Dagens FL

Efter den fula kommentaren om Elmer i syrrans blogg så startade jag en tråd på FL där jag ville prata om just ämnet sjuka kommentarer för att höra andras erfarenheter av detta osv. Vilken livad tråd det blev 8inte från min sida) så nu är den stängd.

Dock finns det en person som hängde i tråden som jag stör mig sjukt mycket på!

För det första kom hon in och var otrevlig från början. Hon trodde Elmer var min systerson och menade att jag satt och tyckte synd om mig själv och var en tönt typ eftersom det inte handlade om mitt barn ens och även om det hade varit mitt barn så skulle han ha det för att jag är så "på alla" hela tiden. Jag brukar dessutom ofta starta sådana här trådar där jag söker sympati fast det inte handlar om mig skrev hon. Blablabla.

Försökte fråga en halv miljard gånger vad sjutton hon menar?! Men jag vet ju sen innan att hon inte har alla ingredienser i tårtan så man kan ju inte förvänta sig för mycket...jag fick inget svar på vad hon menade.

Jag har knappt pratat med människan förr! Men stött på henne hundratals gånger på FL eftersom hon gärna går in i trådar om stora barn och skryter med sin sons REKORDSTORA födelsevikt och längd och typ skrattar åt alla som fått barn under 5 kilo bara för att hennes vägde 5,8 kilo, inte för att hon klämde ut honom för han kom ut med snitt...

I princip enda gången jag pratat med henne var för typ en månad sen när jag satt och sökte på familjeliv efter trådar där folk berättade storleken på sina 3-månadersbebisar, tyckte det var kul eftersom Elmer var 3 månader. Hon var där i vanlig ordning och hade skrivit i varenda tråd. Grejen var att hon ljög! Störde mig som fan och var tvungen att ifrågasätta meeen fick ju inget vettigt svar.

Men sen dess så är hon typ skitsur på mig så pga detta så kom hon och var så där otrevlig och störd och tyckte att Elmer förtjänade den kommentaren.


Så här såg det ut i december när jag ifrågasatte henne (och gjorde så hon började avsky mig):





Tråd 1 (där diskussionen fördes):
http://www.familjeliv.se/Forum-3-20/m47830597.html


Tråd 2 (där hon skrivit en kortare längd):
http://www.familjeliv.se/Forum-3-20/m44276908.html


Så här såg det ut i andra tråden:




Kommentarer
Postat av: Lina

Haha... Kan man annat än skratta?

2010-01-21 @ 07:30:15
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Meen skit i henne,nått vettigt svar lär du ju inte få om hon aktivt ljuger i varenda tråd

2010-01-21 @ 08:13:36
Postat av: Anonym

Skryta om att ha fött ett barn på 5,8 kg.. jo men hon födde ju inte ungen.. ungen plockades ut ur magen. Hur svårt är det? Inget att skryta om precis. Hade hon fött ut ungen själv hade det vart en sak, men ligga på ett op.bord kan väl alla?

2010-01-21 @ 08:40:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Anonym; jag håller med dig jag, att ligga på operationsbordet och få en 5,8-kilosbebis utlyft är inte mycket att skryta med, är ju inte värre än ett kejsarsnitt med en 3-kilosbebis. Däremot är jag GRYMME imponerad av dem som FÖDER barn över 5 kilo! :-)



Men visst, att bära 5,8 kilo bebis i magen är säkert rätt tungt meeen jag vet en massa tvillingmammor som gjort det också så ;-)

2010-01-21 @ 09:44:55
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: J

Om hon ändå kunde hålla sig till trådar om stora barn, tycker hon försöker klämma in info om pojkens vikt i så många trådar som möjligt, oavsett hur passande eller opassande det är. Verkar helt sakna känsla för vart hennes information är relevant eller inte, tyvärr.

2010-01-21 @ 09:47:25
Postat av: thile

URK - vennen !!! Gå videre i livet ditt, opp med hodet, og ikke la slike kommentarer forstyrre deg og DIN EGEN fine Elmer <3

2010-01-21 @ 09:49:42
Postat av: Wilma

Verkar lite knepig den dära.

Min vännina FÖDDE en son på: 5.4 kg och 56 cm, där vart jag impad :-D

2010-01-21 @ 09:58:24
Postat av: Kaiza

Men hur orkar ni hålla på att tjafsa? Det måste ju ta massor av energi. Det finns massor av knepigt folk men att gå och tillrättavisa dem funkar nog inte, så försök inte med mig ;-)



Va? Föder man inte barn vid snitt? Hmmm....

2010-01-21 @ 10:05:51
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag säger inte "FÖDA barn" när ett barn föds genom kejsarsnitt men kan respektera och acceptera att andra gör det. Man får säga hur man vill.



Poängen var dock att det inte är "värre" för mamman att få en 6 kilosbebis utplockad med snitt än en 3 kilosbebis.



Däremot kan det vara en jävla skillnad på att föda en 6 kilosbebis vaginalt och en 3 kilosbebis vaginalt.

2010-01-21 @ 10:14:31
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Kaiza

Klart inte kvinnan föder barnet vid snitt, det blir utplockat medans mamman ligger där helt passiv. Det är en operation.

2010-01-21 @ 10:23:54
Postat av: Bodil

Ja, jisses... Vad skulle man skratta åt om man inte hade Familjeliv? ;)

2010-01-21 @ 10:26:31
URL: http://enmynta.se
Postat av: Anonym

den här 2barnsmamman vet sällan vad hon själv snackar om. hon har påstått många ggr att hon var 18år när hon fick sin dotter år 2005 och hon fyllde precis 25år förra året nångång i okt eller nov. det är många som har frågat henne hur det går ihop för om hon skulle ha fyllt 25 nu så skulle hon ha varit 21år när hon födde sin dotter. men hon svarar aldrig, hon skäller istället ut folk för att dom är dumma i huvudet osv.

snacka om att inte ha alla hönsen hemma......

2010-01-21 @ 10:53:37
Postat av: Tes

Precis, snitt är en operation. Man FÖDER inte barn då...

Men "kaiza" kanske inte har egna barn, eller så skulle jag tippa på att just hennes barn är "snitt barn" ;-)

2010-01-21 @ 11:29:53
Postat av: Therese ISAKS mamma

förstår inte varför hon ljuger om sin sons vikt?



Sen att födanär man har fåttsnitt,ja jag vet inte, det är en förlossning men ja man föder inte fram barnet.... en speceill förlsossning eller vad mankan kalla det..

och ja. jag fick Isak med Snitt, han är ju ändå mitt barn, sen att haninte kunde vända på röven, för antagligen var navelsträngen för kort.. det är en annan sak ;)

2010-01-21 @ 11:36:15
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Gud vad ni håller på här i kommentarsfältet då... det är det här som stör mig med morsor, ständigt denna tävling. "Du födde ju inte barnet på riktigt för du snittade ;) Jag är mer mamma än dig". "Du ammade inte barnet, jag är mer mamma än dig ;)" "Du köpte en grön vagn istället för en blå, jag är mer mamma än dig ;)" och fan och hans moster. Om man inte fött barn när man snittat, vad har man gjort då? Opererat fram ett barn? Åhhhh!!!

2010-01-21 @ 12:20:49
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Och låt mig gissa vad folk kommer svara på min kommentar. "Men du har ju inga baaaarn, vänta tills du får barn lilla gumman. ;););)"

2010-01-21 @ 12:22:25
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Kaiza

Ja ang föda barn eller ej så föds ju barnet i vilket fall. Japp jag har fött barn, på lite olika sätt :-)



Sedan är det skillnad på att föda barn, för olika kvinnor, där är nog indivdualismen en större faktor än storleksskillnad på bebisen. En väninna sprack hela vägen bak när hennes 3,5 kg:s bebis kom ut. Jag födde en 4,5 kg:s bebis utan minsta skråma. Är man slapp så går det lättare..haha...

2010-01-21 @ 12:34:26
Postat av: orka

Att du bara orkar! Hur gammla är ni egentligen? Du sitter och gapar som värsta fjortisen , har du inget bättre att göra om dagarna?

2010-01-21 @ 12:35:54
Postat av: klara

för mig heter det "föda barn" jag säger inte "snittat barn" eller "op fram barn"... föda barn kan man ju göra på många sätt.

och så håller jag med katten, är det nån tävling eller? i sånafall så har jag förlorat fett för jag födde (vaginalt) fram ett litet barn på under 3 kg men jag är själv en mkt liten person. förlossningen kändes som vad jag skulle vilja beskriva som en dag i helvetet så jag undrar ju: har en som fött ett större barn än mig lidit mer? är jag en mes?

och du katten vänta bara tills du får egna barn.... haha skoja bara! ;)

2010-01-21 @ 12:37:09
Postat av: Anonym

klart ungen föds, via snitt och via operation! men mamman föder inte, hon ligger där och glor bara medans läkarna gör jobbet :D

2010-01-21 @ 12:40:23
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Fast nja... okej att jag håller med om att barnet föds men att jag inte säger att mamman FÖDER med snitt men att såga hela grejen sådär och göra det till något enkelt är ju lite fel.



Det håller jag inte alls med om. Jag tror inte alls att det bara är att ligga där och glo. Det är för fasen en stor bukoperation med förberedelser, bedövningspreparat och framförallt en jobbig återhämtning efteråt med en massa smärta.

2010-01-21 @ 12:43:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: klara

jaa jag glömde ju berätta hur mkt jag sprack med! räknas det??? ;) jag sydde måååånga stygn...

2010-01-21 @ 12:48:17
Postat av: Orka

Jobbigt med kritik eller? ja just det du kan ju inte ge kritik men jävligt duktig på att ge! Du är så jävla barnslig så det finns inte

2010-01-21 @ 12:49:50
Postat av: Anna

jag har snittats 1 gång och fött vanligt 2 gånger och kan säga att det gjorde inte alls ont efteråt när jag opererades! å då hade jag inget smärtstillande efteråt heller. och jag tycker då man låg där bara, så jag håller med om det. man låg där, snittades, åkte hem och det kändes som ett stort blåmärke bara. jobbig återhämtning, knappast.



sen snacket om stora eller små ungar som kommer den vanliga vägen har ju ingen betydelse. en stor unge behöver inte vara värre än en liten att föda ut. nu snackade vi om snitt om det är en operation eller en mamma som föder fram ungen så halka inte in på saker som inte har betydelse.

2010-01-21 @ 12:52:32
Postat av: klara

Anna: är det du som bestämmer vad som får snackas om här i Beckahs blogg eller?

2010-01-21 @ 13:00:56
Postat av: Lillaflingan

hej!

jag vill att du plockar bort lillaflingan från den där bilden... jag tror inte du har riktigt rätt att publicera andras bilder osv i din blogg..

och det där är min bild och mitt inlägg.. vill inte stå med i nåt bråk någonstans.. så ta bort min bild+inlägg är du snäll!



Mvh Lillaflingan från familjeliv :)

2010-01-21 @ 13:07:20
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lilla flingan, detta är skärmdumpar från en öppen tråd på internet så det är inget konstigt alls med att visa upp detta, absolut inte olagligt.

2010-01-21 @ 13:09:28
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

Klara

ja visste du inte det eller? Är du helt efterbliven? :)

2010-01-21 @ 13:34:15
Postat av: Wilma

Ja tänk så olika det kan vara, födde son, fick sfinkruptur hela vägen och återhämta mig relativt bra, därav blev det snitt vid andra barnet, och det var det hemskaste jag varit med om, ont och jävligt hade jag, kunde inte bära mitt barn mmm, och det tog lång tid att läka. Så jämfört med mitt kejsarsnitt var min förlossning en dröm trots totalbristning!

2010-01-21 @ 13:48:11
Postat av: Jossan

Åh, kan inte ni som vet så bra berätta om jag fött barn eller inte?

Jag låg och kämpade med värkar i över 24 timmar, öppnades 10 cm, men flickebarnet sjönk aldrig ner så det blev ett kejsarsnitt till slut.

Är jag inte kvalificerad till att kalla det att ha fött barn?



2010-01-21 @ 13:48:45
Postat av: Anonym

Hon kanske är fejk? När hon inte kommer ihåg vad hon skriver.....

2010-01-21 @ 14:19:12
Postat av: Anna

Mina söner vägde 2,4 samt 2,8. Men inte gjorde det "mindre ont" för det.. Skillnaden är att JAG själv är VÄLDIGT "liten".. Ville bara säga det ;-)

2010-01-21 @ 14:23:29
Postat av: Anonym

Jossan

Nej du opererades.

2010-01-21 @ 14:58:43
Postat av: Jossan

Ok, så det är själva krystningen som räknas att föda barn?

Intressant......

2010-01-21 @ 15:22:45
Postat av: klara

Anna: det är precis det jag menar... vi som föder små barn har ju också ont juh, frågan är bara om dom som föder stora barn tror på det... jag menar det första som kommer ut ur hmhm är ju huvudet och det behöver ju inte vara mindre heller än ett normalviktigt barns huvud... eller är jag helt ute och cyklar nu?

2010-01-21 @ 15:38:58
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Klara; jag har fött både ett litet barn och två stora och öppningsskedet gör ju precis lika ont oavsett.



Huvudet kan vara lika stort, ja, men på stora barn är kroppen (axelpartiet) ofta större än huvudet. det är därför det kan bli farligt. Barnet kan födas med huvudet och sen fastna för att axlarna är för stora.



Många kvinnor är inte tillräckligt stora i bäckenet för att föda så stora barn och jst därför är det imponerande när någon grejar det. Då menar jag inte stora som mina på 4,7 kg utan stora på riktigt alltså minst 5 kilo och uppåt.



Ingen påstår att det gör mer ont eller att man spricker mer osv.



Det som gör att dert är imponerande är att bebisen får plats att ta sig ut!

2010-01-21 @ 15:45:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Klara

Ja jag håller med, den smärtan är ju helt olika på olika människor, spelar ingen roll om barnet väger 2 eller 4 kg. Min minsta vägde 2,6 och största 4,1 och det var nästan värre med den mindre.

Jag tycker mamman föder barn om barnet kommer ut ur vaginan, annars tycker jag det är en operation (vilket det ju är) men alla får ju ha egna åsikter men jag tycker det låter dumt då en snittad säger att "jag födde henne klockan 10" Om mitt barn som snittades ut säger jag att "min son föddes klockan....." Inte JAG födde honom. För det gjorde jag inte.

2010-01-21 @ 15:49:57
Postat av: Anonym

"Föda barn" gör man även om man gör snitt.

2010-01-21 @ 18:44:28
Postat av: Malin Rydberg

Självklart heter det att föda barn även om barnet kommer ut med kejsarsnitt. Aldrig hört talas om att någon skulle vara så anal att kalla det för något annat. Löjligt.



Sen kan jag inte annat än hålla med tjockiskatten om detta konstanta tävlande och rättande om helt obetydliga saker. Men allra värst tycker jag om dessa illa dolda insuinationer om att man på något sätt skulle gått igenom något mindre jobbigt eller betydelsefullt (eller vad fan det nu kan vara) bara för att man förlösts med kejsarsnitt. Som att påpeka det där det är helt irrelevant t ex. Eller sätta tre små söta punkter efter ordet kejsarsnitt. Bara för att markera att "här har vi minsann någon som inte födde barn PÅ RIKTIGT".



Och bemöda er inte. Jag vet redan vilka försvarstal jag kommer få som svar. Men det är faktiskt så det uppfattas. Att en mamma som förlöses med snitt på något sätt har en mindre värdefull erfarenhet. Löjligt. Med stora bokstäver: LÖJLIGT.



Och ja, lite fjortisvarning är det nog allt på det här inlägget...

2010-01-22 @ 00:59:36
Postat av: Anonym

Malin TÖÖÖÖÖNT!

2010-01-22 @ 16:49:39
Postat av: Malin Rydberg

Ja, säkert.

2010-01-24 @ 02:25:18
Postat av: Jossan - 18 år och mami till Jonte

Har suttit och sökt på trådar i forumet nu där hon skrivit. Om du förstår hur många skratt detta gett mig, hahaha! Hon kan verkligen konsten att göra alla trådar hon träder in i till sin egen. Helt galet.



Hissen går nog inte hela vägen upp där tror jag..

2010-01-27 @ 20:47:54
URL: http://josfiin.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vicket skämt, kan inte hitta en enda anledning till varför man ska ljuga om sitt barns vikt... skum typ

2010-02-05 @ 23:29:48
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Miaa

Jag tror, att denna 2barnsmamma eller va hon hade för alias, orkar inte kolla igen, bara är värsta fejken, om det ens ÄR en tjej vid tangenterna.



Det är nån som har brist på vardagssysslor.



Hade jag vatt er, för låter som denne är inne på diskussionsfrågor på föräldraliv eller va det nu var... jag tycker iaf ni ska anmäla personen.

Skriva som det är.

Att denne är otrevlig mot alla.

Att denne inte håller sej te sina historier en endaste gång.

Osv.



Sen om hon nu snott din bild (hängde inte me redigt där) så e det ju garanterat en anmälan bara det.



Lycka till! /Miaa

2010-02-05 @ 23:55:29
Postat av: emmy

vet inte vad som är roligast.. att hon ljuger eller att du orkar uppröras! Hon är patetisk iaf!

2010-02-08 @ 23:32:46
URL: http://www.metrobloggen.se/sexiness
Postat av: Anonym

2barnsmamman hänger i en decembertråd som jag hänger i, hon ska alltså ha sitt tredje barn i december, och ja, man kan väl säga att hon startat bråk inom den tråden några gånger, varit avstängd några gånger, osv osv osv. Ingen person jag gillar direkt. Orkar aldrig läsa hennes osammanhängande, felstavade, SKITLÅNGA inlägg heller för den delen.

Förstår inte varför det är en sån jääkla bedrift att ha haft ett såpass stort barn i magen heller. Visst, det är tungt osv men alla som föder tvillingar eller trillingar osv? Dom har ju ännu mer i magen och det är liksom "normalt". Och hon födde ju faktiskt inte vaginalt utan hon blev snittad.

Nu är ju allt så himla hemskt för att hon är orolig för ett stort barn, vilket man väl kan förstå, men hennes mage är inte onormalt stor så liksom, lugna ner dig.

Äh, jag blir så less bara. Hon är verkligen ingen person jag gillar.

2010-11-26 @ 14:53:00


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback