LolloBollo of Sweden

Jag älskar hemmasytt så därför måste jag bara visa upp det här lilla företaget som drivs av en tjej som är lika gammal som mig och bor hemma i Jämtland :-) vi gick i samma klass en stund i 7:an innan jag flyttade och började i en annan skola. Hon heter Sabina och är mamma till två söta pojkar.

Hon gör supersnygga mössor och scarfs och försöker göra få exemplar av varje tyg och print för att man ska få en så unik tex mössa som möjligt. Jättefina är de och vad jag hört av andra så är de lika bra som de är snygga dessutom. jag har ingen själv ännu men är på G att beställa.

Företaget är nystartat och litet men växer i raketfart trots att familjeliv och annat jobb också tar sin tid. Hemma i Östersund är dessa mössor väldigt poppis nu. Framöver kanske det går att utöka sortimentet och låta LolloBollo of Sweden bli en heltidssysselsättning.

Kolla in hennes företagsblogg: http://lollobollo.bloggproffs.se/



Saffransgul UgglaBrun Snöstjärna  
Ceris PrinsesskronaTurkos Apa

Pastell     Brunblommigt     2828a     2733a 

2838a     limekottkott     saffrankott     landskapstyg


Kommentarer
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Jättesöta! Den gula gillade jag bäst. :)

2010-01-10 @ 22:12:41
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Min favvo är landskapstyg :-)

2010-01-10 @ 22:15:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lena Arvius Fd Strömberg

Dom e super skön och snygg! Jag har en å min dotter har en oxå! Och mina systar har oxå några =) Rekommenderas starkt att köpa dom! Kram Lena

2010-01-10 @ 23:07:44
Postat av: Krimskrams

Roligt att du slår ett slag för handgjorda barnkläder! Jag har följt din blogg sedan bloggtävlingen på fl med god behållning. Själv bor jag i Borås så vi är ju "nästan grannar" :-)

2010-01-11 @ 20:09:30
URL: http://krimskramsy.blogspot.com
Postat av: Terppa

Hej! Motiven på mössorna är ju Panduros? Har hon tillåtelse att använda dom tro, på egna produkter? Jag känner igen dom just då jag köpt bland annat ugglan och apan som klistermärken till min sons baby-album.

2010-01-12 @ 13:49:37
Postat av: LolloBollo of Sweden

Någon tillåtelse behövs inte då det redan är kollat och klart, vem som helst får trycka av dessa och sedan säljas vidare. Håller just nu på att tillverka egna tryck och ett kommer om någon dag och ett annat kommer lite senare. Så småningom kommer enbart egna tryck säljas men det tar både lång tid & kostar också en hel del, så än så länge kommer dessa finnas i utbud i väntan på andra.

Mvh/ LolloBollo Of Sweden

2010-01-13 @ 23:07:32


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback