Nu smäller det!





IKVÄLL drar festen igång!


Vi ska till Örnsköldsvik och träffa följande artister:

1. Ola - "Unstoppable"
2. Jenny Silver - "A Place To Stay"
3. Linda Pritchard - "You're Making Me Hot-Hot-Hot"
4. Pain of Salvation - "Road Salt"
5. Anders Ekborg - "The Saviour"
6. Jessica Andersson - "I Did It For Love"
7. Frispråkarn - "singel"
8. Salem Al Fakir - "Keep On Walking"

Jag har lyssnat igenom bidragen nu men man behöver ju helst höra dem ett par gånger och framförallt se framträdandet för att göra sig en uppfattning men med reservation för ändringar så tycker jag så där nu:

1. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola
Skön takt, kan tänka mig att den är show:ig och trevlig att titta på. Väääldigt mycket "melodifestival" men har vi inte hört den förr? Inget nytt under solen.

2. Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund
Artist: Jenny Silver
*Gäsp* ska inte låten börja snart?

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Upphovsmän: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
Artist: Linda Pritchard
Här har vi någon som fattat vad som går hem ute i Europa på ESC! Yes säger jag! Min favorit i kvällens startfält nu i förhand iallafall.

4. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain Of Salvation
Kanonbra låt, men hör den verkligen hemma här? är det rätt forum? Ja det återstår väl att se antar jag.

5. Bidragets titel: The Saviour
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Anders Ekborg
Rätt trevlig att lyssna på men texten? Nu lyssnade jag inte så noga men sjöng de inte denna i kyrkan i söndags? :-/

6. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson
Väldigt väldigt vackert och allt sånt men det krävs nog rätt mycket när det gäller framträdandet för att låten inte ska "försvinna" i mängden så att säga.

7. Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Håkan Bäckman (text), Hamed K-One Pirouzpanah (musik)
Artist: Frispråkarn
Men ...NEJ! FEL forum! Den här låten kommer inte vara med efter kvällens slut. HOPPAS jag...

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir
Det gnälliga oljudet i bakgrunden är ett riktigt plus faktiskt. Skönt ljud, bra låt, jag tror den hänger med ett bra tag, oavsett hur det går i melodifestivalen.

Vill du också lyssna? http://svt.se/melodifestivalen


GLÖM inte att kolla på programmet ikväll kl 20:00 SVT 1

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Lyssnade på bidragen tidigare idag och tyckte dessvärre inte att det fanns något guldkord....



Vad tror du?

Ha en FAB lördag ♥



Mvh Camilla

2010-02-06 @ 13:57:21
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lindas hot hot hot var ett guldkorn tycker jag :-)

2010-02-06 @ 14:00:29
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Meya

enormt besviken på att Linda inte gick vidare :(

2010-02-06 @ 21:44:38


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback