Dagens FL

En "mamma" har startat en tråd på FL där hon, mycket upprörd, berättar om en hemsk upplevelse hon varit med om...

Hon har barn med en kille som hon inte längre är tillsammans med. Pappan har ny tjej och ett nytt litet barn. Mamman möter upp nya tjejen för att ta emot sin dotter för umgänge. Nya tjejen har då med sig sitt lilla barn i barnvagn, dotterns lillasyskon med andra ord.

Trådstartaren ser då att nya tjejens lilla barn har dotterns gamla utväxta jacka på sig! detta är tydligen helt fruktansvärt och stöld osv. Så hon ställer till en scen och gastar om att nya tjejen är en tjuv osv. Sen tar hon och SLITER AV JACKAN från det lilla barnet.

Nya tjejen säger att hon hittat jackan hemma hos pappan och hon har tagit den för att hon inte har råd just nu att köpa en jacka. Hon frågar därför hur hon ska kunna gå hem med sitt barn utan jacka.

Trådstartaren berättar att hon sket totalt i detta. Hon tog sin dotters gamla jacka, sin dotter och gick. Lämnade nya tjejen där med ett frysande barn utan pengar att köpa en ny jacka.

Naturligtvis har Trådstartaren fått en jäkla massa arga svar i tråden på FL men hon verkar inte alls se felet i sitt handlande eftersom det hela skedde i ett inomhusköpcentrum (så det var ju varmt och sen bara att knalla till H&M och köpa en jacka).

Enligt mitt sätt att se på saken är det väl skit samma om de stod i hallen hemma hos pappan och nya tjejen! Det är själva kränkningen mot barnet som är det allra värsta.

Så jäkla empatibefriad så det finns inte. Svartsjuk å det grövsta, illasinnad, elak och bara rakt igenom jävlig och småaktig. USCH, vilket folk det finns! Stackars det lilla barnet och stackars dottern som fick stå och skämmas över sin mamma mitt i köpcentrumet och dessutom må dåligt över behandlingen av älskade lillasyskonet.

Om det nu var så jävla noga att hennes DOTTERS SYSKON inte fick ha jackan hade hon väl bara lugnt kunnat förklara att "jag vill inte gärna att du tar min dotters kläder, allra helst inte utan att fråga. Nästa gång vi ses vill jag ha tillbaka den här jackan".

Hoppas hon inte för över sitt vidriga beteende på sin dotter bara...

Já é inte bitter! skriver trådstartaren ...näää visst!

Kommentarer
Postat av: MP

Risken är nog ganska stor att den tråden är ett fb-påhitt...

2010-02-23 @ 00:48:03
Postat av: Thessan

Läste också den tråden. Hoppades så innerligt att TS skulle försvinna efter en stund och att tråden bara skulle vara fejk. Sorgligt med sådana människor. Inledningen sa väl egentligen allt.. Onej inte var väl hon bitter.. Hm

2010-02-23 @ 06:50:37
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: Maria

Tyvärr så har hon ju redan visat för dottern hur man "ska" uppföra sig. Fruktansvärt! Jag lider så med alla barn som hamnar i kläm med pappas/mammas nya och den gräsliga svartsjukan som sker. Hoppas mina barn aldrig behöver uppleva det :( Stackars barn!

2010-02-23 @ 07:44:04
Postat av: jessica

såg också den tråden och min första reaktion var ju att hon gjort fel och inte hon som lånat jackan, så jävla lågt att sno tillbaka den bara för att jävlas

2010-02-23 @ 07:49:43
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Himmelohelvete

Finns då fan rötägg till allt..tvi på dom jävlarna!

2010-02-23 @ 08:26:08
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Lina

Jag läste också det där och blev så upprörd över hur idiotiskt en person kan bete sig, mot ett barn dessutom!



2010-02-23 @ 10:02:42
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag hoppas verkligen att det är en fejktråd. Men samtidigt så blir jag inte förvånad om det har hänt.

Jag undrar hur TS skulle resonera om det var tvärtom. Jävla människa..

2010-02-23 @ 10:11:06
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Vilken skitstil o slita av en gammal jacka bara sådär på ett litet barn.

2010-02-23 @ 14:09:01
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Ja, jag var faktiskt inne på FL igår och såg detta. Blev rentav äcklad av ett sådant omoget beteende. Det verkar som en person som mentalt är ca 12 år gammal, sorgligt att hon ska ha ansvar för ett barn och påverka andras.

2010-02-24 @ 08:44:54
URL: http://anotherplaceincyberspace.se
Postat av: Anonym idag

Min dotter har varit med om något liknande faktiskt.

Jag är inte alls förvånad om det hänt på riktigt!



Det var i november med regn och rusk och vi stod på dagis när dotterns bonusmamma såg att dottern fått på sig DERAS jacka, och så fick hon lämna ifrån sig den innan hon gick ut i regn och rusk.

Men det är klart, jag skulle ju ha varit förutseende och tagit med en jacka hemifrån för att byta sen när jag mötte upp henne... ;)



Samma människa målade över dotterns namn i hennes tröjor (som jag köpt) bara för att jag skrivit det, och skrev dit exakt samma namn igen fast med hennes handstil.

Jag förvånas inte över någonting längre...

2010-02-24 @ 09:51:10
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Trevlig bonus :-o inte

2010-02-24 @ 09:53:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: anonym igen

Just ja - ännu värre, hon ville inte åka till sin pappa och som tröst skulle hon få ha med sig sin nalle.

När bonusen kom (!) tog hon av henne nallen och sa att ingenting från mamma skulle få komma dit!



Jag kan hålla på för evigt...

2010-02-24 @ 20:29:56


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback