Po.p-paket

Nu har jag hämtat ut mitt paket från Po.p och jag är lite besviken. Tröjan till Elmer (det enda jag köpt till Elmer) var slut så han fick ingenting. men istället hade de stoppat ner en WETTEXTRASA i paketet!!! WHY?

Varför stoppar de ner en jävla disktrasa i mitt klädpaket?! Skulle det vara en trevlig gest? Nä fy, det tar jag som en förolämpning. Usch! (Ja, naturligtvis ny och oanvänd but still...)

Men det blev iaf en varsin jacka till Alvin och Victor och ett par byxor till Alvin. Bilder får bli senare för Alvin är på sitt allra sämta humör nu och nu ska jag laga mat.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hejsan.

Trasan är nerpakad för att du ska ha den och torka av jackorna med. När jag köpte en overall till min son så fick jag en sådan med och jag frågade varför och det var svaret jag fick. Tråkigt att Elmer tröja var slut.

2010-01-26 @ 17:10:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Då kan de skriva det. Fast jag hade föredragit att slippa få en äcklig trasa i vilket fall. BLÄ! Vill jag torka av mina kläder skaffar jag egna trasor. Jag vill inte ha dem istoppade mitt fina fräscha paket.

2010-01-26 @ 17:13:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna

Haha, svaret har du ju redan fått om varför dom skickar med trasa, man ska slippa nöta på jackorna i tvätten alltför ofta.

Men att trasan skulle vara äcklig har jag svårt att se, den är ju oanvänd liksom... ;-)

2010-01-26 @ 18:18:53
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad klagar du för?

2010-01-26 @ 18:22:17
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag klagar för att jag tycker att det är otrevligt att ge bort disktrasor. Jag hade av samma anledning inte velat få med en dammsugarpåse heller, eller en rulle hundbajspåsar eller en provförpackning tamponger och bindor eller andra, i ett klädpaket, väldigt malplacerade och äckliga grejer.



Men jag har ju redan skrivit vad jag klagar på så jag ser inte varför jag måste förklara igen?

2010-01-26 @ 18:26:43
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jessica

Men det var ju inte använd? Så hur äcklig kan den ha varit,tycker det var lite roligt att du trodde att dom gjorde det som komp för att tröjorna var slut..

2010-01-26 @ 18:32:28
Postat av: Malin

Kan du inte ta bort det där som dalar? Snön eller vad det nu är.. Det är så tråkigt att inte kunna följa dina inlägg

2010-01-26 @ 18:38:49
URL: http://nilam-in-toto.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

"det var lite roligt att du trodde att dom gjorde det som komp för att tröjorna var slut"



Ja och ännu roligare var det att DU trodde att jag trodde att de ersatte en tröja med en disktrasa. Var fick du den uppfattningen? Det har jag aldrig trott eller påstått. Man får vara bra efterbliven för att tro att trasan var en kompensation för tröjan.



Grejen var att sist så stoppade de ner en massa små roliga grejer. Klistermärken och luddborttagare osv - sånt som är trevligt att få. Denna gång skickade de med en disktrasa - otrevligt. PLUS att tröjan dessutom saknades. Två trista grejer i samma paket.

2010-01-26 @ 18:52:25
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ::...

Du är ju totalt borta i luvan! Att du enns orkar. Du måste verkligen jämnt ha något att klaga på. Du måste verkligen ha ett väldigt roligt liv. En trasa? Snälla någon villken förolämpning , bäst du beställer tid för terapi på en gång.

2010-01-26 @ 18:57:24
Postat av: Lena

Förstår vad du menar, jag tycker också att en disktrasa känns äckligt och otrevligt.

2010-01-26 @ 19:03:56
Postat av: Gabbi m fyra

'S' va kul d lät =D men ja jag hadde också undrat precis som du!!!

2010-01-26 @ 19:06:32
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Jag håller med fy usch och blää för att få en trasa i ett fräscht kläddpaket!

2010-01-26 @ 19:22:18
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är väl inte konstigt att de skickar med en trasa som har med skötseln av plagget att göra?

Samma som att du får med en fibertrasa när man köper en ny platt-TV.

Och äcklig? En ny fräch trasa som hör ihop med jackan?



Gillar föresten inte hur du slänger dig med ordet "efterbliven" hela tiden...

2010-01-26 @ 19:36:47
URL: http://sandra
Postat av: Trollis

Trasa har jag aldrig fått, men massa nallar. De ligger på hög.

2010-01-26 @ 19:42:28
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Sofie

Men sluta nu. Här skickar dom med en NY disktrasa för att du ska kunna torka av dina nyinköpta jackor, och du klagar. Hur handlar ni hem era disktrasor? Inte med era matvaror förstår jag?

2010-01-26 @ 19:59:08
Postat av: Anonym

Jag hade inte brytt mig, hade tyckt det var gulligt att de ens skickade med nåt...

2010-01-26 @ 20:04:36
Postat av: Charlotte

Du skrev "dom hade istället stoppat ner en Wettex-duk" vilket kan tolkas som att du trodde att det var "istället för tröjan... Dessutom är ju Wettex ett märke på en trasa inte ett samlingsnamn för alla disktrasor :) Din blogg är så rolig...du kan verkligen bli arg och upprörd över allt och inget :) Mkt underhållande :)

2010-01-26 @ 20:08:08
Postat av: Jennie edinge

Du som verkar kunna tradera o dyl, en me n i dräkt med igelkott igumpen i stl 86/92 helt oanvänd, ej lappar kvar dock, vad kan man få för dem? Ba inne på en barn märkes secondhandbutik idag o kollade hur de funkade där, o hon menade på att hon skulle satt 75:- på den, och sen ta 60% I provision, så jag skulle få knappt 40 spänn för den, o jag tyckte det lät lite, men Thor du att det kan stämma med tex tradera priser?? Har aldrigt haft med tradera o göra så jag har noll koll.. Jo, jag har köpt lego men det visade sig att han bodde granne med min mamma, så hon gick in o hämtade hos honom:-)

2010-01-26 @ 20:16:40
Postat av: Jessica

Du har svårt att erkänna när du har fel,det är oxå lite roligt

2010-01-26 @ 20:36:01
Postat av: Lena

men vad otacksam du är, vad är äckligt? använder inte du disktrasor? känns ganska omoget som tycker att OANVÄNDA disktrasor är äckliga.

2010-01-26 @ 21:09:24
Postat av: J

Men trasan är ju till för jackorna och hade varit med i vilket fall som helst.

Jag fattar verkligen inte problemet. Hur kan en oanvänd, ren trasa vara ofräsch?

2010-01-26 @ 21:24:15
Postat av: Diana

hej.Hittade du en overall till slut?Har en Mikk-Line overall 104..fast den är gammel rosa...asså inte babyrosa osv.Håller på och sortera...drygt haha!

2010-01-26 @ 21:26:12
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Klart att wettex är ett märke! Men nu råkar det vara en wettextrasa de skickat med!



**



En meandi-velourhängselbyxa med applikation på rumpan i fint skick får man MINST 100 för (och det är lite) men beroende på färg kan man få upp över 200. Mest poppis är nog den bruna med turkos hjärta i rumpan.



**



Ja jag hittade till slut en vinteroverall till Alvin :-)



**



Varför kan det inte vara ofräscht med en ren disktrasa? Jag hade som sagt inte tyckt att det var fräscht med en dammsugarpåse heller, eller en rulle hundbajspåsar eller en provförpackning tamponger och bindor - oanvända!



**



Varför ska jag INTE få klaga? jag har betalat över 1000 spänn för det här paketet. Tacka fan för att jag har rätt att klaga!

2010-01-26 @ 21:49:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Irina

Fattar inte varför folk alltid ska klaga på dig?! Du får väl skriva vad du vill!



Jag tycker också det är ofräsht att de skickade en disktrasa! Jag håller med dig.

2010-01-26 @ 21:53:55
Postat av: Anonym

SJUKT! Jag hade inte heller velat få en disk trasa!

2010-01-26 @ 22:05:39
Postat av: Anne

Jag tycker att det är märkligt att man skickar med en faktiskt, oavsett anledningen.

Postat av: Linn

Jag fick också med en wettex trasa och reagerade också på det. kändes faktiskt skumt att få med i ett klädpaket. funderade först på om den kommit med av misstag...

2010-01-26 @ 22:33:26
Postat av: johanna

hehe, en ny torktrasa till att sköta plagg med är äckligt, men inte att köpa begagnade kläder på internet som haft och gjort gud vet vad med...

2010-01-26 @ 22:47:49
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Linn; jag fick också upp bilden av en stressad lagerarbetare som satt och packade och RÅKADE stoppa ner en trasa som absolut inte skulle vara där.

2010-01-26 @ 22:47:51
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Men Herregud!! Det verkar inte som att någon av er handlar kläder i Pop s butiker i vanliga fall.

Pop har i många år skickat med en trasa vid köp av jacka och overall.En proffsig gest som jag aldrig varit med om att någon annan tillverkare gör.JAg har handlat Reima overaller oxå men där blev det aldrig någon trasa :(.Skulle ju kanske kunna vara för att Pop faktiskt månar om plagget och inte vill att man tvättar det för ofta.

JA jag säger bara det en ny ,helt ny trasa skulle vara äckligt..haha.Begagnade småbarnskläder ,där bebisar spytt ,bajsat utanför blöja osv.Javisst jag fattar ju oxå att det är tvättat men förmodligen bara i 60 grader,för man tvättar ju inte sina barns kläder i 90 grader.

Hahaha..Dags att tänka om kanske...

2010-01-27 @ 08:06:43
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej, Alvin har inte fått någon overall eller jacka från polarn o pyrets webshop förr men däremot i butiken och då har det tack och lov inte följt med någon trasa.



Någon skrev på FB att de fått en po.p-randig trasa med deras logga på och DET är en annan femma. det hade jag kunnat se som ett tillbehör till plagget men att bara kasta ner en ful och äcklig mintgrön trasa som det står wettex på överallt - NEJ! Det är INTE proffsigt eller trevligt. Det är äckligt, konstigt och jävligt tacky! Känns som man handlat på GeKås!

2010-01-27 @ 08:50:27
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Fiona

Jag har köpt flertalet jackor och overaller på Pop de senaste åren, och ALDRIG fått med nån wettextrasa att torka av dem med, så jag hade nog också funderat på vad 17 den gjorde i paketet.

2010-01-27 @ 10:19:59
URL: http://www.medlivochlust.blogspot.com
Postat av: Jennie edinge

Oki, med andra ord kan jag lika bra ge bort plagget om jag säljer den för 35:-, misstänkte att tradera skulle ge mer.. Måste vara så jävlva snabb med att klippa bort lapparna på kläder.. Den e lbeige med brun igellkott i gumpen.. Du kanske vill köpa den??

2010-01-27 @ 19:13:35
Postat av: Malin Rydberg

Oproffsigt att skicka med en ren, fräsch trasa att göra ren produkten med? Antingen vet du inte vad ordet "oproffsigt" betyder eller så har du inte så stor erfarenhet av vad som är proffesionellt och inte. Vilket förvisso kanske inte är så konstigt om man inte arbetar.



Okej att det är kul att läsa din blogg bland annat för att du verkligen blir förbannad/irriterad/störd på i princip vad som helst (som ingen annan skulle bry sig om) men kom igen. De försöker väl bara vara schyssta här?

2010-01-27 @ 23:53:47


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback