SUCK! Vill inte!

Men nääääääääe!

Elmer har haft en ganska kraftig förkylning med hög feber. Det hade vänt, de senaste två dagarna har han knappt haft feber utan legat runt 37 max 38 grader så vaknar han idag och är gnällig och varm, gick och la sig och sov självmant efter frukost och vaknade nu med 39,4 graders feber.

ÖRONEN! Jag lovar han har fått en öroninflammation nu. Med dubbelsidig öronkatarr och så en rejäl förkylning på det så...

Julafton imorgon. Vad göra? Avvakta och riskera att behöva kolla upp detta imorgon eller kolla upp detta idag och riskera att göra det i onödan? Dessutom vet jag inte om Skene är rätt ställe heller med tanke på hans historia med öronen borde nog Borås kolla på hans öron och dit åker man ju inte gärna "bara så där" och i onödan.

Sen är då frågan - om det nu är en öroninflammation, klarar han då Ery-Max eftersom det funkade sist eller riskerar han att få en reaktion pga sin Mastocytos?

Inatt fick han hosta också och hostade tills han vaknade och spydde slem. Jag gav hostmedicin och då fick han sova ganska lugnt resten av natten som tur var.

Suck... inte idag, inte nu.

***

Uppdatering

Ringde öronkliniken i Borås eftersom de ville att jag skulle höra av mig igen ang operationstid så tänkte jag att jag kunde fråga samtidigt vad jag ska göra med Elmers öron idag.

Operationen och CT blir mest troligt 18 januari :-)

Ang. den ev. öroninflammationen så rekommenderade hon att jag absolut kontaktar vårdcentralen idag, riskera att sitta på akuten imorgon är ingen bra idé. Med hans öron ska han inte gå med en ÖI heller så det behöver kollas. Om Vårdcentralen knorrar (med tanke på allt som är runt hans öron och sånt) så skulle jag ringa tillbaka så får vi komma till Borås.

Jag har ringt VC och är i sån uppringnings-kö så de ringer typ 10 över 11.

***

Uppdatering igen

Pratat med VC. Hon blev lite nojig när jag förklarade allt men gick med på att boka en tid så en läkare kan kolla i öronen iallafall. Hon tror dock inte de kommer våga skriva ut någon antibiotika om det behövs "det där får nog Borås ta". Jag försökte förklara att det jag mest var ute efter var att någon skulle titta i öronen och OM det är en Otit så är det okej för mig att kontakta Borås men jag vill inte gärna ta Borås direkt om han nu inte har en öroninflammation känns det väldigt onödigt. Så som sagt, vi fick en tid. 14:40 ska Elmer vara där.

Kommentarer
Postat av: Tina

Men stackars dig. Är det inte det ena så är det det andra. Stackars Elmer också naturligtvis.



Det är ju helt omöjligt för mig att råda i hur du

skall göra med Elmer nu såhär dagen före julafton.



Oj, nu försvann en massa text helt plötsligt. Irriterande.Grr. Tar en kort version igen då.

Jag tycker att du åker och kollar upp öronen redan idag. Nu. Snart.

Alla som haft ÖI vet ju hur satans ont det gör och kan Elmer få slippa den smärtan genom att få antibiotika så åk och kolla. Tycker jag iaf.



Sen om det är lämpligt eller ej med tanke på hans övriga sjukdomar, det kan jag omöjligt svara på. Där är det du och läkarna som har kunskapen.



Hur som helst. Hoppas att Elmer blir pigg snart igen. Hoppas också att resten av familjen får ha hälsan i behåll länge.



GOD JUL på dig och dina härliga ungar.

2010-12-23 @ 10:40:29
Postat av: Sofie

fy, hoppas att det inte är en öroninflamation och att han snabbt piggar på sig..

2010-12-23 @ 11:24:36
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch vad jobbigt :( Hoppas han blir bättre snart

2010-12-23 @ 11:37:35
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Therese ISAKS mamma

Uscha.. Isak har med problemmed sina öron.. men han är nog ett vanligt öronbarn..

Vad har han fått för atibiotika för sina otiter innan? Kåvepenin hjälper inte ett dugg på Isak.. Amimox ska det vara.. skitbra medicin=)

2010-12-23 @ 12:50:48
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han har bara haft en Akut media Otit och då fick han Ery-max, det är också enda gången han fått antibiotika. Vi testade aldrig Kåvepenin pga riskerna med framförallt Penicillin.

2010-12-23 @ 13:11:53
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback