Nyårsafton

Vår nyårsafton började som en lugn och vanlig dag. Vi var iväg och handlade lite mat och godis och sånt. Vid 12-13-tiden la vi barnen att sova middag och så fick de sova till 15 när vi skulle klä oss och åka till Borås. Vi skulle på restaurang med Mathias föräldrar och syskon.

Underbart god mat som alltid på Thai Silk. Jag väljer alltid Thaibuffé så jag kan vräka i mig som en tjock gris :-P

På vägen hem SMS:ade jag syster S och frågade om vi kunde komma bort och det kunde vi så senare, vid typ 19-20 gick vi hem till henne och stannade där resten av kvällen. Alvin var hög på socker och sprang runt och hade hur kul som helst tills efter 12-slaget då jag la honom att sova. Elmer somnade redan vid 21 men vaknade faktiskt strax innan midnatt för att äta och fick alltså uppleva 12-slaget i vaket tillstånd :-)

När barnen sov kom det en massa mer folk och det började likna lite mer en "vuxenfest" ;-) så jag tog barnen och gick hem och Mathias kom strax efter.

Vi hade en superkul kväll.


Nyårsfin


Alldeles nyväckt och sur


Suuuris


Hemma en sväng efter restaurangbesöket








Söööötis


Elmer sover hos min syrra




Så här ser sanningen ut (när folk inte är beredda på att man fotar)


Så här ser folk ut när de upptäcker att där finns en kamera


Alvin drack rätt mycket blå läsk :-P




Alvin sitter hos syrrans granne


Min syster S


Alvin vid midnatt. Alla utom jag, Alvin och Elmer har gått ut.




Elmer vid midnatt


Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: thile

Fine bilder fra Elmer's første nyttårsaften!

Inte lett og være glad når man nyss våknet, goda Alvin!

Din søster er lik deg, eller omvendt=)

Klem

2010-01-01 @ 14:01:39
Postat av: Amaranth

Gott nytt år!

2010-01-01 @ 15:41:37
Postat av: Jennie edinge

Gud va lika du och din syster e varandra, e ni lika till sättet med eller ni e som natt o dag personlighets mässigt?? Stolen elmer sitter i på lekbilderna med Alvin e det ngt du rek att inhandla och köper man en sån i vilken barnbutik som, och vad kostar den på ett ungefär?? Känner ingen som har en sådan, så har ingen att ställa frågorna till..



Nej, har ej mailat b. Kungen väntar tills de öppnar efter julledigheten 6 Jan, väntar på min 4 beställning ändå..



Gott nytt år och hoppas 2010 blir ett bra år för dig o dina kära

2010-01-01 @ 20:56:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Stolen är en Bumbo och den rekommenderar jag varmt! :-) men den är rätt dyr och finns i vanliga babyaffärer. jag har köpt min begagnad. De väger inte så mycket så de går bra att skicka men de är otympliga och kostar därför ändå en del att skicka med postan. Andra alternativ kan vara bättre. Eller så köper man på blocket av någon som bor nära :-) om man inte vill köpa en ny. 400-500 har jag för mig?

2010-01-01 @ 21:05:24
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Såg din kommentar inne på Kidzine ang. bloggtävlingen.

Inte hört något?

Spricker själv av nyfikenhet.

Vet att jag inte vann, hade hårda motståndare.

De hade alla, men din ligger nog bra till. :)

2010-01-01 @ 22:38:48
URL: http://salkert.se
Postat av: Anonym

Oj, får dina barn dricka blå läsk??? Trodde du var noga med att inte ge dem färgämne och socker...

2010-01-01 @ 23:37:45
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Varför trodde du det? :-) jag har absolut inga sådana ideer för mig :-)

2010-01-01 @ 23:43:10
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Bodil

Vilken underbar blå mustasch Alvin har på en av bilderna!! :D

2010-01-02 @ 06:45:24
URL: http://enmynta.se
Postat av: Trollis

Haha, tyckte om sanningens fotot där!

Så söta ni är! Härliga kläder på pojkarna! Man kan inte vara glad jämnt, men ack så söt han är med alla sina miner A!



Kraaam!

2010-01-02 @ 09:31:40
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Cdot

Men asså kan Elmer sitta själv i en potta?? Jesus! Å mina föräldrar tycker min son som är drygt 3 månader är stark för att han håller huvudet uppe så bra och vill stå upp jämt när man håller i honom :-D

2010-01-02 @ 11:04:16
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nää ingen potta :-) Bumbo heter den där sortens bebisstol. Det är en mjuk gummiaktig stol som är formad exakt så en bebis sitter perfekt i den :-) de behöver bara vara stadiga i nacken, inte kunna sitta. Superbra.

2010-01-02 @ 11:42:48
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback