Melodifestivalen - deltävling 2



Äntligen dags igen :-) ikväll är det deltävling 2 i Melodifestivalen. Ikväll beger vi oss till Sandviken och träffar följande artister:


Eric Saade 
Andra Generationen & Dogge
Anna Maria Espinosa
Highlights & MiSt
Pauline
Andreas Johnson
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän 
Hanna Lindblad


Jag har lyssnat igenom bidragen, men ja, det kan ju kännas helt annorlunda live sedan. Förra veckan blev jag lite besviken på den jag hade som favorit innan tex.

1. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade
Krävs jäkligt mycket av framträdamdet för att motivera den här usla sången.

2. Bidragets titel: Hippare Hoppare
Upphovsmän: Vlatko Ancevski, Vlatko Gicarevski, Douglas Leon, Mats Nilsson, Teddy Paunkoski, Otis Sandsjö, Stevan Tomulevski
Artist: Andra Generationen & Dogge
Vilken besvikelse! Hade hoppats på ngt bättre!

3. Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Upphovsmän: Dan Attlerud (text), Stefan Woody (musik)
Artist: Anna Maria Espinosa
Toppen att de lagt in den här extremt dåliga låten. Kisspaus!

4. Bidragets titel: Come And Get Me Now
Upphovsmän: Mia Terngård (text & musik), Stefan Lebert (musik)
Artist: Highlights & MiSt
Den går att lyssna på. Mer än så är det inte.

5. Bidragets titel: Sucker For Love
Upphovsmän: Fredrik "Fredro" Ödesjö (musik), Andreas Levander (musik), Johan "Jones" Wetterberg (musik), Pauline Kamusewu (text)
Artist: Pauline
Funkar bra i Melodifestivalen men den hör inte hemma i ESC så det är ett ganska onödigt bidrag.

6. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson
Egentligen inget större fel på låten förrutom att den är alldeles för tråkigt för detta forum.

7. Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson (text), Johan Moraeus (musik)
Artist: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Oh den här gillar jag! Men känns som att man försökt analysera förra årets ESC-vinnare för att sno vinnarkonceptet. Fioler, lite folkmusik. Min förhandsfavorit för kvällen.

8. Bidragets titel: Manipulated
Upphovsmän: Sarah Lundbäck, Hayden Bell, Erik Lewander, Iggy Strange-Dahl
Artist: Hanna Lindblad
mja. Inte min kopp te. Denna behöver jag nog se först och främst.


Jahapp... det här var ju inte mycket att hänga i granen måste jag säga. Riktigt dåligt startfält. Iallafall enligt förhandslyssningen. Jag får hoppas på lite överraskningar.


Här kan du också lyssna: http://svt.se/melodifestivalen


Kommentarer
Postat av: APA

Ja bb skulle behöva sitta i juryn det hörs långa vägar. Eller varför inte sjunga själv. Fast inte vill vi rösta fram en tjock gammal avdankad tant som fläker pattar och måste amma mitt i låten. Eller bajspaus på pottis.

2010-02-13 @ 15:43:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

app app app! jag har faktiskt 2,5 år kvar tills jag blir tant! (30 år alltså) men resten stämmer nog rätt väl :-)



Tack för din fina input, det var trevligt :-) detta får vi göra om. myyyysigt och najs på alla sätt :-) Gulle dig.

2010-02-13 @ 16:00:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: linjes

Förra lördagen var ett stort skämt,man får ju skämmas...

2010-02-13 @ 16:54:50
Postat av: Veronica (Lupin84)

Jag tyckte de var kasst förra helgen med...=/

2010-02-13 @ 16:55:54
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: donna

hahaha

2010-02-13 @ 21:04:20
Postat av: Trollis

Eric Eric Eric

2010-02-13 @ 22:28:24
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Bella

Kalle Moraeus var bäst!

2010-02-14 @ 19:20:40
URL: http://grymmabella.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback