Snor och supermammor

Jag är sjuuuk :-( usch är förkyld med snuva, huvudvärk, halsont osv. Jättekul! Sovit skitdåligt inatt och Elmer är också krasslig så han har vaknat och somnat om vart annat från typ 5 i morse och dessutom velat äta en gång i timmen. jättekul att slösa bort den fina sovmorgonen jag hade kunnat få nu när Alvin sover borta.

Det är otroligt tyst och lugnt hemma nu. Jisses. Tänk att en endaste liten kille kan hålla låda så ordentligt!

Gah vad irriterande alla självgoda supermammor är, som tror att de är förmer än oss hemska och dåliga mammor som blir trötta på våra barn. Riktiga töntkommentarer på inlägget igår. Vissa leker helgon minsann och blir aaaaldrig trött på sina barn och om man blir trött på sina barn så borde man låta bli att skaffa barn. *LOL*

Detta är en favorit bland kommentarerna:

"Jag skaffade barn för att jag själv ville ta hand om dom och jag älskar dom av hela mitt hjärta!!"

hahaha, JAAA? Jag också! Men vad har det med saken att göra?!

Kommentarer
Postat av: Lindah

E så jäkla less på att man inte ska få klaga på något utan att man ska få höra sådanna dumma kommentarer. Skrev till och med ett inlägg ang detta i min blogg idag. Vem kan bestämma vad andra ska få klaga på? Självklart blir man trött och kan klaga på sina barn. Oj oj jag vet inte hur många gånger jag skrivit på facebook att jag säljer dem. Inte fasiken älskar jag dem mindre för de.



Krya på dig

2010-01-24 @ 13:26:20
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Fast du är ju lite "supermamma" med om vissa saker. ;)

2010-01-24 @ 13:29:12
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Supermamma betyder ju just att man är perfekt på allt, aldrig gör några fel och alltid är pedagogisk, duktig och glad när det kommer till barnen.



Man kan inte vara supermamma på vissa grejer, för det är ett paket så att säga. jag behöver avlasning, blir trött och sur, skäller, är opedagogisk och gör en massa fel.

2010-01-24 @ 13:31:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kirsebær

Jeg er helt enig; tror ikke det finnes noen som aldri har stunder hvor de er litt "trøtt og lei" av barna sine. Man elsker dem jo ikke mindre av den grunn! :)

2010-01-24 @ 13:39:55
URL: http://kirsebaerlivet.blogspot.com/
Postat av: thile

Krya på deg, fine, duktige mamma:) Det samme med Elmer <3.

Alle trenger litt avlastning med små barn. Man er ingen dårlig mamma for det!!!!!!!

2010-01-24 @ 13:43:20
Postat av: Carolina

Krya på er!

2010-01-24 @ 13:47:43
URL: http://carolina1979.se
Postat av: JohannasAlex

Fy va tråkigt med förkylning, då blir man ju ännu segare än man redan är :). Hoppas du blir bättre snart. Ja ta och köp majskrokar dom är ju roppen och Alex älskade dom :)

2010-01-24 @ 14:07:29
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja dom där präktiga människorna blir man snabbt trött på.

Klart man kan tycka att barnen är jobbiga. Det finns nog ingen förälder som inte tycker att det är jobbigt bitvis.

Dessutom tycker jag de mammabloggar som bara skriver om hur rosenrött och ljuvligt allt är med barn är ganska tråkiga bloggar. Man tröttnar fort på dom.

2010-01-24 @ 14:15:52
URL: http://fokuserad.net
Postat av: Nnika

Krya på dig!

2010-01-24 @ 14:25:17
URL: http://nnika.se/wp
Postat av: Anonym

SAKER ATT TÄNKA PÅ:

1. Du tillbringar de första två åren i barnens liv med att lära dem att gå och prata. Sen tillbringar du de följande sexton åren med att tala om för dem att sitta ner och vara tyst.



2. Barnbarn är Guds belöning att du inte dödade dina egna barn.



3. Mödrar till tonåringar vet nu varför vissa djur äter upp sina ynglingar.



4. Barn missförstår dig sällan. Faktiskt så brukar de upprepa ord för ord det du inte borde ha sagt...



5. Huvudsyftet med att ha barnkalas är att påminna sig om att det finns barn som är värre än dina egna.



6. Vi barnskyddar våra hem, men de tar sig fortfarande in.



DAGENS RÅD:

Var snäll mot dina barn. De kommer att välja äldreboende åt dig. Och slutligen; om du har mycket att göra och får huvudvärk, gör som det står på aspirinburken. "Ta två Aspirin" och "Keep away from children"



2010-01-24 @ 14:46:13
Postat av: Sophie

Jag tror nog att alla barn är mer eller mindre trotsiga och jobbiga ibland och att alla föräldrar blir trötta då och då... ganska säker på det faktiskt. Tror dock inte så många skriver in i minsta detalj och personligt i sina bloggar. Jag brukar inte vara så personlig i min blogg tex, vill inte skriva allt för mkt om barnen eftersom dom också har ett privatliv och skriver jag mer privata saker öht gör jag det i låsta inlägg för det finns ju många prettomänniskor som bara snokar. (Bilder har jag slutat lägga upp eftersom en person skrev nedvärderande om minstingen pga att han är lite större än de andra i sin ålder) Därför tror jag att det inte finns så många personliga bloggar där de skriver i detalj om hur det kan vara osv. Vet flera som tänker lika, att de inte är för personliga på nätet. Ibland spelar det inte så stor roll vad folk skriver i sina bloggar, finns alltid folk som skyndar sig direkt och går till påhopp. Jag har fått höra tex att min son är för tjock (!!!) och att jag är alldeles för smal med mera med mera... spelar liksom ingen roll vad det handlar om, finns folk som njuter utav att försöka trycka ned andra. Så av den anledningen så skriver jag mest ytliga saker så man slipper sånt där och jag tror många tänker lika. :) Tror nog din blogg är den första jag läser som är så pass öppen och det ser man ju även på kommentarerna som inte alltid är trevliga. Ju mer privat folk blir, ju mer skit kastar folk verkar det som.



2010-01-24 @ 14:50:48
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Lena

jo man kan vara en "supermamma" på vissa plan inte nödvändigtvis alla men att man låtsas ofta så kan man kalla dem för supermammor...för ibland har du problem med att förstår hur andra mammor tänker och när dem inte gör som du :)

2010-01-24 @ 14:51:45
Postat av: Renee

Gnällkärringar finns det gott om. Jag tror inte den supermorsan finns som adrig har önskat att ungen ska gå upp i rök. Jag har fyra döttrar som jag älskar men visst sjutton har man velat fly bort flera gånger.

2010-01-24 @ 15:09:03
URL: http://reneemari.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Oki jag byter ut "supermamma" till "prettomamma" på vissa saker då.. eller har du något annat ord?

2010-01-24 @ 15:19:43
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Kristin

Alla är vi ju olika som människor. Och vem är man om man tror att man kan tala om för andra hur dom ska känna eller hur mycket man ska orka.

Säger man att det INTE är jobbigt att ha barn så ljuger man arslet av sig anser jag. Sure, mina ungar är jobbiga ibland och jag känner mig som jordens sämsta morsa ibland som inte orkar och inte har tålamod. Men jag älskar mina barn över allt annat på denna jord.

Jag säger, klaga på! Det har man all rätt till. Och man är ingen sämre morsa eller älskar mindre bara för det.

Punkt jävla slut! ;-) Kramar till er

2010-01-24 @ 16:20:25
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: Stormamma

Usch vilken dålig sexbarns mamma jag måste vara. Jag njuter faktiskt nu när barnen börjar flyga ut på sina vingar....

2010-01-24 @ 17:34:18


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback