Gnäll, diarré och alvedon

Gnällbebis!

Vad är det med Elmer idag? Kanske värmen? Han bara gnäller och gnäller. Typ vid 17-tiden testade jag att ge Alvedon och då somnade han sen i vagnen och sov flera timmar. Nu är han vaken och gnällig igen dock :-/ Han har ingen feber.

Magen då? Ja INTE har han blivit bättre än iaf. Visserligen bara en enda bajsblöja men men var välfylld så det räckte för en vecka och helt löst.

Fläcken på axeln är röd som ett stoppljus idag (den gillar nog inte värmen).

Jahapp, vad gör man med bebisen...

Kommentarer
Postat av: Carola m 8

Hej:)

Först tack för att du gärna sett oss igen på TV:)

Det värmer!

Sen, jag har en ungefär likdan unge här hemma!

Inga bajsblöjor men gnällig som fan.

Jag tror absolut på värmen.

En annan grej jag tänkt på är om inte Elmers mage kan vara en kombo av värmen och en magbacill?

Jag antar att du hört att efter en magsjuka, (typ behöver inte vara så allvarlig), så kan barn ofta bli tillfälligt laktosintoleranta.

Vi vuxna äter ju med fördel vitt bröd, och olika yoghurtar för att stabilisera magen, men barn kan reagera på det.

Vanlig välling, inte bra.

Så att helt utesluta allt med laktos i under en tid kan göra så att magen kommer i balans igen, och sen är det bara att köra på som vanligt med kosten.

Du har ju gjort det, men det kan ju vara idé att fortsätta ett tag kanske.

Jag tror att värmen har stor skuld i det hela...



Hoppas han piggar på sig och slutar gnälla:)

2010-07-03 @ 21:39:42
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Utlandssvensken

Hoppas ni/du kan klura ut vad som spökar i magen!!

Jag fixar de flesta humör från mina barn, men gnäll är helt klart det mina nerver har minst tålamod för, så du har absolut min sympati!!



Min son påpekar förresten (varenda gång jag öppnar din blogg) att du ser ut som Sophie i MammaMia. :-)

2010-07-03 @ 22:48:28


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback