Mamma vet...

Då var vi klara på vårdcentralen. Det gick väldigt snabbt och smidigt. Inte en kotte där utöver personal. Folk kanske inte har tid att vara sjuka dan före dopparedan? ;-)

Vi fick träffa en äkta "farbror doktorn" :-) en äldre manlig läkare med andra ord. Pratsam var han också men inte så bra på att lyssna - tur att jag inte låter mig tystas så lätt för annars hade jag inte fått en syl i vädret. Jag försökte förklara läget samtidigt som han babblade på ren rutin och ställde frågor som jag gav svar på om han bara hade lyssnat när jag rabblade Elmers sjukhistoria. Blev lite upprepningar med andra ord. Men det gick bra.

Nåväl, han kollade i öronen och hittade såklart en dubbelsidig öroninflammation. Föga överraskande. Han ville ge Kåvepenin, jag tvekade och ville ha klartecken från Borås. Det tyckte han var en bra idé och ringde Barndagvården och fick turligt nog prata med Elmers läkare som tyckte att det gick bra att prova vanlig Kåvepenin.

Sen tassade vi vidare till Apoteket och hämtade ut Penicillinet och köpte Nezeril och mer Alvedon.

Gissa om jag är glad att jag gjorde detta idag? Stor risk att behöva göra detta imorgon på jourtid annars och det hade ju inte varit så kul. Skönt för Ellebellen också att få påbörja tillfrisknandet. Hoppas nu bara att mastocytosen och Penicillinet trivs med varandra.

Min lille hjärteskrutt <3

Kommentarer
Postat av: pojkmaffia

vad skönt, man ska alltid följa sina instinkter! bra att han fick penicillin hoppas han är mkt bättre tills imorgon!

2010-12-23 @ 16:34:03
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3

2010-12-23 @ 16:36:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: eedaaa

Tur du gick på din magkänsla :) den ska man följa!

Hoppas nu han blir piggare och orkar med julen imorn <3

2010-12-23 @ 16:38:55
URL: http://eedaaa.blogg.se/
Postat av: Martina

Nämen liten vad dumma öron han har.

Hoppas pencillinet hjälper pronto!

2010-12-23 @ 23:19:15
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vad trist!! Men vad bra att du gick redan igår. Ha en riktigt God Jul nu och hoppas att lilleman mår ok idag. Kramar ♥

2010-12-24 @ 06:13:46
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Elenor

Hoppas han mår bättre idag lillskrutten?

Ha en god jul :)

Kram

2010-12-24 @ 10:48:56


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback