40,4 i temp och smärtor

Nä nu ska jag gå och sova lite känner jag. Supertrött efter natten på sjukhus. Mysigt att få krypa ner bredvid två gosiga små killar. Alvin hade saknat sin bror "Jag vill ligga hos min Elmer" sa han efter han blivit lämnad så det var bara att borsta tänder, duscha och lägga honom <3

Elmer vaknade för ett tag sen och gnydde. Jag tog upp den glödheta bebisen och gav vatten och shit vad han hällde i sig mängder! Sen tog jag in honom i badrummet för en tempning och blöjbyte. Han var ända uppe i 40,4 :-( så han fick alvedon och ännu mer vatten och luftning (han var redan i bara blöja utan täcke sen innan iofs).

Han var väldigt orolig, klämde sig på örat och magen, pruttade en massa, gnällde och gnydde och vände och vred sig men efter en stund började han svettas och kylas ner och smärtorna lindrades också så efter en halvtimme somnade han ordentligt igen.

Lilla prinsen! <3

Gonatt på er (gulliga) läsare <3

Kommentarer
Postat av: Carola m 8

Stackars lille killen:( Hoppas han blir pigg snart!!!Kram <3

2010-07-16 @ 01:24:02
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Egomamma.se

Stackars liten.. inte lätt att vara så liten och inte förstå varför man mår så som man gör.. Tycker ni verkar rätt så stabila i alla fall, trots att det inte är något bra läge att just Ellen blir sjuk. Det blir ju lite "kaka på kaka" när han som redan har diagnoser som ska hållas koll på blir sjuk utöver dem.. Att folk kommenterar så idiotiska saker kan jag inte begripa, men det hänger nog mycket på att de själva inte skulle pallat det du går igenom, och avundsjuka visar sig på de mest skilda sätt, som vi alla vet. Synd bara att det ska drabba dig när du har så fullt upp i övrigt. Håller alla tummar för att det går i rätt riktning och att Elmer får bli frisk snart. Eller ja, feberfri och så, menar jag naturligtvis. Så han kommer upp till sin normala nivå, så att säga. Tror nog du förstår :o)

Sov gott i den mån du kan. Det ska jag själv försöka göra strax, imorgon bär det av på hästpremiering här.

2010-07-16 @ 01:28:16
URL: http://egomamma.se
Postat av: milimina

har du sempers magdroppar att ge? det underlättar för magen när man ger penicillinkur. min räser blev jättesjuk i uvi/njurbäckeninfektion när hon var 5mån och led verkligen av multispektrat hon fick (cedax). det var som bortblåst av magdropparna, för att inte tala om hur snabbt magen blev bättre (nu hade hon iof inte diarré innan...)



kanske värt att testa om du inte redan använder det? är ju inget annat än nyttiga bakterier och borde ju underlätta lite om han redan är körig i magen.

2010-07-16 @ 01:32:00
Postat av: Petra Österberg

Hej, jag har inte läst alla inlägg om din son men känner igen en del då min son var riktigt sjuk när han var runt ett år, med låååångdragen diare.

till slut visade det sig att det var Clostridium.

Har ni kollat det?

En liten vild gissning bara...

Lycka till och hoppas han kommer att må bättre...

/Petra

2010-07-16 @ 01:56:42
URL: http://petrajonasson.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Stackars lilla fina Elmer :(. Så orättvist att barn ska behöva må dåligt och vara sjuka. Massa pussar på honom <3

2010-07-16 @ 06:56:55
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: pernilla

Hej har följt dig länge men aldrig kommenterar,känner att jag vill skicka dej en massa styrke kramar till dig o den lille,hoppas febern ger med sej

2010-07-16 @ 08:46:31
Postat av: Anonym

What goes around comes around. Tänker du aldrig på hur du själv svinat och mobbat på nätet. Du känns inte som en vidare snäll person.

2010-07-16 @ 08:47:48
Postat av: Lina

Får du ge honom ipren, tänkte om det kanske fanns restriktioner för vad han får ta osv. Men annars tycker jag ofta att Ipren hjälper bättre än Alvedon på mina sjuklingar iaf. Tänkte bara tipsa ... =)

2010-07-16 @ 08:48:25
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

De har inte sagt något om Ipren men man ska inte ge det om det finns inflammatoriska tarmsjukdomar tex men ja, vi vet ju inte vad som är fel.

2010-07-16 @ 08:56:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ★ MansonDust - mamma till Star, Ninja & Seven ★

Hoppas att han mår bättre idag.

2010-07-16 @ 09:17:54
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Thile

Jeg holder så meget av deg og dine grabbar! Håper mine små hilsner, tanker og trøsteklemmer, hjelper litt <3

2010-07-16 @ 10:59:07
Postat av: Sofie

"What goes around comes around"



hur fan kan man skriva så när ett litet barn som inte ens har fyllt ett år är sjukt och mår riktigt dåligt. Menar du att en bebis ska straffas för att beckah enligt dig har varit elak, vilken sjuk människa det måste vara som resonerar på det sättet.

2010-07-16 @ 11:21:40
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback