Leka vårdcentral

Usch börjar känna mig sämre igen och har precis tagit en Ipren.

Elmer har varit gnällig hela helgen och haft diarré (penicillinets fel antagligen). Spytt har han gjort med men det var för att han grät så han spydde efter att Alvin puttat in honom i bordet.

Här hemma har han fortsatt vara gnällig och Alvin har varit lite hängig också och bett om att få sova. Båda har ätit bra. Nu har de precis somnat för natten.

Fick leka vårdcentral här nu på kvällen också :-P Alvin har haft en vaxpropp i örat ett tag, jag upptäckte den av en slump för att jag testade att titta i hans öron för att jämföra med Elmer när Elmer hade sin cysta men Alvin har inte klagat på örat och har inte verkat höra sämre så jag har inte brytt mig om den men nu tittade jag igen och det såg så äckligt ut att jag satte han i badet och så sköljde jag örat med medicinspruta och vatten några gånger och plopp så åkte proppen ut ur örat. Riktigt äckligt. Alvin fick titta på vaxproppen också för att se vad som bott i hans öra, han blev lite äcklad ;-)

Nu är han ren och fin i öronen. Konstigt att han inte klagat över den för det kan inte ha varit bekvämt. Jaja nu är den borta.

Ska man verkligen hålla på och greja så där med öronen själv? Inte vet jag, kanske inte, men det är min unge och det funkade så spela roll.

Nej nu ska jag ta och plocka i ordning i lekrummet och sen se "Minuten" på TV, verkar kunna vara ett kul program :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man gör likadant inom vården, sprutar med ljummet vatten med en "revaxör-tuta", så varför inte? Vet man att mänskan har hela trumhinnor kan inte det var hela världen

2010-12-26 @ 20:35:42
Postat av: Lina

Jag tror inte det ska vara någon fara, man ska ju spola sådär med revaxör med! Skönt att den är borta, lill skrutten.

2010-12-26 @ 20:41:40
URL: http://pupplina.blogg.se/
Postat av: Madeleine.mamma till svårt sjuka mathilda

jag gillar din blogg!!

den är så ärlig o rak.

kram på er o hoppas ni haft en toppen jul

2010-12-26 @ 21:24:10
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Sandra Michelle

Enligt BVC där vi går så ska man inte göra det själv. Min dotter hade en vaxpropp i ena örat som de fick spola bort. Men det är ju exakt samma sak som du gjorde. Så länge man inte spolar med våld borde det ju inte kunna skada. Skönt att ni fick ut den!

2010-12-26 @ 22:07:45
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: petra

Tror inte att man ska spola öronen själv men känner man att man har koll på det och fixar det så väljer man ju själv... Jag jobbar som USK i äldreomsorgen och vi får ge droppar i öronen men aldrig spola dom, det är bara SSK som får.

Skönt iaf att du fick ut vaxproppen.

2010-12-26 @ 22:13:56
URL: http://jimmyssyster.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Rådet är nog att man ska förbehandla några dagar med propplösare typ revaxör och om det inte funkar spola. Om man inte förbehandlar är det svårt/gör ont att spola så det är väl därför men i det här fallet var det varken svårt eller gjorde ont.



Sen är det såklart viktigt att man känner sig säker på att trumhinnan är intakt och det var jag helt övertygad om :-)

2010-12-26 @ 22:21:08
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Gillade du minuten?

2010-12-26 @ 23:04:04
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

japp. jag tyckte Minuten var bra :-)

2010-12-26 @ 23:05:01


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback