser hur hänsynslösa människor kan vara. Stor kram till dig och barnen!

2010-07-15 @ 23:16:10
Postat av: Tania

Tyvärr finns det idioter som vill ha uppmärksamhet och det enda sättet att döda dem på är att ta bort deras vilja att fortsätta.



Såna människor och deras kommentarer ska tigas ihjäl.



De lever på responsen de får.



Deras glöd dör om vi inte slänger ved på elden.



Om alla bara skiter i dem, kommenterar inte dem, publicerar inte dem så finner de inget nöje i att stanna kvar.



Kill with silence!

2010-07-15 @ 23:20:38
URL: http://takenine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känns ändå som att det är du som behöver hjälp och inte dina barn.

2010-07-15 @ 23:28:41
Postat av: Lisa (sjubarnsmamma)

Personen i fråga måste ju läsa din blogg så så tragisk kan hon/han inte tycka att den är iaf. Ingen har ju tvingat personen att läsa heller!



Ta inte åt dig på sådana kommentarer. De vet inte bättre o har inte mycket mellan öronen!



Kramar till dig!

2010-07-15 @ 23:32:54
URL: http://www.sjubarnsmamma.com
Postat av: Carin i Umeå

Jävla idioter!

2010-07-15 @ 23:44:54
URL: http://carinslillalada.blogg.se/
Postat av: Blåbärsflickan

Hur kan dina anhängare som skrivit här ovan sitta och skriva att de elaka kommentarerna i din blogg är så hemska och att personerna bakom är vedervärdiga osv när de sedan sitter och stöttar dig efter att du oprovocerat hängt ut någon stackare eller kallat någon annan stackare för skällsord och verkligen tryckt ner andra människor?

Det är VÄLDIGT selektivt vad som anses som elakt och vedervärdigt bland dina kommentatorer.

Hur pass dessa andra småbanrsföräldrar kan blunda för och tycka är "rätt åt någon" osv för att sedan bli jätte upprörda när du får tillbaka med samma mynt eller ett ordentligt svar på tal. DET är upprörande. Vad jag undrar är om dessa människor lär sina barn samma sak. Att så länge det egna barnet är elakt och mobbas så gör det ingenting för flickan som blir mobbad har ju så ful klänning. Är det så ni tänker? Att så länge det är Beckah som beter sig som ett svin så är det ok, då väljer ni att blunda (inlägget om kattbajs som ingen av dina vanliga påhejare kommenterade att du hade rätt som ville sparka huvudet av katter) eller att skriva "oh vad duktig du är". Men fan ta den med en annan åsikt som vågar yppa sig i denna blogg. Då j-vlar kommer hela Beckahbitch maffian och ska försvara och tycka att dessa människor är sååååå hemska.



Jag brukar inte skriva här inne men däremot läser jag ofta här och detta är min åsikt som jag fått efter att ha läst här inne.

De största svinen är de som blundar för dem verkliga brotten. Alla som skrivit ovan kavlar in på den platsen. Tyvärr. För egentligen tror jag inte ni vill så ont som NI faktiskt gör.

2010-07-16 @ 00:39:32
Postat av: froidan

Alltså?!? :O Vet inte ens vad jag ska skriva, kokar i hela mig.. Vad är det för fel på vissa? Hur f*n kan man skriva en sån kommentar? Vad får personen ut av det? Nej, jag fattar inte..



Kram till dig, & krya på Elmer <3

2010-07-16 @ 02:44:06
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Berlinmamman

Blåbärsflickan: vad yrar du om? Jag har aldrig skrivit att man måste hålla med Beckah om allt för annars är man en idiot... Det jag syftar på är kommentarer i stil med "jag hoppas att du dör", "det är ditt fel att ditt barn är sjukt", "cancerunge" och liknande vidrigheter som skrivits här i bloggen endast i syfte att trycka ner och provocera.



Det finns även folk som inte håller med Beckah om allt och som skriver det på ett normalt och sakligt sätt, inget fel med det. Man kan absolut ge svar på tal om man tycker att någon har fel/är otrevlig etc., men jag tycker inte att kommentererna som jag syftade på är exempel på det, de är bara osmakliga. Tycker man att B är en sådan hemsk person så behöver man faktiskt inte läsa bloggen, precis som man irl inte behöver umgås med personer man ogillar. Bra va?



Jag har inte upplevt att B har skrivit lika vidriga saker som dessa till andra personer och inlägget om katterna kan jag inte heller komma ihåg (men jag läser inte allt). Hon har kallat folk för idioter, ja. Det är väl ganska normalt när man blir arg eller provocerad, det kan jag också göra ibland... Det är inte samma sak som att säga att man hoppas att någon dör eller liknande. Att skriva så är inte att "ge svar på tal" utan det är bara att bekräfta att man är en idiot isf.

2010-07-16 @ 06:49:19
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: Linda

men alltså, ursäkta, men vad finns det för j-a idioter!!! HUR kan man ha mage att skriva så?????? Nä fy alltså, hoppas du har styrka och ork nog att faktiskt inte bry dig om dem....

massor av kramar till dig och familjen, hoppas ni snart är på fötter igen och att ni får all den hjälp och stöd ni behöver. kram

2010-07-16 @ 08:04:42
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Berlinmamman

Vill tillägga en sak ang. kommentarerna här i bloggen. Jag kan förstå att B tröttnar och blir lite otrevlig mot personer som, t ex "sjuksköterskan" häromdagen som hävdade att diarré inte är ett symptom på diabetes insipidus och inte gav med sig, trots att en SNABB GOOGLING ger en hel drös med källor som säger att barn under 2 år ofta får diarré vid DI. Det var uppenbart att personen såg en chans att leka Besserwisser och sätta B på plats, men misslyckades... Jävligt barnsligt beteende och det förekommer ofta liknande pseudodiskussioner här bland kommentarerna. Tröttsamt.

2010-07-16 @ 08:17:57
URL: http://svenskiberlin.wordpress.com
Postat av: ★ MansonDust - mamma till Star, Ninja & Seven ★

Jag skulle också vara jätteorolig hela tiden om mitt barn hade en ovanlig diagnos ! Eller en vanlig diagnos också för den delen.. Varför läser folk bloggen när dom inte gillar den ? O.o

2010-07-16 @ 09:13:30
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Sophie

Det finns då folk till allt. Men de som håller på sådär mår nog fruktansvärt dåligt själva & lider av extremt låg självkänsla. Hade sparat varje ip nr och skrivit ut i bloggen + kommentarerna så personen/personerna fick skämmas (är väl alltid nån som känner igen numret antar jag) Fast blogg.se blir väl sura då, personligen hade jag skitit i vilket.

Kram

2010-07-16 @ 09:39:12
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

blogg.se kan ta bort ens blogg om man publicerar IP :-/

2010-07-16 @ 09:41:06
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Helena

Jag har bara slöföljt din blogg under ett par månader och aldrig läst några kommentarer från dina läsare, men jag säger bara GUD!! Vilka hemska ord som du kan få!! Folk är inte riktigt kloka, vill de inte läsa din blogg så är det ju bara att låta bli, hörs som att någon är riktigt riktigt avundsjuk på allt det goda du har i din värld, det de inte ser är att du kämpar för att få ha kvar det. Många många styrkekramar från en annan mamma, som har fullt friska barn och som inte alls förstår vad du går igenom men som har såpass mycket empati att jag kan förstå hur du känner dig...KRAM

2010-07-16 @ 14:53:38
URL: http://burnisen.blogspot.com/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback