Sjuk :-(

Fick hem Elmer nu på eftermiddagen. Tyckte han var väldigt tyst och lugn och när jag tog upp honom i famnen så kände jag att han var varm.

När M och Alvin åkte så tog jag med mig Elmer och tog tempen och jag hade rätt 39,2 hade han då. Sen badade jag lortgrisen och tog på pyjamas. Han fick sina röda fläckar som vanligt i badet fast det blev en riktigt otrevlig färg - rött blandat med blått (pga febern) blev mörkt rödlila :-/

Sen fick han gröt och banan och åt jättebra och utan kväljningar. Har försökt underhålla honom här några timmar och han har inte varit speciellt ledsen eller gnällig men väldigt tyst och jag har upplevt det som att han hör jättedåligt. Mycket sämre än vanligt. Till och med Victor reagerade på hur dåligt Bellen hör utan att jag ens nämnt mina tankar om hörseln.

Nu för ett tag sen hade febern stigit till 39,7 så det blev alvedon, blöjbyte, välling, tandborstning och nattning. Lille bubben <3 Jag hatar verkligen sånt här! Jag blir tokorolig att det är hans sjukdom som spökar men håller alla tummar och tår att det är något vanligt virus eller så. Han har inga andra symptom på vanlig "sjukdom", alltså han är inte snorig, hostig och sånt. Bara feber och dålig hörsel vad jag märkt av hittills.

Det blir i vart fall inget dagis imorgon men jag har avslutning på skolan som jag verkligen vill gå på så jag får se om jag får barnvakt. Farmor kunde nog ta honom förutsatt att jag körde dit honom men jag vet inte om jag är så sugen att ut och köra hela den vägen. Vi får se.

Lille lille bubben <3


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Stackare =( Hoppas han kryar på sig snabbt. Här är det ocå sjukt med lilleman men har så varit i ca 2 mån bortsett från några få friska dagar. Ögon- och öroninflammation, feber, snor snor snor o hosta. Tar det aldrig slut?

2010-12-19 @ 19:05:08
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: Johanna

<3 krya på dig Elmer <3

Hade gärna passat, men jag jobbar tyvärr :(

kram

2010-12-19 @ 19:11:20
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack Johanna <3 kram <3

2010-12-19 @ 19:17:21
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: MA

Vad är det han sover i? Är det en sänglåda på golvet bredvid din?? Jag är bara nyfiken och undrar. Han ser ut att ha det bra i sin säng iallafall. Hoppas att din lille bubbe snart mår bra igen.

2010-12-19 @ 19:57:15
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han sover i min säng (sån tjock madrass på golvet). Eftersom det är element och grejs i hörnet så har jag bara ställt två träskivor där som skydd.

2010-12-19 @ 19:59:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jema

Hoppas att han snabbt blir bättre! Det är jobbigt när de har någon annan sjukdom för så fort de är sjuka som "vanliga" barn så blir man extra orolig.

Kram!

2010-12-19 @ 20:15:52
URL: http://jemamedlivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det verkar inte som läkarna verkar lika oroliga som dig.

2010-12-19 @ 22:50:42
Postat av: Martina - Har en tävling hos mig, Välkommen

Stackars liten! Hoppas du hittar en barnvakt!

2010-12-19 @ 23:46:56
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Lotta Rhodin LeahBus&Zephyr

Pluttinutten då <3 Önskar Bellen ett SNABBT tillfrisknande! Vill ävem bara säga att jag tycker så himla MYCKET om er! <3 Minns ju när du Beckis var en liten parvel&jag passade dig! <3 Du&dina kids har a very special place in my heart! Jag e ALLTID på eran sida, bara så du vet, gummzigos! Pözz&gonatt från en annan kämpe! <3

2010-12-20 @ 01:02:56
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

aaaw KRAAAM <3

2010-12-20 @ 07:45:47
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback