Pottad 5-månadersbebis


Nu har jag pottat Elmer i ett par veckor. Det går KANONBRA! Ibland säger han till att han är bajsnödig så får jag ta honom till pottan och ibland passar han på att bajsa när jag pottar honom, dvs i varje blöjbyte för då passar jag på att sätta honom på pottan och då kissar han nästan alltid och bajsar typ hälften av gångerna. Men som sagt, han kan också säga ifrån att han är bajsnödig och då blir han gnällig.


Fördelar med att "potta" en 5-månadersbebis:

1. Han slipper kladdiga stinkande blöjor
2. Han hamnar i rätt position och utan en blöja som håller emot så han får tömma tarm och blåsa ordentligt.
3. Han kommer eventuellt sluta med böjor tidigare än han hade gjort annars.
4. På 15 dagar har jag bytt 2 bajsblöjor trots att han bajsar 1-3 ggr/dag
5. Det går åt betydligt färre blöjor.


Nackdelar med att potta en 5-månaderbebis:

1. Nu när bebisen blir bajsnödig så bajsar han inte direkt utan sitter och gnäller och klagar och kräver att man ska ta honom till toaletten så han får bajsa i pottan. Inte alltid jättepraktiskt om man är iväg någonstans eller om någon är barnvakt. Men han är ju bebis så efter en stund bajsar han ju i blöjan ändå men han gillar det inte alls.
2. Hm....?



Fördelarna väger fett över nackdelarna med andra ord :-)

Kommentarer
Postat av: linjes

japp hellre pottan än handfatet=) skoja bara tycker det är jättebra om dom slipper blöjan tidigt,lycka till..

Mina barn var torra vid 1 år natt och dag och ja jag är rätt stolt över det,men skriver man det på fl blir det ramaskri=)

2010-02-18 @ 14:44:24
Postat av: Lina

Wow! Jag är impad. Skulle gärna testa detta på mitt kommande barn. Kan du inte göra ett helt inlägg med lite tips för nybörjare? När man kan börja, hur man ska göra osv.

2010-02-18 @ 15:11:00
Postat av: Denise

åh va han är duktig!:)

kan du inte skriva ett litet inlägg om hur man ska gå till väga för att få de att funka, några tips:)??

2010-02-18 @ 15:42:06
Postat av: thile

Elmer, hvor duktig han er, helt utrolig <3 Mye din fortjeneste, fine mamma, dine kloke tanker og du prøver på mange muligheter med fine killen!

2010-02-18 @ 15:55:08
Postat av: Kaiza

Lycka till, hoppas att det går bättte för er än för oss. Rätt vad det var vägrade killen att använda toan/pottan. Trist.

2010-02-18 @ 17:16:15
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Kaiza; jag pottade Alvin från han var 8 månader men efter några månader hade han inte tid med sånt längre hehe fanns annat som var roligt så då pottade jag nästan inte alls och han blev inte torr förrän strax före 2 år.



Så jag vet vad du menar :-)

2010-02-18 @ 17:40:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jessica

det är väll jätte bra, i kina tror jag det är dom potttränar från födseln. hade jag haft tid så hade jag nog också gjort det. hade jag vetat det med första barnet att det gick så tidigt så hade jag gjort det då ( dvs då man hade tid )

2010-02-19 @ 11:40:31
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Nina

Det är ju bra att ni verkar trivas med det och att det går så bra. Men varför ha så bråttom, undrar jag?

2010-02-19 @ 20:59:41
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Förstår inte riktigt? Bråttom med vad?

2010-02-19 @ 21:26:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Så här två år senare ångrar jag lite att jag inte började träna med pottan lite tidigare (nu sparkar Kristoffer i väg pottan o säger "inte heller!" eller "dumma pottan!") men samtidigt så fanns det nog inte i min värld ... hade/har fullt upp med två små på samma gång men som sagt, hade jag tänkt på det tidigare hade jag nog testat för nu vägrar de ... Ja ja jag VET att det kommer så småningom, men iaf :)

2010-02-20 @ 20:46:14
Postat av: Linnea

Wow, jag visste inte ens att det där var en möjlighet :O

Har en 7 månaders kille som HATAR "våtvarma omslag", man kanske skulle prova pottning :)

2010-02-21 @ 21:41:07
URL: http://memyselfandthedork.bloggplatsen.se/
Postat av: Stefanann

Great site, keep up the good work

2011-01-05 @ 12:50:15
URL: http://stefanann.blogetty.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback