Melodifestivalen - deltävling 3





Då var det Melodifestivalskväll igen :-) jag är ute i sista minuten med detta inlägg men bättre sent än aldrig :-)

Ikväll ska vi till Göteborg och träffa dessa:

Alcazar - "Headlines"
Crucified Barbara - "Heaven Or Hell"
Darin - "You're Out Of My Life"
Elin Lanto - "Doctor Doctor"
Erik Linder - "Hur kan jag tro på kärlek"
Getty Domein - "Yeba"
Johannes Bah Kuhnke - "Tonight"
Timoteij - "Kom"

Jag har som vanligt lyssnat igenom och så här tycker jag:

1. Bidragets titel: Headlines

Upphovsmän: Peter Boström, Tony Nilsson
Artist: Alcazar
Jajamen. Det gillar vi. tralligt och bra och jag är rätt säker på att det kommer funka LIVE också med tanke på erfarenhet och säkerhet.

2. Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn, Anders Hansson
Artist: Johannes Bah Kuhnke
Låter skitbra. Hoppas den håller LIVE också. Låter dock enformigt i förhandslyssningen men man får ju inte höra hela låten. kanske bara blev ett trist stycke.

3. Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Mirja Breitholtz, Tony Nilsson
Artist: Elin Lanto
Nej. Bara nej. Absolut inte. Jag får upp en bild av en halvporrig blondin som åmar sig på scenen med alldeles för lite kläder. Vågar sätta pengar på att jag får rätt i det (har ingen aning om hur hon tänkt se ut, bara gissar).

4. Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärlek
Upphovsmän: Niclas Lundin (musik), Tony Malm (musik), Kenneth Gärdestad (text)
Artist: Erik Linder
Nämen så gulligt sockersött så. men nej, INTE här. Bort.

5. Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän: Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (musik), Getty Domein (text)
Artist: Getty Domein
Så pass tycker jag mig känna mitt land att jag vågar gissa att detta inte är det bidrag vi kommer att skicka till Europafinalen, men det är synd för här har vi något som liknar vad som skulle kunna gå hem i europa. Schysst gung men väldigt osvenskt, om man nu är ute efter det.

6. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij
Välkommen tillbaka till 80-talet :-) Nej tack.

7. Bidragets titel: You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin
Av många anledningar tror jag att detta är vårt bidrag till finalen. Trodde det redan innan jag hörde låten men japp, låten funkar också.

8. Bidragets titel: Heaven Or Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Artist: Crucified Barbara
Utan tvekan min förhandsfavorit! Låter det lika bra LIVE så är detta min absoluta favorit hittills! På alla tre veckorna alltså. Åh, kan inte denna få vinna? Men som sagt, vi får se hur den låter på scen också ;-)



Här kan du också lyssna: http://svt.se/melodifestivalen

Kommentarer
Postat av: Elin

nej man får väl inte vara fördomsfull och trångsynt kanske. men jag har svårt att få bidrag nr 5 att kännas svenskt.

men men. jag är allergisk mot timotejj i vanliga fall och jag blev verkligen inte botad nu.

etno-pop funkade förra året då norge vann, sverige är ett år efter som vanligt.

varför kan inte Sverige komma med nåt nytt? allt låter ju lika hela tiden sur

hehe...

bidrag nr 4 kan jag tänka mig går hem i kyrkan då den lokala gospelkören nynnar fram de tonerna, men nej... inte på en sån stor scen i detta syfte.



jaja.. Darin levererade ju som vanligt, men jag hade hoppats på rockbrudarna...

2010-02-20 @ 23:41:46
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback